:think: :eh: Ik ben erg open hiermee. Bij ons wil de tweede ook niet zo makkelijk gaan. Ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Opppas hier regelen. (en onze ouders werken nog veel), oppas daar regelen. Op de school weten ze ervan. Sommige moeders dus ook, want die passen wel eens op. En het is wel zo handig als ze weten waar je uithangt, toch? En dan vertel ik dat hele verhaal erbij. Ben ik ervan af. (Elke school heeft een tamtam :mrgreen: )
Familie en vrienden weten het ook. Of ze vragen er niet naar, of juist wel en dat is heel fijn, vinden wij. Beter dan dat je thee drinkt (normaal een lekker wijntje), en ze vragen of je zwanger bent…
Wij hebben het er echt over gehad hoe en wie we het gingen vertellen. Iedereen, als het zo loopt dus. En kinderen blijven toch een heel belangrijk en veel voorkomend onderwerp. Dus als ik erbij zit, bij zo een gesprek en het gaat over zwanger zijn en zo, dan komt natuurlijk de vraag: willen jullie geen tweede? En dan vertel ik het gewoon. Soms gaat dat makkelijk en soms moeilijk.
Het is een feit dat dat het gewoon geen prive zaak meer is bij ons. Vreemde mensen/ artsen onderzoeken je lijf van binnen en van buiten. Ik lig soms wel drie keer in de week half naakt op een tafel :oops: :oops: . Fijn!! Dus vandaar deze keuze. Het is gewoon geen slaapkamer geheim meer, helaas .
Wij zijn er dus open in en dat bevalt ons prima. Geen vervelende vragen of opmerkingen naar ons hoofd waar we overstuur van raken of dat je met je mond vol tanden staat…
Iedereen veel succes :thumbup: , sterkte en heel veel geluk,
Tja wij gaan heel snel al trouwen en ja dan krijg ik ook vaak de vraag. En ik drink in de periode dat ik evt zwanger zou kunnen zijn niet en dan zie je ook meteen die koppies denken… Nou moet ik toegeven dat een vriendin van mij zwanger was wis ik het ook meteen omdat ze niet dronk…
Ik sta voor de klas (pubers) en een van de jongens vroeg het ook… ik moest wel lachen en zei “heb ik een dikke buik dan?” (ik ben nl erg slank dus daarom vond ik het een rare vraag) Nee zegt hij u bent zo vrolijk :lol: op dat soort momenten is het wel grappig.
Wij zijn nog niet zo lang bezig maar omdat mijn cyclus al meerdere keren langer duurt dan 6 weken ben ik doorverwezen naar de gyn. Afwachten dus. Ik kan me voorstellen dar het velen van jullie echt super moeilijk is! Je bent al zo lang bezig en iedereen gaat er maar vanuit dat een kind “krijgen” zo vanzelfsprekend is!