Ho zwangern of ervaringsdeskundigen,
Mijn vraag is kan je aan het gedrag van je huisdier merken dat je zwanger bent.
De kat van mijn vader doet bijvoorbeeld vreemd.
Ze blaast opeens tegen mij, en blijft constant aan mijn hand ruiken.
Ik ben ovetrijd maar heb nog niet positief getest.
onze eigen katten en de hond van mijn ouders gingen juist ineens overdreven aanhankelijk doen.
Onze ene kat is echt feillozer als een zw.schapstest :lol: .
Die bleef ook op mijn buik kruipen tot het kind dusdanig groot was dat hij de kat eraf kon schoppen .
Maar zeer zeker ander gedrag, maar dan dus op de lieve aanhankelijke manier.
Ik heb weleens begrepen dat het ook komt door je temperatuur. Dat katten voelen dat je warmer bent en dat is nu net wat katten prettig vinden.
Overigens herken ik het niet bij onze kat. Die heeft interesse in de box e.d. maar niet in het vrouwtje
Heb ook geen vreemd gedrag vernomen bij onze 5 goudvissen! Hihihi
Toen ik laatst zwanger was, kwamen de katten van de buren ook telkens bij me, terwijl ze dat anders nooit doen
aan mijn eigen dieren merkte ik dat niet, die komen altijd bij me
Aan de kater merkte ik helemaal niks en de poes die werd iets aanhankelijker en kwam dichterbij liggen dan normaal… maar niet ineens veel meer op schoot ofzo
Bij de eerste gedroeg de kat zich inderdaad anders, was veel knuffeliger.
Nu merk ik niks anders aan 'm.
Wel aan de hond, die blijft bij het wandelen meer bij me in de buurt en is veel alerter op mijn stem. Hele fijne bijkomstigheid want 't is een Beagle midden in de pubertijd :mrgreen:
Hier reageren alle beesten heel erg op een zwangerschap. De hond word onzeker en probeert me dan continue te bijten. De poes wil op me buik liggen en de kater miauwt de oren van me kop :lol:
Mijn beide katten (destijds had ik er nog maar 2) kwamen steeds bij me liggen. Hardstuikke lief hoor, maar echt zodra ik zat, kwamen ze tot aan vervelends aan toe helemaal op en naast me liggen. Ze kropen nog net niet in me :inlove: :lol:
De hond merkte het elke keer weer heel snel. Met de MA bleef ze heel afstandelijk. Met Siem was ze juist heel aanhalig de eerste weken.
Aan mijn kat merkte ik meteen wanneer ik zwanger was, maar ook wanneer het misging. Super aanhankelijk of juist ineens niet meer op schoot willen…
De hond deed niet anders dan anders eigenlijk.
Ik heb een hond die de laatste weken erg knuffelig is ineens, veel bij me komt liggen… :inlove:
Ik heb twee hondjes, de oudste trekt meer naar mij toe, de jongste meer naar mijn partner. Maar het is me nu toch wel opgevallen dat ze nu erg graag bij me ligt. Van het weekend positief getest, ik denk wel dat dieren het aanvoelen. Ze ligt ook ineens op mn buik, doet ze noooooit. Ze wil altijd en alleen maar bij mijn vriend liggen.
1 van onze katten merkt het ook, die zit zo’n beetje aan mn buik vastgeplakt, ik hoef maar ergens te gaan zitten/liggen en dan komt ze tegen mn buik aan liggen :lol:
Mijn katten zijn een soortgeheten zwangerschapstest whahah
Bij mij plakken zo continu aan mijn buik… azen op me zodra ik ga zitten.
Het leuke is dat 1 van de twee nauwlijks bij vrienden komt/wil zitten… drie keer raden… jep… tot nu toe was het 100% raak als ze ineens wel bij een vriendin wilde zitten :mrgreen:
Mijn kat precies hetzelfde, is niet van mijn buik af te slaan, wil steeds maar kroelen bij me.
Katten zijn er volgens mij heel gevoelig voor, alsof ze een ingebouwde radar hebben wat dat betreft
Hier wel een kat, maar die komt eigenlijk hoofdzakelijk alleen al bij mij…
De honden merk ik geen verschil.
Ik merk duidelijk verschil bij 1 van mijn katten en 1 van mijn honden.
Mijn poes wil steeds vaker bij mij liggen terwijl ze eerder altijd op zichzelf lag en zelden bij mij kwam liggen en mijn (ex) Reu is veel meer beschermend als we met hem buiten lopen en hij andere honden of mensen tegen komt.
de andere 2 honden en de kater merk ik niets aan.
Hier 2 katten en 2 honden, maar merk eigenlijk alleen aan mijn oudste kater dat er wat gaande is…
Hij is normaal erg op zichzelf, maar nu sinds het begin van de zwangerschap juist heel aanhankelijk… Kmt er steeds weer bij liggen, kopjes geven, etc…