Hoe snel een normale cyclus?

Hoi Meiden,



Ik ben nu twee maanden gestopt met de pil. Na het stoppen heb ik een onttrekkingsbloeding gehad en 25 dagen later een natuurlijke menstruatie. Nog eens 15 dagen later weer een bloeding.



Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie cyclus weer normaal was?



Net zoals de meeste hier willen we graag een kindje en dat is nu best lastig, omdat ik niet precies weet wanneer ik ovuleer… En ik wil niet in de eerste ronde al gelijk starten met ovutesten…



Alvast dank voor jullie reacties!



Liefs



~*_Maria

hier alleen bij de oudste moeten stoppen met de pil… daarna nooit weer aan begonnen.

Maar ik had direct weer een cyclus van 34/35 dagen net als voor ik aan de pil ging. Was erg fijn dus. Heb wel bewust toen 2 of 3 maand gewacht. Vond ik wel een prettig idee dat er echt geen hormonen van de pil meer in mijn lijf zouden zitten en om te kijken wat mijn cyclus zou doen.

Dank je wel voor je antwoord… Ik ben nu twee maanden gestopt dus wat betreft de hormonen zou het nu kunnen. Heb zelf alleen totaal geen idee hoe mn cyclus nu verloopt dus het is allemaal op de gok =)

@~*_Maria wrote:

Dank je wel voor je antwoord… Ik ben nu twee maanden gestopt dus wat betreft de hormonen zou het nu kunnen. Heb zelf alleen totaal geen idee hoe mn cyclus nu verloopt dus het is allemaal op de gok =)




als je maar lol hebt bij het gokken :wink:

Dat hoor je zooo verschillend, ik was aan de prikpil duurde bij mij bijna 2 jaar…

Toen ik een aantal jaar de pil had gebruikt, pakte mijn lijf mijn cyclus direct weer normaal op. Wel merkte ik dat pas bij de 3e cyclus het echt een ‘goede’ was. Het duurde iets langer en de bloeding was stevig.



Nu slikte ik de minipil, en mijn cyclus was weer normaal na de eerste echte menstruatie. Dus na 4 dagen kreeg ik een bloeding, en na ik geloof 2 weken weer. Dit kan, omdat na het stoppen met de pil je bij wijze van elk moment een eisprong kan hebben.



Wacht het gewoon lekker nog een maandje af, het is veel fijner om te weten wat je lijf allemaal doet. Succes!

Toen ik de eerste keer stopte kreeg ik 28 dagen erna een normale menstruatie. Die ronde erna raakte ik zwanger (werd een mk). Toen ik voor de 2e keer stopte, kreeg ik weer 28 dagen erna een normale menstruatie, 28 dagen daarna weer een en daarna een hele tijd niet meer omdat ik zwanger was van mijn dochter. Bij mijn zoon het zelfde verhaal alleen duurde het toen een ronde langer.

Hier na heel wat jaartjes pilgebruik door de pil heen zwanger geraakt en na de bevalling weer een jaar aan de pil geweest en toen gelijk weer heel regelmatig ongesteld voor 3 maanden en toen was ik weer zwanger. In september 2009 weer met de pil gestopt en sindsdien ook regelmatige cycli (even los van de zwangerschappen/miskramen die hier tussendoor zitten). Ik heb dus nooit echt rare fratsen gehad na mijn pilgebruik.

Hmm heel verschillende ervaringen dus…



Ik heb stiekeme hoop dat die bloeding na 15 dagen eenmalig was als reactie op de schommelende hormonen…



We zijn wel “gewoon” bezig en als ik niet meer ongi wordt door een zwangerschap is dat alleen maar erg welkom.



Ben wel blij om te lezen hoe verschillende het kan zijn, want dan weet ik dat het in ieder geval niet aan mij ligt… :wink:

Hier na het stoppen met de pil een hele onregelmatige cyclus. Varieerde van 18 dagen t/m 60 dagen. Maar dat bleek ik ook al te hebben voor dat ik aan de pil ging volgens mijn moeder. Dus helaas, het hoort bij mij.

vorige keer dat ik stopte was ik ook heeeel onregelmatig. 7 weken, 6 weken, dan weer 4 weken (kreeg ik goede hoop) en toen weer 6 weken.



Dus soms moet je ook geluk hebben :pray:





xxx

Hele verschillende en wisselende verhalen dus… ik weet genoeg!! Dank jullie meiden! duimt voor geluk

Niet :mrgreen:



Dit is onze 19e maand alweer, en nog altijd geen normale cyclus (hoewel de laatste 2 cycli kort waren voor mijn doen, 1 er van een ei had en ik nu op CD 19/20 een ei heb gehad).



Maar ik heb PCOS…

WAt heftig joh! Dan heb je al een lange weg bewandeld! Ik hoop voor jou dat je snel in verwachting raakt! Good luck!

Hoi, wil je niet mismoedig maken maar afhankelijk van hoe lang je aan de pil bent geweest kan het tot 6 maanden duren voordat je natuurlijke cyclus het weer overneemt. Ik was 11 jaar aan de pil geweest en bij mij duurde het op een dag na een half jaar voordat ik voor de eerste keer weer ongesteld werd. Ik hoop dat het voor jou niet zo lang gaat duren maar ik was zelf toen best bang aangezien mijn moeder al op haar 39e de overgang achter de rug had en heb weinig gelezen dat het idd zo lang kan duren, dat moest de huisarts me vertellen.