Hallo,
Vanaf vandaag gaan we toch weer aan de Losec beginnen voor Finn. Hij heeft dit ook gehad toen hij vier weken oud was, omdat hij toen een ontstoken slokdarm had. Toen krijste hij tijdens elke fles, maar dat is overgegaan.
Hij is nu onder behandeling van een Cranio Sacraal therapeut (afgeleid van osteopaat, maar behandelt naast lichamelijk ook emotioneel) en dat doet echt veel voor hem. Het spugen zo’n anderhalf tot twee uur na de voeding blijft en is dan troebel en erg zuur. En daar heeft hij veel last van.
Dus toch weer aan de Losec. De vorige keer dienden we het toe via een spuitje, maar ideaal is anders. Ik las dat het wel door de flesvoeding mag, maar omdat Losec uiteenvalt in korreltjes, krijg je het dan wel door de speen heen? Wie geeft Losec door een flesvoeding en hoe doe je dat dan?
Ik weet namelijk nooit of Finn de fles wel leegdrinkt, dus ik dacht al, dan maak ik twee flesje van 90 cc klaar, geef ik eerst die met Losec erdoor en dan de volgende er achteraan.
En hoe zit dat met eventuele andere maagzuurremmers (lees vaak Zantac), is dat ook zo korrelig en mag dat door de flesvoeding?
Graag hoor ik tips om het zo makkelijk mogelijk toe te dienen!
Tot slot: hoe lang gebruiken jullie Losec of iets anders?
Bedankt!
Groetjes Hilda
Wij hebben Matteo tot vorige maand altijd zantac (2 keer per dag) in een spuitje gegeven en dan het in zn mondje gespoten!! ging heir altijd prima…
of het door de voeding mag en kan weet ik neit… was hier geen optie… ivm borstvoeding
Wij geven Juul sinds 1 maand Zantac. Gewoon met het spuitje. Ik doe het spuitje bij zijn mondhoek in de mond en doe het met kleine hoeveelheden in zijn mondje spuiten, terwijl hij zijn fles drinkt. Dit gaat redelijk. Ik zou het niet bij hem in de fles willen doen, het is zo ontzettend vies :sick: (Ik moet alles even proeven voor ik hem wat geef, dus ook de Zantac)… :mrgreen:
Zantac is gewoon vloeibaar, Losec niet dan?? Omdat Losec uit elkaar valt. Of komt dat door de combinatie met de voeding??
Mijn zoontje krijgt ook Zantac, 2 keer per dag. Ik geef het gewoon in een spuitje en dan voor de fles. Ik zorg dat de fles klaarstaat zodat die er meteen achter aan kan. Volgens de huisarts mag Zantac wel in de fles maar hij geeft aan dat het beter is om het rechtstreeks in de keel te doen. Vandaar dus via het spuitje. En dat gaat prima hier. Maar ik weet dus niet hoe het met Losec zou gaan.
Hoi,
We hebben het nu een paar dagen met een spuitje gegeven en dat gaat op zich best goed.
Moosje: Losec is helaas niet vloeibaar, het is een tablet die je moet oplossen in water en dan blijven er korreltjes achter zeg maar, dat past niet door een speen.
Alleen… nu lijkt Finn weer krampjes van de Losec te krijgen (is ook een van de bijwerkingen, althans, dat staat op de bijsluiter voor volwassenen, maar dat open ik even in een ander topic).
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Hilda
Jesse krijgt nu ongeveer 2 maanden losec en ook gaat gaat in met het spuitje.
Maar het is inderdaad niet ideaal.
Door de fles heeft hier geen zin…gaat ie van verstopt zitten.
Succes meid :hug:
Onze Sem krijgt omeprazol ook korreltjes. De kapsule breek ik open en laat de korreltjes op zijn tong rollen, dan de borst aan bieden(in jou geval de fles) en hij drinkt ze zo weg.
Jekka
@Jekka wrote:
Onze Sem krijgt omeprazol ook korreltjes. De kapsule breek ik open en laat de korreltjes op zijn tong rollen, dan de borst aan bieden(in jou geval de fles) en hij drinkt ze zo weg.
Jekka
:shock:
heb je dit overlegd met de arts??
die kapsule gaat pas in de maag open omdat de korrels gemisch kunnen zijn oftewel heel sterk spul.
kun je het niet beter met een beetje appelmoes geven? dat doen wij ook op het werk maar officieel mag dat eigenlijk nog niet eens.
je zou ook een speen met 3 standen kunnen gebruiken die gaatjes zijn iets groter dan van een gewonne speen. misschien verstopt hij dan niet zo snel?
succes!