Hoe te reageren op baby (11 mnd.) die niet meer wil drinken?

Ik zit met een dilemma: mijn zoontje van bijna 11 maanden weigert plotseling de fles (hij krijgt er nog drie en hij drinkt gemiddeld op goede dagen 150 cc per keer) sinds vrijdag is het krijsen als hij de fles al ziet en weet dat er gedronken moet worden. Hij is niet ziek en heeft geen spruw of last van tandjes, heeft wel KMA.

Eten (fruit en groente) wil hij nog wel

Nu is het lastige dat hij nog niet goed uit (tuit)bekertje of rietje kan drinken, zijn telkens maar enkele slokjes, bij verre na niet genoeg krijgt hij daar mee binnen.

Nu mijn vraag: ik krijg heel veel verschillende adviezen (CB spreken ze elkaar ook tegen). Sommigen zeggen: gewoon blijven aanbieden op je normale tijden, wil hij niet dan de volgende keer weer aanbieden, net zolang tot hij genoeg dorst heeft en wel gaat drinken. Het wordt anders een spelletje voor hem.

Anderen zeggen toch proberen op andere manieren er vocht (wat dan ook) in te krijgen. Misschien is hij verveelt en drinkt hij uit een pakje met rietje wel.

Zelf zit ik ertussenin: ik weet dat mijn ventje altijd al erg moeilijk is geweest met eten en drinken (drinkt altijd al best weinig). Eten heeft maaanden geduurd voordat hij dat een beetje wilde, zelfde als brood. En dan nog wisselt het best. Ik weet ook dat hij een lange adem heeft (waarschijnlijk langer dan zijn moeder!) en dit heeel lang kan gaan volhouden, vind dat toch eng, zeker met de warmte (hij zweet ook veel van nature).

Wie weet wat de beste methode is???

Ik denk gewoon dat hij de melk een beetje beu is.

Ik zal 1 fles laten vallen, die van de middag bij het brood.

geef je gewoon wat diksap bij de boterham en dan een toetje/yoghurt of wat fruit.

Hij heeft een 3de fles niet meer nodig, ze hebben genoeg aan 300cc op die leeftijd.

Bedankt voor je reactie, yoghurt reageert hij ook op (koemelkallergie) en ook de eerste fles 's ochtends weigert hij gewoon…

Maar misschien dat als je 1 fles weglaat hij de fles in de ochtend wel goed leeg drinkt.

Anders misschien een papfles van maken :think: of als je nu een papfles geeft in de ochtend die weglaten dus gewoon een normale fles opvolgmelk geven.

Maar je zou ook al over kunnen stappen naar half volle melk, het is geen ramp om een maand eerder te beginnen, of een halve fles opvolgmelk en halfg volle melk dat je zo naar een hele fles half volle melk toe werkt.

Ik ben zelf direct overgestapt.

Hihi, je leest niet helemaal goed: Niels kan nog geen gewone melk verdragen i.v.m. koemelkallergie. Verder heeft hij de laatste fles sinds vrijdag al niet meer gekregen, en dat maakt de volgende dag niets uit… :think:

Evengoed bedankt voor het meedenken hoor! :slight_smile: