Voor degene die een spriaal gehad hebben:
Hoe lang duurde het voordat het raak was?
Na de zomervakantie wil ik mijn spiraal laten verwijderen.
Kan je dan meteen zwanger worden of moet je lichaam eerst ontgiftigen?
Ik ben maar 1 keer ongesteld geweest na het verwijderen van de Mirena toendertijd
‘Ontgiften’ hoeft niet bij een spiraal, vergelijkt het met ontpillen denk ik
Ik ben ook maar 1 keer ongesteld geweest na het verwijderen van mijn spiraal (16 nov.) Was 10 dec. al zwanger.
Bij mij duurde het wel iets langer, maar dat had vast niet met de spiraal te maken. Volgens de gynaecoloog destijds kon je direct zwanger worden, maar was het wel beter om in ieder geval 1 ronde af te wachten.
In mei heb ik het laten verwijderen, werd na 3 dagen netjes ongi en vervolgens in Juli zwanger geworden… heb expres 2 x laten menstrueren (mei & Juni) zodat ik echt wist wat me cyclus was…
Het is per persoon verschillend. De 1 raakt meteen zwanger en de ander niet.
Succes!
Volgens mijn huisarts kon je meteen zwanger worden. Ik ben dan ook niet eens ongesteld geweest na het weghalen.
10 maanden na het verwijderen van de spiraal is Juul geboren…
na 2,5 maand 1 keer ongesteld geworden toen was het raak.
augustus 2009 laten verwijderen, februari 2010 zwanger
ik heb alleen een bloeding van de uitname gehad en was daarna meteen zwanger
Hadden jullie een Mirena of koper spiraal?
Mirena! En dat laat ik volgende week weer inbrengen :eh: :x lekker pijn lijden!
@Mariiyelle wrote:
Mirena! En dat laat ik volgende week weer inbrengen :eh: :x lekker pijn lijden!
hmm, da’s vervelend, succes volgende week!!
ik heb ook een mirena.
Mirena plaatsing deed helemaal geen zeer. Voelde er niks van! Had wel pijnstiller ingenomen voordat ik naar de huisarts ging. over 6 wkn vervolgafspraak en dan gaan ze kijken of de mirena goed zit en anders echo… Zucht… weer langer uitstellen met sex!
Ow Mariiyelle, da’s balen zeg, 6 weken!
Maar je had dus helemaal geen pijn :thumbup: :thumbup:
Nee, ik voelde geen pijn! Voelde de mirena ook niet plaatsen ed… Wel fijn!
Je hebt er af en toe huisartsen bij zitten die té voorzichtig zijn hoor, als ie in je baarmoeder zit en je kan de touwtjes voelen dan zit ie gewoon goed, wat een kolder weer met 6 weken wachten en een echo…Je bent gewoon beschermd als ie zit…
Bij de eerste mirena was het idd wel goed beschermd maar ze had over dat me bmm gekanteld lag dit keer? Naja, ik ziet niet op de 2de zw te wachten!
Maar hoop dat je gelijk hebt Melanie Er zijn toch paar vrouwen zwanger geraakt door de mirena heen.