Hoe overstap naar 4 voedingen aanpakken?

Hallo! Ik wil gaan proberen om over te stappen op 4 voedingen. Mijn zoontje is bijna niet wakker te krijgen voor de fles van 23.00 dus heb wel het idee dat hij er qua leeftijd en ook qua gewicht (± 7400 gram) aan toe is.

Ons schema ziet er nu als volgt uit:

07.00 eerste fles 180+ 6

11.00 tweede fles 180 + 6

15.00 derde fles 180 +6

17.00 groentehapje (half potje)

19.00 vierde fles 180 + 6

23.00 vijfde fles 180+ 6 en 2 scheppen rijstebloem

Nu eigenlijk mijn vraag of ik dan de hele fles van 23.00 ineens laat vallen en door die van 19.00 rijstebloem doe, of dat ik die van 19.00 nog wat probeer te ‘rekken’…

En hoe doen jullie dat verder, want als ik een fles laat vallen krijgt hij ook gelijk 210 ml. minder vocht binnen. En met dit weer kan dat zomaar? :think: Of moet ik hem dan overdag een extra flesje met bijv. diksap geven? Of juist meer in de fles doen, dus bijv. 4 x 210 + 7?

Ben benieuwd hoe jullie dat doen!

liefs,

Mar

Ik heb het aangepakt door in de 4 flessen overdag gewoon 210+voeding te doen en dan maar zien wat ze dronk…en in de fles van 19.00 ( die soms door haarzelf pas om 19.30 werd gevraagd). de rijstebloem.

Na een week dronk ze de extra voeding niet meer op en kon ik naar 4 x 180 terug… maar dat is bij alle kindjes anders… vergeet niet dat er in de fruithap ook al vocht zit he…dus dat krijgt je kindje ook al als je kindje fruithap krijgt.

Het is gewoon proberen en je gevoel volgen… soms moet je kindje ook even wennen aan het nieuwe ritme en kan het smorgens ineens wat vroeger komen, maar zolang je daar een beetje in meegaat komt het meestal vanzelf goed…

succes

Wij deden het zelfde als jij en hebben toen de fles van 23 uur laten vervangen en hij krijgt nu de laaste fles van 19 uur 210+7 en dan 3*rijstebloem , soms geven we hem ook smorgens 210 +7 maar dan zonder rijstebloem .

Ik zou het gewoon uitproberen

Ben benieuwd

zo zou ik 't ook doen, dezelfde inhoud van de fles van 23.00 om 19.30 geven (of wanneer Juul erom vraagt).

Op ons cb zeiden ze wel dat je 't moest rekken tot 20.00 maar dat lukt echt niet bij Kai. En we doen 't al zo’n 2 maanden zo, hij doet 't er goed op!

Succes, Mar!! :thumbup:

Emma heeft geen trek meer in de 5e fles. Drinkt steeds moeizamer, laat steeds vaker iets staan en doet alles slapend en is tijdens de fles al vertrokken, zo niet meteen erna. We gaan dus proberen ook naar 4 te gaan. Ze kriijgt nu 5 x 180+6, en wil dan 4 x 210+7 aanbieden, maar ik heb geen rijstebloem door de fles van 23. Hebben ze dat nodig, of kan ik t zonder proberen?

Mijn dochter is nog geen vier maanden en krijgt om 19.00 de fles en dan meestal om 22.15 de laatste fles. Nu is het zo dat ze steeds rond 20.30 naar bed gaat en ik haar wakker moet maken voor de fles van 22.15. Zou ik naar 4 flessen kunnen gaan met rijstebloem erin of is dat te snel en dus de laatste fles van 19.00 rekken naar 20.00 en dan om 20.30 naar bed???. Ik zal het ook nog wel op het cb vragen volgende week maar was benieuwd.

gr Leonie

Met precies 4 maanden heb ik de fles van 22.30 laten vallen en de fles van 19.00 groter gemaakt, nog geen rijstebloem. Ik moets haar ook altijd wakker maken en ze dronk m niet altijd meer leeg. als ze m nog goed leeg drinkt zou ik denk ik nog even wachten, met 4 maanden was al vrij vroeg schijnbaar. Ze sliep wel gewoon door tot zelfde tijd als anders.

En anders keer proberen en als t niet werkt kun je toch weer terug naar 5?

Bedankt Wieniex, je hebt inderdaad gelijk ik ga gewoon maar een beetje proberen dan zie ik vanzelf wel of het te vroeg is of niet.

gr Leonie

mijn dochter was op een gegeven moment elke keer rond 20.30 zo moe dat ik haar dan al op bed legde ze slaapt ook ongeveer 10 a 11 uur per nacht en overdag kwam ze wel eens later voor een voeding op die manier is ze net voor haar derde maand al van 5 flessen naar 4 gegaan heel af en toe (eens in de 3 weken) wilt ze nog wel een 5de fles maar daar drinkt ze dan maar ongeveer 40cc uit. het is dus geleidelijk vanzelf gegaan. heb nu net voor het eerst rijstebloem door haar laatste fles gedaan om te kijken of het goed vult voor de nacht.

even of topic:

dit is de 2de keer dat ze rijstebloem kreeg door haar fles maar ik merk dat ze er meer van spuugt dan wanneer ik er nutriton doorheen doe of moet ik rijstebloem MET nutriton doen??

Ik zou dan alleen nutriton er doorheen doen.

gr Leonie

Ik doe rijstebloem en nutriton. Nutriton zorgt op de 1 of andere manier voor minder spugen, al moet ik zeggen dat ze nog steeds spuugt… :wink: Alleen rijstebloem werkte daarvoor niet en als je nutriton gebruikt heeft dat geen extra voedingswaarde, zoals rijstebloem geeft. De rijstebloem is extra vullend en de nutriton alleen tegen spugen zeg maar.

Ze kan ook meer spugen omdat ze teveel binnen krijgt.

Hier krijgt ze 's ochtends een fles met voeding nutriton en rijstbloem.