Hoe tellen jullie op je vingers?

Hoe tel je van 1 tot 5? Wel grappig, want manlief telt op een “vreemde” manier, en nu zie ik net dat onze oudste dat ook zo doet!

Ik tel gewoon vinger voor vinger, te beginnen bij mijn duim. Hub doet duim, wijsvinger, middelvinger, pink en dan pas ringvinger, met geen mogelijkheid krijgt hij dezelfde (meestal normale) volgorde als ik voor elkaar. En wat doet onze oudste dochter… ik liet haar tot vijf tellen en daar ging ze… bleef ze haken bij de 4, want toen wilde een vinger niet, pakte ze dus eerst haar pink met de andere hand en daarna de ringvinger erbij… grappig! :mrgreen: (ze zwabbert trouwens ook met haar benen volgens psz, denk dat ze haar motoriek toch van papa heeft :mrgreen: )

Hoe tellen jullie?

Wijsvinger, middelvinger, ringvinger, pink, duim, dit omdat in de gebarentaal voor doven en slechthorenden alleen de duim 6 is i.p.v. 1 :).

Dit leerde ik op mijn werk en sinds die doe ik dit. Eerst op jou manier!

Nou je zegt gebarentaal, daar heb ik ook ooit in leren tellen, dat ging idd anders!

Als ik 3 laat zien is dat duim t/m middelvinger, maar sta ik voor de klas dan laat ik 3 zien met wijs- t/m ringvinger omdat ik dat duidelijker vindt, bedacht ik me ook ineens.

(tja je moet iets als je ziek thuis bent en even het liggen beu bent :mrgreen: )

ow wat grappig heb meteen geprobeerd dat van de ringvinger als laatst

moet zeggen voelde niet onprettig aan

mijn ringvinger heeft ook wat moeite als ik doe zoals jij (maar ook ik ) doet

handig om te weten dat de duim 6 is met tellen

maar hoe tel je dan?

telkens alleen de vingers?

Ik tel duim, wijsvinger, middelvinger, ringvinger en dan pink.

Mijn zoontje telt ook net als jouw man en dochter. Dus duim, wijsvinger, middelvinger, pink en dan ringvinger. Hij krijgt ook met geen mogelijkheid eerst zijn pink omhoog hihihi.

Ik tel net als jouw man en dochter. Ik kan mijn ringvinger gewoon niet rechtop krijgen als ik de pink nog krom heb :roll:

@mereltje85 wrote:

Ik tel net als jouw man en dochter. Ik kan mijn ringvinger gewoon niet rechtop krijgen als ik de pink nog krom heb :roll:

Dat lukt mij dan weer wel. Maar ik kan bijvoorbeeld niet het live long and prosper teken maken van Spock uit Star Strek. Je weet wel: wijs- en middelvinger tegen elkaar en ringvinger en pink tegen elkaar.

Ik krijg dan mijn ringvinger en pink niet tegen elkaar.

En dit beebje kan het dus gewoon wel hè :mrgreen:

@mereltje85 wrote:

Ik ook :smiley:

@poeizie wrote:

ow wat grappig heb meteen geprobeerd dat van de ringvinger als laatst

moet zeggen voelde niet onprettig aan

mijn ringvinger heeft ook wat moeite als ik doe zoals jij (maar ook ik ) doet

handig om te weten dat de duim 6 is met tellen

maar hoe tel je dan?

telkens alleen de vingers?

Je kunt op internet een filmpje hiervan zien: zoek op tellen gebarentaal :slight_smile:

In verschillende landen in Latijns Amerika tellen ze pink, ring-, middel-, wijsvinger, duim. Handing voor degenen die moeite hebben de ringvinger zonder de pink omhoog te steken (zoals ik).

Ik doe het exact hetzelfde als TS’s man :mrgreen:

Dus duim, wijsvinger, middelvinger, pink en dan ringvinger.

Krijg met geen mogelijkheid mijn ringvinger zelfstandig omhoog zonder dat mijn pink meegaat :think: Had ergens gelezen dat het serieus ook nog iets ‘erfelijks/aangeborens’ is, net zoals bepaalde mensen hun tong kunnen krullen en anderen weer niet. Schijnt ook erfelijk te zijn :think:

Hahaha, grappig dit. Ga er gewoon echt even over nadenken en zelf op mijn vingers tellen.

Ik doe wijsvinger, middenvinger, ringvinger (houdt dan mijn pink met mijn duim naar beneden), pink en dan duim.

Hahaha ik doe het nog raarder als ik voor mezelf tel, mijn dochter leer ik nu gewoon vanaf de duim er steeds eentje bij, want op mijn manier is het wel heel erg verwarrend voor haar (vind vooral mn man, ik natuurlijk niet :wink: ) Ik merk wel dat bij de vier de pink wel al ietsjes omhoog komt, die is blijkbaar ook niet zo flexibel

Wijsvinger, middelvinger, duim, duim weg en dan ringvinger en pink, en dan duim weer erbij :mrgreen:

M’n vriend vouwt met tellen z’n vingers naar binnen, beginnend bij z’n pink. Daar kwamen we pas achter toen hij een keertje tot 3 had geteld en ik zag maar 2 vingers (duim en wijsvinger) :lol: . Hij komt uit Nigeria. Blijkbaar telt iedereen daar zo, z’n familie en Nigeriaanse vrienden tellen precies hetzelfde.

@Judith75 wrote:

@mereltje85 wrote:

Dat lukt mij dan weer wel. Maar ik kan bijvoorbeeld niet het live long and prosper teken maken van Spock uit Star Strek. Je weet wel: wijs- en middelvinger tegen elkaar en ringvinger en pink tegen elkaar.

Die heeft dan ook een beetje spockoortjes :inlove:

@Judith75 wrote:

@mereltje85 wrote:

En dat kan ik dan weer wel 8)

@Yessie wrote:

In verschillende landen in Latijns Amerika tellen ze pink, ring-, middel-, wijsvinger, duim. Handing voor degenen die moeite hebben de ringvinger zonder de pink omhoog te steken (zoals ik).

Mijn ringvinger kan alleen helemaal omhoog als ik zowel mijn pink als mijn middelvinger ook omhoog heb 8). En als ik die beide omhoog heb, kan ie eigenlijk ook alleen maar omhoog, hij blijft niet beneden (mijn ringvinger is nogal onzelfstandig geloof ik) :wall:

@mamaMarije wrote:

@Judith75 wrote:
@mereltje85 wrote:

Die heeft dan ook een beetje spockoortjes :inlove:

Hahaha, dat had ik nog niet eens gezien :mrgreen: