Lotte is nu een paar weken overdag zo goed als zindelijk, ook tijdens haar middagslaapje blijft ze altijd droog, maar hoeft ze ook niet naar de WC. Maar 's nachts heeft ze nog flinke plasluiers. Hoe leert ze dat ze ook 's nachts wakker wordt als ze moet plassen of drukken? Haar wakker maken is geen optie, dan is het land te klein en wil ze niet naar de WC of potje. Bovendien wil ze daarna niet meer slapen… Voor ze naar bed gaat, gaat ze nog even plassen en we willen dat ook doen voor ze echt in slaap valt (duurt meestal een tijdje). Mijn man vindt dat we haar gewoon met rust moeten laten en kind moeten laten zijn, maar nu we de training overdag hebben gehad, wil ik eigenlijk dat ze er ook meteen voor 's nachts aan went. Is het zo dat ze het vanzelf aan gaat voelen en wakker wordt??? Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Groetjes,
Viratine
Ik weet het niet, dus je hebt niet zoveel aan mij.
M.ateo is nu een half jaar overdag zindelijk. We hebben laatst geprobeert hem ook in de avond zindelijk te krijgen, maar dit is niet gelukt. Volgens mij is hij daar nog niet klaar voor. We proberen het over een paar maanden gewoon weer. Het gekke is dat als hij een luier omheeft die de volgende ochtend droog is, doen wij geen luier om dan is zijn bed nat.
hallo,
ilse is ook al een aantal maanden zindelijk overdag.
alleen de nacht niet, ook een flinke plasluier de volgende ochtend.
voor dat ze naar bed gaat gaat ze plassen , en om 23.00 heb ik haar wakker gemaakt wel met veel moeite, en heeft ze een kleine plas gedaan.
de volgende ochtend riep ze mij dat ze moest plassen. maar had ook wel in de luier geplast, niet zo veel als anders.
maar de tweede nacht was ze niet wakker te krijgen, ze draaide zich steeds om en sliep weer verder. en ze ging een paar keer zitten en plofte weer terug in bed. lekkere slaapkop.
ben benieuwd hoe andere het hebben gedaan.
als ik zeg dat ze zonder luier moet slapen is ze boos en zeg dan, dan plas ik in bed. heeft ze een keer gehad toen ik haar luier vergeten was.
groetjes henny
Ik heb echt een hele makkelijke gehad hier maar ik zal even uitleggen hoe ik het heb aangepakt.
Lisa is dan sinds Januari in 2 weken helemaal zindelijk geworden. Dit was echt een must omdat ze flinke luieruitslag had.
Overdag ging eigenlijk al meteen goed. Maar heb haar toen gewoon in de blote bips rond laten rennen. 's nachts hebben we het zo gedaan. om 19.00 uur haar bedtijd even een plasje. Dan even een plasje voordat wij naar bed gingen dat was rond 24.00 uur toen de wekker gezet op 04.00 uur haar weer laten plassen en dan om 08.00 uur weer laten plassen als ze niet al eerder wakker was. Ze kon dan plassen op het potje in haar kamer. Dit gaf haar een fijn gevoel. Na 2 weken dit slopende patroon zijn we het gaan afbouwen. Midden in de nacht hebben we als eerste laten wegvallen en toen die om 24.00 uur en in 4 weken was het gebeurt. Het is wel handig als je kleine zelf uit haar bed kan om een plasje te plegen. Wij hebben nu in totaal 4 ongelukjes gehad 's nachts en dat was in het begin. We hebben haar ook gewoon slapend op het potje gezet en laten plassen. Je maakt ze niet echt wakker maar net genoeg om te laten plassen.
Heel erg veel succes ermee!
Melissa was al tijdje overdag zindelijk en had snachts nog behoorlijke plasluiers. heb gewoon kee rgeprobeerd in onderbroekje, potje naast het bed, savonds om 11 uur ging ik kijken zat er plas in potje , volgende dag was ze droog, en dat nu al 2 weken :dance:
Ze zijn ook flink uitgekookt als ze een luier om hebben!
Die van mij zei gewoon tegen opa van ik heb een luier om dus ik hoef niet op het potje/wc. Wat mijn reactie was op dat moment van hup luier af!
Misschien heeft dat er ook wel mee te maken.
Oessie wat goed van Melissa al 2 weken droog!!!
ik heb ilse haar luier voor de nacht ook af gehouden.
om 19.00 een plas op het potje op haar slaapkamer. daarna wakker gemaakt rond 23.00. eigenlijk niet wakker te krijgen. dus ook maar slapend op de pot gezet, toen werd ze een beetje wakker. daarna werd ik om 02.00 wakker van gehuil dat haar bed nat was. ze was helemaal over haar toeren omdat ze in bed had geplast. ze zat op haar potje toen ik binnen kwam met een heel klein plasje. bed verschoont en ze was nog steeds flink aan het brullen, om 03.00 lag ze weer te slapen.
ik ga van de week ook proberen om 00.00 wakker te maken en dan om 04.00 weer. hoop dat het gaat lukken.
haar luiers zijn de ochtend namelijk altijd flink nat.
groetjes henny
Ik zou nu even wachten voordat ze weer zonder luier gaat want anders vind ze het dadelijk echt vreselijk en wil ze niet zonder luier voor een tijdje. 2 nachtjes met luier en dan weer opnieuw proberen.
Wij maakte wel heel erg goed duidelijk dat het helemaal niet erg was en dat het kon gebeuren. De dag erna ook niet over begonnen. Ze kwam er toen zelf mee. Nogmaals gezegt dat het helemaal niet erg is.
nee ik wacht nog wel even, ze was best van streek.
en ik vind het ook niet erg, dat heb ik ook gezegd. als het de volgende keer nog niet lukt wachten we gewoon nog even. de een is sneller dan de andere. overdag was ze al snel zindelijk, en ze kan het ook goed op houden.
volgende week weer proberen, de komende dagen word ook druk voor haar. morgen laatste psz voor de vakantie, zaterdag een kinderverjaardag. zondag ook weer weg.
groetjes henny