Hoe prijs vermelden op Marktplaat

Hallo,



Ik ben heel veel spullen op Marktplaats aan het zetten zoals ik wel vaker doe, maar ik vraag me eigenlijk af waar de voorkeur naar uitgaat van iemand die rondsnuffelt op Marktplaats. Zodoende wil ik jullie als “proefkonijn” gebruiken en vragen jullie mening te geven:

Ik kijk zelf heel erg vaak bij bieden!! En als je zelf eventueel een bedrag in je hoofd hebt wat je er voor wil hebben zou ik er een bedrag bij zetten.Succes!

Ik zou iets hoger doen dan je verwacht. Met kleine dingen is het bijv vaak zo dat er nog verzendkosten bij komen, dus die moet je ook even bij je in het hoofd nemen.

Als je bijv 10 euro voor een broekje vraagt, dan zou ik als koper zeggen ok, maar dat is dan incl verzendk. Of ik zou 7 euro bieden, met daar verzendk. bij op.

Ik zet het zelf ook altijd iets hoger, mensen willen toch nog vaak zakken.

Advertenties met ‘bieden’ of ‘teab’ sla ik meestal over, net als advertenties zonder foto 8)

Ik hou zelf heel erg voor vaste prijzen.

Ik haat het bieden :shock: :oops: dat word je weer overboden. Ik ben heel brutaal daar door geworden en neem direct contact op en vraag wat de prijs moet zijn en regel het direct. Dat is wat ik het prettigst vind hoor :wink:

Wij hebben laatst een twee-zitsbank via MP verkocht. Wij hadden een prijs van €50,- neergezet, zodat we uiteindelijk op iets van €30,- zouden uitkomen. Je gaat toch onderhandelen met de geinteresseerde, dus dan heb je wat spelingsruimte. Je moet natuurlijk niet te hoog gaan zitten, anders krijg je geen reacties. Binnen een paar dagen was onze bank verkocht aan een vader wiens dochter op kamers ging. Hij kwam kijken, heeft de bank meteen meegenomen, portemonnee werd getrokken en €50,- gekregen zonder enige onderhandeling! :clap:

@L word fan wrote:

Ik haat het bieden :shock: :oops: dat word je weer overboden. Ik ben heel brutaal daar door geworden en neem direct contact op en vraag wat de prijs moet zijn en regel het direct. Dat is wat ik het prettigst vind hoor :wink:




En ik maar denken dat ik de enige ben… :mrgreen:



Standaart mailtje van mij:



Wat wil je er minimaal voor hebben?



Meestal bied ik dan eerst en dan mail ik dan, weten ze ook hoeveel ik er ongeveer voor wil betalen :mrgreen:

@samara wrote:

@L word fan wrote:
Ik haat het bieden :shock: :oops: dat word je weer overboden. Ik ben heel brutaal daar door geworden en neem direct contact op en vraag wat de prijs moet zijn en regel het direct. Dat is wat ik het prettigst vind hoor :wink:




En ik maar denken dat ik de enige ben… :mrgreen:



Standaart mailtje van mij:



Wat wil je er minimaal voor hebben?



Meestal bied ik dan eerst en dan mail ik dan, weten ze ook hoeveel ik er ongeveer voor wil betalen :mrgreen:




Ben ik blij dat ik ook niet de enige ben :mrgreen: :wink: hihihi die zin gebruiken wij hier ook vaak.

@L word fan wrote:

@samara wrote:
@L word fan wrote:
Ik haat het bieden :shock: :oops: dat word je weer overboden. Ik ben heel brutaal daar door geworden en neem direct contact op en vraag wat de prijs moet zijn en regel het direct. Dat is wat ik het prettigst vind hoor :wink:




En ik maar denken dat ik de enige ben… :mrgreen:



Standaart mailtje van mij:



Wat wil je er minimaal voor hebben?



Meestal bied ik dan eerst en dan mail ik dan, weten ze ook hoeveel ik er ongeveer voor wil betalen :mrgreen:




Ben ik blij dat ik ook niet de enige ben :mrgreen: :wink: hihihi die zin gebruiken wij hier ook vaak.




Hier ook hoor, weet je ook meteen waar je aan toe bent. Als de vraagprijs hoger is dan het bod wat ik in gedachten heb, stuur ik er alsnog een mailtje achteraan met wat ik max wil uitgeven inclusief verzendkosten en wens hun verder succes met de verkoop!



Maar 9 van de 10 is het bedrag minder dan ik er voor had willen geven, dus helemaal toppie!

Ik doe echt nooit een bod, ook al staat er bieden, maar neem bijna altijd gelijk contact op met de verkoper dmv een mailtje en heb tot nu toe bijna altijd alles al zo kunnen kopen :dance: