Hoe snel borst drinken verleren rond 1 jaar

Mijn zoontje, Taco van bijna 1 krijgt nog altijd 2 borstvoedingen per dag, een 's ochtends rond 7 en een 's avonds rond 19 uur. Tussen de middag krijgt hij kunstvoeding. En ik heb niet de verwachting dat hier snel verandering in gaat komen, hij vindt het nog veel te lekker en ik vind het ook wel fijn!

Maar nu gaan mijn man en ik over een maandje een weekendje weg (helaas, niet romantisch hoor). We vertrekken vrijdag rond 17 uur en zijn zondag rond 17 uur weer thuis. Dat betekent dat ik 4 live-voedingen mis.

Ik vroeg me af hoe snel kindjes het drinken aan de borst op deze leeftijd verleren.

Ik hoorde eens dat een van mijn neefjes toen hij 1 was na een week al niet meer wist hoe hij moest drinken.

Geen idee, maar ik had daphne laatst voor eerst uit logeren gedaan en 1 nachtvoeding en ochtend gemist en daammmm zo een last van me borsten. Kolven doe ik niet meer, dus was ellendig :frowning: Kolf jij nog? Dan echt meenemen hoor!! Daphne ging moeite loos de ochtend erna aan de borst!

een weekend moet in principe wel kunnen hoor.

Begin 2008 voedde ik de middelste nog 1x per dag en heb toen een MA gehad en kon heel even de kinderen niet om mee heen hebben… zij hebben toen bij opa&oma gelogeerd en zo dus ook dik 2 dagen niet gevoed en hij dronk die dag erna in de ochtend weer gewoon zoals altijd.

Die eerste 2 dagen wou hij zelfs nog een paar keer vaker drinken om daarna weer alleen die ene voeding te drinken.

Ik kolf op maandagavond altijd nog, niet dat dat veel oplevert, maar het houdt het voor mijn gevoel dan wel beter op gang. Dat krijgt Taco dan 's morgens als extraatje. Dus kolfapparaat gaat sowieso mee.

Mijn dochter is nu ruim 9 maanden en ik zit nu aan de antbiotica. Omdat ik niet wil dat ze medicijnen binnen krijgt, krijgt ze nu kunstvoeding, en kolf ik me suf.

Ik ben benieuwd of ze na een week nog wil drinken…

Ik denk dat een weekendje geen kwaad kan. Zeker niet gezien hij al een jaar is.