Hoe pesto langere tijd te bewaren?

Ik ben verslaafd aan pesto rosso :drool:. Ik mag graag een likje op mijn boterham met kaas smeren… maar ik ben de enige in huis die het eet, en zo’n potje heb ik dus niet zo 123 op. En het is maar beperkt houdbaar, op het potje staat een dag of zeven, als je er een laagje olijfolie op doet. Maar ik doe gerust langer met een potje, en heb dus al meerdere malen een half potje weg moeten gooien. Ik gebruik het ook wel langer dan zeven dagen moet ik zeggen.

Weet iemand nog een tip om dat spulletje wat langer te bewaren?

in ijsblokvormpjes invriezen!!! :thumbup:

Ik gooi het pas weg als er schimmel opkomt :shifty: :mrgreen:

( duurt dus heel wat langer dan 7 dagen,

en heb nog nooit ergens last van gehad 8) )

@maartje wrote:

Dat doe ik dus ook. En ik heb ook nog nooit ergens last van gehad.

ik vroor het ook in, in een sileconen ijsblokjes houder. (is trouwens daarna niet meer te gebruiken voor andere etenswaren, want het trekt er helemaal in.

Super handig, als je een keer een boterham woilt opleuken, haal je gewoon 1 blokje eruit.

een dag of zeven??

Nou… Dat bewaar ik langer hoor.

Olie erop, af en toe door roeren.

Als ik het zelf heb gemaakt dan gooi ik het wel eerder weg.

Ik koop potjes pesto-poeder (van C1000), die kan ik zelf aanmaken met water en olie als ik het nodig heb (lekker door de pasta enzo :drool: )

@marielle wrote:

@maartje wrote:

Dat doe ik dus ook. En ik heb ook nog nooit ergens last van gehad.

Hier ook… :angel:

@lydia wrote:

een dag of zeven??

Nou… Dat bewaar ik langer hoor.

Olie erop, af en toe door roeren.

Als ik het zelf heb gemaakt dan gooi ik het wel eerder weg.

Dat doe ik ook… gewoon wat olie erop!

Ja… olie doe ik er ook op, en ik bewaar het ook langer dan aangegeven staat op het potje. Tot er schimmel op komt inderdaad :smiley: Gelukkig ben ik niet de enige. En anders vries ik het wel in… bedankt voor jullie reacties!

De andere goeie tip behalve olie (wel olijf :wink: ) erop…vooral niet met ‘vuile’ lepeltjes of messen het eruit halen! Als je telkens alleen maar schoon bestek gebruikt gaat het veel langer mee. Manlief bewaart bv wel pesto meer dan een maand. Doordat alles schoon blijft in het potje komt er echt al die tijd geen schimmel op. :thumbup: Wij hebben speciaal voor tapenade en pesto botermesje aangeschaft, ieder potje ook zijn ‘eigen’ mesje als we het bv op stokbrood doen en werkt als een tierelier. :drool: