Hoe pak ik dit nu weer aan???

Hoi Meiden,



Daar ben ik ook weer eens even met een vraag :wall: …



Het zit zo, Sarah drinkt dus nog steeds snachts. Ik zat er laatst helemaal doorheen en had besloten om over te gaan op de fles…maar dat wil madame dus niet.

Ik ben nu vol nieuwe moed weer verder gegaan…



Maar nu dit.



Sinds ik aan het bijvoeden ben merk ik dat ze toch liever de bijvoeding neemt dan de borst.

De voedingen overdag nemen in rap tempo af, zowel in aantal als in duur, maar ze blijft wel gewooon snachts om een voeding vragen.

Vannacht was het half 4 en vanmorgen om half 9 wilde ze niet eens drinken. Echt geen drup wilde ze. Ik heb haar om 9 uur een fruithap gedaan.

Sinds gisteren ben ik ook met een halve boterham begonnen die ze meteen ook al helemaal opeet!

Maar goed daarna bied ik de borst aan waar ze ook maar matig van drinkt. Echt heel erg kort en borst twee hoeft ze niet eens…

Rond 15 uur drinkt ze dan vaak ook nog even wat en dan om 17 uur warm eten en een beetje vanille yoghurt.

Rond 19 uur borst en dan rond 23 uur weer omdat ik denk/hoop dat ze dan door gaat slapen :doh:

Maar goed het lijken veel borsten, maar dat is echt niet zo in vergelijking tot vorige week.

Dinsdagavond heeeft ze zelfs de voeding van 19 uur overgeslagen(ik was weg en mijn moeder paste op) omdat ze nu opeens in haar hoofd heeft om elke fles te weigeren ook die met mamamelk…



Moet ik nu gewoon doorpakken en haar snachts niet meer geven zodat ze overdag dan iets meer gaat drinken??



Ik weet het het klinkt allemaal een beetje onsamenhangend, maar wat is een beetje een normaal ritme voor een ‘gemiddeld’ borstvoedings/bijvoedkind?



Ik ben nl als de dood dat ik ‘opdroog’ (door het minimale voeden) en dat ze straks door het weigeren van de fles helemaal niets meer kan/wil drinken…



:-* Stressmiep

Er zijn vast mama’s met meer ervaring hierin… maar misschien is het een idee om overdag wel te blijven borstvoeden, maar de laatste bv voor de nacht te vervangen door een fles pap? Dat vult wat meer, wellicht dat ze dan door gaat slapen 's nachts…



En als je echt bang bent dat je opdroogt (wat in mijn ervaring echt niet zomaar gebeurt; ik heb echt nog behoorlijk lang melk gegeven nadat ik gestopt was en toen was mijn dochter al drie! -maar er zijn misschien ook vrouwen met andere ervaringen), kun je altijd wat ‘bijkolven’ als zij gestopt is met drinken. In de vriezer of om de papfles voor 's avonds mee aan te maken; in elk geval blijft je productie dan op peil.

Ik heb misschien niet helemaal goed gelezen (lange werkdag en een hoofd vol snot :silenced: ), maar kun je overdag misschien éérst de borst aanbieden, en pas daarna de bijvoeding? Tot een jaar moeten die kleintjes de voedingsstoffen nog voornamelijk uit de melk halen, en al het andere is BIJvoeding. (als ik niet goed gelezen heb, heb ik niks gezegd :shifty: )