een baby van bijna 10 maanden alleen maar bio yoghurt van arla met vanille eet en die kleine kuipjes met baby pap erin?
Mijn dochtertje heeft altijd de fles geweigerd en wilde dus alleen maar de borst. Nu was ze 3 weken geleden flink ziek, had de 6e ziekte, en na de koorts weigerde ze ineens de borst. Van de 1 op de andere dag.
Ik gaf haar toen elke avond en ochtend een bordje pap en tussendoor nog zo’n kuipje vla en na het avond eten wat yoghurt, zodat ze toch voldoende melk binnen kreeg.
De afgelopen dagen weigerd ze elke keer een bordje pap. Als ik haar die yoghurt geef dan neemt ze die wel.
Het komt er nu dus op neer dat ze geen borstvoeding meer krijgt en ook geen opvolgmelk, aangezien ze niet uit een flesje drinkt.
Ik geef haar wel elke dag een rietjes beker met water, om te oefenen. Maar het is heel weinig wat ze binnen krijgt. Dus het is ook geen optie om daar wat melk in te doen. Al ga ik dat nog wel proberen.
Het lijkt mij heel slecht, maar ik heb geen idee op welke manier ik het haar nog meer aan kan bieden.
Alvast bedankt!
Groetjes
Ik weet niet zo goed hoe je het moet oplossen :hug:
Het lijkt me wel dat je kleine veel voedingsstoffen mist die in borstvoeding of kunstvoeding zitten. Ik zou in overleg gaan met cb of kinderarts over hoe je dit kunt oplossen.
@kaya wrote:
Ik weet niet zo goed hoe je het moet oplossen :hug:
Het lijkt me wel dat je kleine veel voedingsstoffen mist die in borstvoeding of kunstvoeding zitten. Ik zou in overleg gaan met cb of kinderarts over hoe je dit kunt oplossen.
Maandag moeten we op controle komen, dus dat ga ik ook zeker doen.
Thnx voor je reactie.
Onze dochter is overgegaan op gewone melk met zes maand, geen opvolg oid ze is er rpima groot omgeworden. Wel kreeg ze vit d bij, dat mist in de gewone melk
Hoe slecht het is weet ik niet, het lijkt mij wel vrij eenzijdig, ik zou zelf kijken of je vitamines bij kunt geven ofzo.
Qua bv: ik lees regelmatig over borststakingen rond deze leeftijd, die dan ook weer overgaan, dus veel kindjes gaan toch weer drinken dan… Ik weet niet of dat nog een optie is, gewoon weer aanbieden en kijken wat ze doet?
Eet ze verder ook geen fruit of groente? Want dat is al een beetje een aanvulling. En uit een gewone of oefen beker drinken? Of een tuitbeker? Het is misschien even proberen en doen, maar ja… En een andere merk fles? Ik opper maar wat (hier geen flesweigering gehad nade BV).
Naar mijn mening is het ook eenzijding, via de BV komen er genoeg voedingsstoffen binnen, maar nu denk ik veels te weinig. Overleg met de KA oid lijkt me ook verstandig.
Hier ook eentje die in 1 keer de kunstvoeding niet meer wilde. Overgegaan op gewone melk (aanvulling vitamine D) en dit wilde ze wel.
Elin heeft ook een hele poos melk geweigerd. Toen kreeg ze diksap, zodat ze wel wat binnenkreeg, aangevuld met yoghurt (en daar deed ik nog wat extra vocht bij in).
Zo snel ze begon met weigeren, zo snel begon ze ook weer. Komt wel weer goed!