Hallo dames,
Ik heb een vraagje. Deze week gaat mijn man de maxi-cosi en de kinderwagenbak van de zolder halen.
Nu zou ik die graag schoonmaken, maar weet niet hoe ik het beste doe. :think:
De bekleding kan bij beide stukken er niet af.
Alles stond netjes op zolde rmet plastiek erover, maar volgens mij gaat dat toch niet zo heel erg fris ruiken. :think:
Welk sopje gebruik ik best of hoe begin ik er aan?
Mijn maxi-cosi en kinderwagenbak zijn beiden van pericles.
weet je zeker dat de bekleding van de maxi cosi er niet af kan?bij die van mij kon je het de rand van plastic om kantelen en dan kon je stof eraf halen en uit wassen met de hand.
:think: :think: Nu begin ik te twijfelen, ik ga het toch nog eens nakijken. Je kan dan gewoon heel de bekleding wassen en laten drogen?
@Ilse81 wrote:
:think: :think: Nu begin ik te twijfelen, ik ga het toch nog eens nakijken.Als het goed is kan je de bekleding eraf halen ,en dan op de wolwas in de machine…Je kan dan gewoon heel de bekleding wassen en laten drogen?
De wagen zou ik lekker een half blok zunligt zeep raspen en het daar mee schoonmaken …
zeep raspen in een pannetje opkloppen met kokend water af laten koelen en dan kan je het met bijvoorbeeld een spons schoonmaken .
Drogen op de waslijn
Zo deed ik het altijd !
Tatjana heeft ook zo haar babykleertjes gewassen maar dan in de wasmachine (ook even opkloppen en in de machine doen )
Succes
Mijn vorige wagenbak kon ik ook niet uitwassen. Ik heb toen gewoon normaal wasmiddel gebruikt voor een sopje, de hele bak gewassen met een washandje in dat sop gedoopt. Een beetje geprobeert om de bodem te sparen aangezien daar een houten plaat inlag.
Daarna met schoonwater en een nieuwe washand nog nadoen, daarna met rulle handdoek het ergste eruit drogen en verder gewoon met kap gespannen laten drogen.
Ging prima.
Je moet alleen wel alles natmaken want anders heb je kringen.
Maar dit was echt prima. Na 2 dagen heb ik ook nog sommige stukken even gefohnd, die bleven wat klam, ws niet genoeg lucht circulatie.
De maxi cosi kan hier wel helemaal in de was, lijkt me wel lastig als dat echt niet kan, zo een kleine spuugt toch ook nog wel eens in zo een stoel? :think:
Thanks voor de tips. Zie er eigenlijk wel tegenop … ben bang dat ik iets kapot ga maken. :wall: :wall: :roll: