Hoe pak ik dit aan ? Ze komt steeds uit bed.

Sinds 3 dagen komt lianne steeds uit bed.



Met elke keer een betere smoes.


  • ik kan niet slapen.
  • er zit een beest

    -ik moet plassen.



    Ik leg d’r keer op keer terug en zeg dat ze in bed moet blijven.



    Maar wat is de gouden tip ?

    Of is dit ook weer een fase?

Hier werkt; blijven terugleggen en ondertussen een korte uitleg waarom.



Thomas komt sinds een week of 2 regelmatig uit bed, vanavond maar 1x, er zit vooruitgang in :wink:



Als de oudste roept (die komt nooit uit bed) dan is er iets waar hij mee zit…heb je daar bij Lianne al naar geinformeerd?

Pff, hier hetzelfde. Het is wel met vlagen. Zo lang zijn ritme maar goed is, geen vreemde dingen, niet een avond te laat naar bed, dan gaat het prima, slaapt hij gelijk. Maar nu was het afgelopen weken project op school en dan is hij helemaal uit zijn doen, continu eruit komen. En weigeren zelf terug te gaan.

Uiteindelijk til ik hem op en leg hem terug, en zeg ik dat als hij heel rustig gaat liggen, met zijn duim in zijn mond en ogen dicht, dat ik dan na 10 minuten nog even bij hem kom kijken, en als hij dan nog neit slaapt na 10 minuten nog een keer.

Over het algemeen helpt dat wel. Een enkele keer zit hij krijsend bovenaan de trap. Maar dan kruipt hij vaak vanzelf zijn bed wel weer in, en slaapt binnen de korste keren. Hij doet ook helemaal geen moeite om zijn rust te vinden, gaat niet eens liggen in bed, springt meteen weer overeind.

Wat later naar bed doen helpt hier soms ook wel.