Hoe snel zwanger na curretage?

Hallo allemaal,



Afgelopen 20 maart ben ik gecurreteerd na 10 weken zwangerschap. Wanneer het vruchtje gestopt is met groeien heb ik niet gehoord van de gynecoloog, en ik was zelf zo aangeslagen dat ik daar niet naar gevraagd heb. Nu willen wij graag snel weer zwanger raken. Heeft iemand ervaring met snel zwanger raken na een curretage? In het ziekenhuis vertelden ze mij dat het meteen weer mocht namelijk…



groeten

ik heb 1 maand gewacht tot me menstruatie weer kwam en zijn daarna weer gericht gaan klussen , 2 maanden later waren we zwanger , dus eigenlijk 3 maanden na de curretage .



ook ik ben gecurriteerd na een MA van 11 weken waar het kindje met 9 weken was “gestopt” met groeien.

heb me lijf en hoofd een maandje rust gegunt en daarna met frisse moed er weer tegen aan.



meestal adviseren ze een maandje pauze maar er word ook gezegt dat je meteen na de curretage weer mag.

sowieso wachten tot 3 dagen na het stoppen van het bloeden ivm infecties en dergelijke :wink:



Hier was ik 2 maanden naar de currentage al weer zwanger (met helaas weer een mk)

heb zelf eind november een curretage gehad met 9,5 week zwangerschap… kindje was al gestopt met groeien met 6 weken en 2 dagen. Had verder geen bloedverlies oid dus we zijn gewoon doorgegaan weer… heeft wel 8 weken geduurd voordat ik weer ongesteld werd na de curretage.

Helaas nog steeds niet zwanger :frowning: mij is verteld dat we wel meteen door mochten gaan en dat je na een curretage of MK wel grotere kans hebt om snel weer zwanger te worden… hier helaas dus nog niet het geval, maar we oefenen goed door :smiley:



groetjes,



Louise

Vervelend dat je nog niet weer zwanger bent. Heb zelf het idee dat het al wel weer raak kan zijn. Heb namelijk sinds gisteren weer last van mijn borsten. Het lijkt me wel wat vroeg… Misschien houdt mijn lichaam me ook wel voor de gek.

Hoi Nina,



Heb eind september een MA (11 wkn, kindje gestopt 9,5 wkn) gehad. We zijn ook weer direct begonnen nadat ik een negatieve test in handen had…de zwangerschapshormoontjes kunnen nog een aantal wkn in je lijf blijven. Misschien heb je daarom last van je borsten? Of misschien ben je alweer zwanger?



Helaas zijn we nog niet zwanger geworden na de MA. Voor mijn gevoel zijn de meeste binnen een half jaar weer zwanger, maar het kan ook nog langer duren. Blijven oefenen en de moed niet opgeven :wink:



Sterkte met de verwerking :hug:

Na mijn eerste curettage heeft het 7 maanden geduurd voor ik weer zwanger was. Mijn cyclus werd niet helemaal regelmatig (veel tussenbloedingen ed, ook bij gyn. voor gelopen).



Die zwangerschap liep helaas weer uit op een miskraam en curettage (eind december). Ik kreeg na 3 weken een nabloeding en ben daarna niet meer ongesteld geweest en bleek meteen weer zwanger!



Je schijnt vruchtbaarder te zijn na een miskraam, dus ik zou zeggen: ga ervoor meid! :thumbup:



Veel sterkte en succes.

bedankt voor jullie reacties. Ik heb wel al een negatieve test in handen gehad na de curretage. Dat leek me ook wel zo verstandig, en minder verwarrend. Heb weer veel symptomen van nieuwe zwangerschap, maar wacht het nog een weekje af. Vorige keer was het ook meteen raak, maar dat zegt natuurlijk niets.

Ik heb op 15 april mijn eerste echo gehad met bijna 11 weken zwangerschap . Op deze echo was te zien dat er geen vruchtje zat maar dat mijn lichaam zich al wel aan het klaar maken was voor een zwangerschap. Oftewel ik was wel zwanger maar er zat niks.

Ik ben diezelfde dag in het ziekenhuis terecht gekomen omdat ik niet wilde wachten op een spontane miskraam. Ik kreeg van de gyn twee keuzes. Of je neemt pillen om de miskraam op gang te helpen, of je meld je aan voor een curettage. De curettage kon nog wel een paar weken op zich laten wachten. Ik dacht geef me de pillen maar dan kan ik afscheid nemen. Wat er toen gebeurde wens ik geen enkele vrouw toe. Ik kreeg heftige weeën en veel bloedverlies. Het heeft echt pijn gedaan. Toen ik een paar dagen daarna weer wat dingen kon doen dacht ik dat ik het ergste wel achter de rug had. Maar niks was minder waar. Zondags kreeg ik weer weeën en klontjes. Ik werd ligt in mijn hoofd en heb de verloskundige gebeld. Ik moest met spoed naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis hebben ze verschillende onderzoeken gedaan waaronder een inwendige echo om te kijken of alles weg was. Er zaten nog restjes en werd op de spoed lijst voor een curettage gezet. Ben diezelfde avond naar de OK gebracht. Nu 5 dagen later verlies ik nog steeds een beetje bloed. Maar kan zelf weer van alles doen. Ben wel blij dat er curettage bestaat. Als dit nog een mag gebeuren dan wil ik geen pillen meer. Ik vind het wel fijn dat ik van mijn omgeving veel steun krijg in deze dagen.



Nu hebben we besloten om zo snel mogelijk weer zwanger te raken. de gyn heeft gezegd dat ik 2 weken nog niet mocht beginnen maar ik denk dat het dan weer oefenen wordt.

Op 25 mei ben ik gestopt met de pil en mn eerste zwangerschap diende zich aan begin december. Helaas bleek bij de echo met 8 weken dat het vruchtje was gestopt met groeien bij 6 weken en 4 dagen, maar de vruchtzak groeide wel door. Ik heb gekozen voor een curretage en de ingreep vond plaats op 19 januari.

Ik heb weinig bloedverlies gehad, amper eigenlijk en mij werd verteld dat we 't pas weer mochten proberen als het bloedverlies over was. Omdat dat bij mij vrij snel was, hebben we gewacht op een negatieve test. Die kreeg ik op 1 feb en 20 februari kwam mn eerste ongi na de curretage. Daarna op 20 maart (ben nog nooit zo regelmatig geweest!) en toen bleek al ruim voor mn NOD dat ik nu weer zwanger ben!

Hallo allemaal,

Ik heb het zelfde meegemaakt ik was 11 weken zwanger maar het hartje klopten niet meer na 9 weken. De gyno zij dat ik 2 mogelijkheden heb of met pillen of een curattage ik had gekozen voor de pillen. Ik heb zelf ook een heftige pijn gehad na de miskraam had ik nog bloedverlies. Voor dat ik op vakantie zou gaan had ik nog een echo om te kijken of het al schoonwas bleek er nog een moederkoek in te zitten helaas werd mij toen verteld wach maar even nog af zodat het van zelf loskomt. Ik heb 8weken zitten bloeden met pijn aan mijn onderbuik. Ik was in de periode ook 4 weken op vakantie. Terug weg van mij vakantie had ik 3dagen heftig bloeding meer dan mijn ongesteld heid. Ben meteen naar het ziekenhuisgegaan hebben ze inwendig gekeken en werd mij verteld dat het moederkoek vast zat aan de rand van mijn baarmoeder en dat ik toch een curattage moet hebben. Ik heb 18september curattage gehad heb daarna 1 weekje bloedverlies gehad en daarna 3/4 dagen geen bloedmeer ben gaan wachten heb geen gemeenschapgehouden wat mij van de gyno werd verteld (2 weken wachten na de bloedverlies mag het weer.) na die dagen geen bloedverlies weer kreeg ik heftige buikkrampjes waardoor ik 4dagen heftig bloed heb verliest heb ik gebelt naar de gyno zij vertelde mij dat het mijn mesturatie was. Na dat ben ik weer begonnen met gemeenschap te houden. Mijn laatste dag van mij mesturatie is nu 01-10. En ben nu nog niet ongesteld geweest hopelijk word ik het ook niet want wil graag weer zwanger worden. Ik voel me wel moe en hongerig zoals ik dit voor mijn miskraam ook voelde ik heb nog niet gestest vind het spannend wil namelijk niet teleurgesteld worden. Ik weet niet of ik het test nu moet doen of het beste nog moet wachten??

Iedereen veel sterkte hiermee
Groetjes