Hoe pap geven?

Op advies van CB ga ik nu 's morgens bambixpap geven. Vanmorgen geprobeerd in de fles met 6 (melk)schepjes in 200 cc melk. De eerste helft ging goed maar het laatste gedeelte was echt te dik met de standenspeen op L. Toen van een bordje geprobeerd maar dat wilde ze niet (meer) :? . Welke speen kan ik nu het beste gebruiken :think: ? En is het een optie om de pap van tevoren klaar te maken. Koud natuurlijk :wink: . Zodat het alvast een beetje in de melk op kan lossen, deed ik met de rijstebloem ook altijd.

ik geef het altijd in de fles, en dan op 210+7 7 melkschepjes… gaat prima, alleen inderdaad het laatste stukje gaat iets moeilijker… daan heeft dan evengoed toch genoeg hoor…

Ik heb de pap altijd gelepeld.

Ik heb ook altijd gelepeld…

ik heb tot 1 jaar (ietsje langer) in een speen gewoon een kruis gesneden, zodat het gat iets groter werd. werkt prima. daarna gelepeld, en sinds een maandje of twee lepelt ie zelf.

Had hier precies hetzelfde probleem… het was voor Carlijn zo moelijk om de pap door de speen te krijgen, ook met een kruisje in de speen. Ik ben overgestapt op Smulpapjes en dat gaat perfect… Kost wel wat meer, maar ja…

Ik gaf Sam eerst de pap ook met een lepel, van een bordje. Maar dat was drama! (hij had zo’n honger, niet af te scheppen :oops: :mrgreen:)

Toen weer met de fles gedaan, maar ik heb gewoon het gat van de speen groter gemaakt door er met een mesje een sneetje van te maken! Werkt hier perfect! :thumbup:

Wij hebben een driestanden speen. En op stand III, gaat alles er lekker doorheen. (220ml + 7 schepjes melk en ongeveer 5 Ã 6 schepjes pap).

Ik geef gewoon geen pap :wink:

(Timo vindt het maar niets en het CB vertelde mij dat als hij goed zijn brood at, het niets uitmaakte. Dan kreeg ie zijn vezels wel binnen op een andere manier.)

Maar om op je vraag terug te komen, dat gat groter maken lijkt mij een prima optie of gewoon lepelen natuurlijk. Vantevoren klaarmaken begrijp ik niet? Volgens mij wordt het dan alleen maar dikker. Misschien juist in 2 porties? En dus de 2e pas na de eerste klaarmaken.

Klinkt inderdaad niet logisch, van te voren klaarmaken. Maar dat deed ik met de rijstebloem ook en dan bleef er eigenlijk bijna niks meer op de bodem liggen. Ik dacht, misschien werkt dat ook met bambix? :think:

Bambi, geef je je zoontje 's morgens dan een boterham? Of alleen 's middags en 's morgens gewoon melk?

Hij krijgt 's ochtends de fles. Hij heeft te veel honger om geduld op te brengen voor de boterham. 's middags brood. Hij vindt het erg lekker dus dat is vrij makkelijk zo (hij eet 2 boterhammen). Ik hoop over een tijdje ook 's ochtends brood te geven. Zelf houd ik ook niet van pap en eet veel brood dus tja, hij ziet dat natuurlijk.

ik zou het of lepelen of met een 3 standen speen doen.

liefs bianca