hoe patroon doorbreken

Hallo,

Seline heeft maanden niet lekker in haar vel gezeten, afgelopen vrijdag heeft ze buisjes gekregen.

Al maanden zit ze door het niet lekker kunnen slapen, in een vast ritme van tussen 4 en 5 wakker.

En nu ook, maar ze is na een half uur uur weer zo moe, dus het is puur het ritme wat nog in haar vast geplakt zit geloof ik.

Hoe of wat kan ik doen om hetvastgeplakte ritme wat te doorbreken en nee dit is niet omdat ik zelf langer wil slapen dit is omdat ik zie dat zei nog moe is als ze die tijd wakker wordt.

Iemand tips?

Wat doe je nu als ze wakker wordt?

Ik zou iig geen licht aan doen, heeeel zachtjes praten, evt laten zien dat iedereen nog lekker slaapt als ze niet in bed te sussen is. Beetje over haar rug wrijven, masseren tot ze weer slaapt evt.

ja dat doen we al.

Het is iets wat er al vanaf half december in zit natuurlijk. Dus het moet echt doorbroken worden.

En het is niet zo dat ik koste wat koste wil dat ze langer slaapt, nee daar in pas ik me aan aan de kinderen.

Maar bij s. zie ik gewoon dat ze niet uitgeslapen is.

Dus meer tips blijven welkom

Misschien een zetpil proberen voor het slapen gaan. Onze zoon slaapt daar altijd heel rustig op.

als ik niet het idee dat ze pijn heeft of niet fit is oid geef ik liever geen zetpil.

Ze slaapt overdag ook nog 2 x 1,5 tot 2 uur.

Ik lees en hoor zo om me heen dat ze met 1 jaar na 1 slaapje per dag gaan ongeveer. Maar ik denk niet dat ze dat gaat trekken.

Zou dat er toch ook invloed op kunnen hebben"?

Maar ja moe is moe…

Lastig als het zo lang duurt. Onze zoon heeft ook wel van die perioden gehad en ik moet zeggen dat ik als hij ;s nachts huilde hooguit een keer een speentje kwam geven (in het donker) en dan weer ging. Het was moeilijk om het huilen te negeren, maar uiteindelijk wel de snelste manier om het patroon te doorbreken. Uiteindelijk huilde hij zich weer in slaap. Ook belangrijk om hem vooral niet uit bed te pakken. tenminste, als ik dat bij hem doe vindt hij dat veel te heerlijk

@maria77 wrote:

Lastig als het zo lang duurt. Onze zoon heeft ook wel van die perioden gehad en ik moet zeggen dat ik als hij ;s nachts huilde hooguit een keer een speentje kwam geven (in het donker) en dan weer ging. Het was moeilijk om het huilen te negeren, maar uiteindelijk wel de snelste manier om het patroon te doorbreken. Uiteindelijk huilde hij zich weer in slaap. Ook belangrijk om hem vooral niet uit bed te pakken. tenminste, als ik dat bij hem doe vindt hij dat veel te heerlijk

Ze wordt (bijna) nooit huilend wakker.

Zo ook niet als haar dag begint om half vijf of vijf uur ofzo. Ze ligt dan te kletsen, gewoon echt wakker door alle onrust in haar lijfje. En dat wil ik doorbreken, omdat ik zie dat ze echt nog wel moe is maar daar zelf even niet wat aan kan veranderen door alles…

ze wordt wakker en ik wacht, na een tijdje ga ik in het donker heen en geef haar haar speentje. Maar ook dan valt ze niet in slaap…

nou het zal ook wel goed komen, even tijd geven denk ik…

OK, verkeerd begrepen dan :slight_smile:

Maar in dat geval zou ik het alsnog negeren en afwachten. Laat haar maar lekker liggen zou ik zeggen, dan dommelt ze uiteindelijk wel weer een keer in slaap. Ik denk niet dat je meer kan doen.

Succes :thumbup:

Hebben we ook al geprobeerd maar werkt niet. Maar zoals ik al zei ze heeft even niet meer de rust om het zelf te doen. Het is niet een fase, een sprong of wat dan ook. Dit is het gevolg van al maanden (lees: 9 maand) niet fit zijn en verkeerde conclusies van de medici. Zij heeft, nu het wat beter met haar lijkt te gaan, hulp nodig om haar opgebouwde ritme even om te buigen. nou ja even…

Dat is zooooo lastig om dat te doorbreken.

Voor mijn vorige werk moest ik mijn dochter om half zes smorgens bij de creche brengen. Dat betekende dat ze rond kwart voor vijf uit bed werd gehaald en een fles kreeg. Daarna kreeg ik een andere baan en hoefde ze niet meer zo vroeg uit bed maar het ritme bleef. Tot ander half heeft ze in het ritme gezeten en smorgens tussen 4 en 5 uur een fles gehad en daarna was het in 1 keer over :shock: . ik heb geen idee hoe het kwam.

Maar het voordeel van mijn meisje was dat ze daarna nog wel verder ging slapen en die van jou is echt wakker is.

Misschien een idee om haar er even uit te halen en zodra ze moe is direct weer in bed te leggen, met als doel de tijd steeds korter te maken zodat ze steeds minder lang uit bed is? Snap je wat ik bedoel :oops: ?

Heel veel succes :hug:

Ik snap je hoor! Bedankt voor het meedenken!

VAnmorgen was het half 6, maar ze was nog zoo moe. Ik vind dat dan zo sneu om te zien.

Na ruim 20 minuten kletsen etc heb ik haar er maar uitgehaald, dan vind ze toch niet zelf de rust en is de kans groot dat ze haar zus wakker maakt. Dus even bij mij op bed genomen, voordat ik me wou aankleden. Wel alles in het donker. En ineens…rustige ademhaling…slaapt ze weer, dit is nog nooit gebeurd! Ik kon haar ook gewoon terugleggen in dr eigen bed en daar sliep ze nog verder tot half 8!

Ze zal na alles van de afgelopen maanden ook wel extra behoefte aan wat veiligheid hebben. En ja ook de leeftijd van uitproberen, maar ook zeker even veiligheid na alle ellende…

Ik hoop dat het zo heel langzaam beter mag gaan!

O Wauw wat een geweldig moment zeg! Misschien idd toch een stukje geborgenheid? Nou hopen dat het morgenvroeg ook zo gaat!

:-*

Hoi!

Wat vervelend voor je meisje dat ze nog ze moe is dan. Ik kan je niet echt veel tips geven. Maar hier had onze zoon tot ruim anderhalf echt 2 slaapjes per dag nog. Die was (en is) rond 6.30 wakker en om 9.00 ging ie er weer in tot een uur of elf en dan nog 's middags van 13.00 tot zeker 15.30. Nu is ie 2,5 en slaapt hij nog steeds van 12.30 tot 15.00 (hoe moet dat straks op de psz in januari ???). En 's avonds om 18.30 is het weer op hoor…

De tips die gegeven zijn, van in het donker etc lijken me prima. Hier heb ik wel eens een speeltje gegeven of een boekje nu hij wat ouder is. Dan bleef hij toch rustig in zijn bedje en rustte dan nog wat uit. Maar dan heb ik het niet over 4.00 wakker worden, dan maak je wel een hele lange morgen door.

Misschien is het in bed nemen wel de oplossing, als je dat zelf trekt natuurlijk.

Succes ermee!

xMarilene