Hoe stevig stoppen jullie het dekbed in?

We hebben vandaag een peuterbed voor Arwen gekocht! En een matras, 4 seizoenen-dekbed, overtrekken, hoeslakens, moltons… KA-CHING! :lol: Er is een levertijd op het bed van 6 Ã 8 weken, maar ik ga het dekbed wel al gebruiken in haar ledikant. Ff de overtrekken wassen (want dat ruikt altijd zo :sick: als het nieuw is) en dan gaat het dekbed er morgenmiddag in! Ik heb al een kussentje voor haar gekocht, dus dat gaan we nu ook gebruiken. Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt :inlove:! We hebben trouwens voor een peuterbed gekozen, uit dezelfde lijn als haar slaapkamer, omdat die t.z.t. dan naar nummer 2 kan (als het ons gegeven is dat we een 2e krijgen :pray:). Arwen krijgt dan een groot bed. Kan mooi qua doorgroeitijd…



Nog een vraagje trouwens: hoe stevig stoppen jullie het dekbed in? Met name voor de mama’s die dit al in het ledikant gebruiken… alleen de onderkant of ook de zijkanten? :think:

Hier doen we alleen de onderkant en de rest leggen we los over hem heen.

Onderkant en zijkant hier. Rhodé vind het heerlijk om stevig ingestopt te worden, en vraagt er ook zelf om :inlove:

Ik stop Matthijs altijd strak in!! Hij vindt het volgens mij heerlijk, lekkere strakke deken om hem heen!!

De onderkant stop ik wel straks in maar de zijkanten niet.

Ik maak het wel vast maar dan heel erg losjes.

De onderkant stop ik strak in, de zijkanten tot ongeveer halverwege. Ik kwam erachter dat als ik het dekbed tot boven instopte en Kes eronderuit kwam 's nachts, hij niet meer “de weg terug” kon vinden. Vandaar nu tot halverwege, dan kan hij er weer lekker onder kruipen.

:mrgreen: Thanx, meiden!

Geen antwoord op je vraag, maar ik wil wel een FOTO :mrgreen: (over 6 weekjes dan hè :wink: ) :lol:



Ben benieuwd hoe je moppie eronder slaapt :-*

alleen de onderkant. Ze hebben zo door hoe ze lekker onder hun dekbedje kunnen liggen. Hier was het een week of twee wat onrustig, maar vanaf toen ging het prima.

@minniemouse wrote:

Ik stop Matthijs altijd strak in!! Hij vindt het volgens mij heerlijk, lekkere strakke deken om hem heen!!
~



Britt ligt in een groot bed maar ook hier stoppen we zowel de zijkanten als de onderkant in… en mochten we het vergeten dan roept ze mama bed maken!!!

Onderkant én zijkanten, vinden ze beide erg prettig en er word dan ook wel eens geroepen als de boel los is.

:lol: Nou, het ligt erin! Wel nog in het ledikantje, maar de slaapzak kan echt niet meer, dus we hebben het peuterdekbed nu gewoon in haar ledikantje gelegd, en dat wat te lang is onder haar matras gestopt. Ze vindt het geweldig! Vanmorgen, toen ik het had opgelegd, was ze niet meer uit haar bed te krijgen :lol:. Ze vindt het maar wat sjiek! Vanmiddag, toen ze ging slapen, duurde het wel even voordat het stil was. Het is toch spannend hè! Maar nu is het toch al een tijdje stil. Ik ga zo eens kijken…

Joost heeft zijn slaapzak nog aan in zijn peuterbed en wordt heel strak ingestopt. Vindt hij fijn. De laatste week frummelt ie net zo lang tot ook zijn hoofd onder de dekens ligt… :? Beetje eng, maar als ie zo lekker slaapt ga ik wel een paar keer extra kijken.

Kirsten heeft een combisleeper aan (1tje) en een dekbed erover. Ik stop haar niet in want dat wil ze niet.

merijn slaapt in een juniorbed. Ik stop de onderkant in, maar hij trekt hem los en trekt hem volledig over hem heen… hij vindt het heerlijk om helemaal onder de deken te liggen… :? gek kind

ik stop het dekbed helemaal niet in…

Ik stop alles in, op verzoek, maar moeilijk uit te leggen hoe strak. Niet te in ieder geval.

Eva wordt strak ingestopt. gelukkig kan dat nu weer want in haar ledikantje kon dat alleen als we haar dekbedje overdwars erin deden, anders raakte het dekbed heel snel los als ze zich omdraaide.



Nu in haar grote bed heeft ze een seizoenendekbed van IKEA en deze is 150cm breed tov de standaard maat 140cm. EN dus kunnen we haar lekker instoppen en blijft ze ook ingestopt, zelfs als ze gaat woelen :thumbup: :thumbup:

Ik stop de onderkant in, en als ze in bed ligt duw ik de zijkanten wat stevig aan. Werkt prima. :wink: