Hoe oud wordt schattig, lief en leuk eigenlijk onwenselijk?

de vraag lijkt moeilijk maar is simpel:



hoe oud is het niet ethisch meer om met je kind in bad te gaan?



en andere manieren van lichamelijk contact?



wanneer wordt het wettelijk strafbaar zeg maar?



ik vind het zooo leuk met hem in bad :inlove: :oops: en wil dat eigenlijk nog heel lang doen…maar ja… :shifty:

Tja, dat is niet een vraag waar ik gelijk antwoord op kan geven. Ik moet nog even nadenken daarover.



Ik kom er op terug!

Zo lang als jullie het allebei leuk vinden! (dan ga ik er vanuit dat jullie allebei geen sexuele gevoelens voor elkaar hebben :stuck_out_tongue: :wink: )



Er wordt zooooo moeilijk gedaan over dat soort dingen! Doe gewoon waar je je goed bij voel, en daarbij hoef je toch niet na te denken hoe je buurman dit vind?

Veel te heerlijk om met je zoon/dochter in bad of onder de douche te staan! Of ander lichaamlijk contact. (ik neem aan dat je daarbij kusjes en knuffelen bedoeld? ze geven vanzelf aan als ze rond de 4 jaar zijn dat ze dat niet meer willen jammer genoeg :wink: )

Esmee vroeg laatst ‘wat is dat’ toen ze met haar papa onder de douche stond. En die keek mij vervolgens vragend aan met een blik van ‘wat moet ik daar nou weer op zeggen’ :mrgreen: .

Ik denk dat het echt nog wel een tijdje kan en dat ze het zelf wel aangeven. Kinderen ontwikkelen op een gegeven moment zelf ook een gevoel van schaamte.

Ik ben het eens met Rhode. Ik denk dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Als het kind aan geeft dat hij/zij het niet meer leuk vind, is dat een teken dat het niet meer gewenst is.

Ik ben van mening dat we er veel te veel over nadenken.

Ik ben bijv. welpenleidster geweest bij de scouting. Daar merkte we ook dat je onbewust veel meer bezig bent met het knuffelen van de kinderen.



Het is jammer dat het spontane eraf is… Dat je zelfs bij je eigen kind(eren), gaat twijfelen of het nog kan ja of nee…

ik knuffel ook wel eens met een kind op school!! sommige kinderen zijn 6 jaar en vinden heeeerlijk dat je die positive aandacht kan geven!!



als ouder (ben ik nog niet) denk ik dat je altijd met je kind kan knuffelen tot het zelf aangeeft dat het niet meer de behoefte heeft

sil vind het nog steeds geweldig gezellig om met 1 van ons in bad te gaan!

nou heb ik zelf niet zo op zijn motoraangedreven bootjes in bad(dat doet zeer joh als die krengen ineens langs je been gaan :shock: ) dus vaak doen we het niet meer , maar eens in de zoveel tijd dan maken we er een feestje van met extra extra veel bubbelschuim, wat te drinken en te snoepen mee , gewoon hardstikke gezellig!



dus gewoon blijven doen hoor als je kind het leuk vind en jij ook wat is er dan mis mee? :think:

nou als ie 16 is lijkt me het toch niet meer de bedoeling :wink: :mrgreen:



en ja knuffelen kan altijd, en zijn hele leven lang…maar zo naakt op naakt…zoals nu… :think:



mijn man zegt : hij geeft het zelf wel aan tegen die tijd…en ik denk dat ik hem daar maar gelijk in ga geven…net wat iemand zei hier…die schaamte komt…of gebrek aan ruimte voor zijn motorbootje :inlove:









vandaag toch weer heerlijk genoten :inlove: hij hing met grote precisie de thermometer op…aan mijn tepel :lol: 8)

@rhode wrote:

Zo lang als jullie het allebei leuk vinden!


Helemaal mee eens! :thumbup:

En in bad gaan met je kind is dan nooit strafbaar hoor.

Dat geldt ook voor andere manieren van lichamelijk contact.

Zolang het maar geen seksuele lading heeft.

@S@nne wrote:

@rhode wrote:
Zo lang als jullie het allebei leuk vinden!


Helemaal mee eens! :thumbup:

En in bad gaan met je kind is dan nooit strafbaar hoor.

Dat geldt ook voor andere manieren van lichamelijk contact.

Zolang het maar geen seksuele lading heeft.




Vind ik ook. Thom wil nu nog wel eens met Richard of mij in bad, geen probleem hoor.



Ik denk maar zo, de tijd komt snel genoeg dat ze dit soort dingen allemaal niet meer willen, dus ik geniet er dubbel van.

Zolang je er zelf :thumbup: bij voelt is het toch goed…



Veron doet overigens dingding (drukt met beide wijsvingers op mijn tepels, hihihiihhihihiih)…



Ik ging ook altijd met mijn vader douchen, kan me dat nog goed herrinneren… Is toch niks mis mee???



gr patricia

ik denk dat kinderen het zelf ook aan gaan geven wanneer ze niet meer met je onder de douche of in bad willen denk ik.

zolang je er goed bij voelt lekker doen, er is niks geks aan en het is gewoon je kind.

ik ging vroeger ook altijdt met mijn vader douchen en we mochten allemaal omstebeurt. later wilde ik dit niet meer want ik had bijna geen water straal meer :lol: .

@babylover wrote:

Zolang je er zelf :thumbup: bij voelt is het toch goed…



Veron doet overigens dingding (drukt met beide wijsvingers op mijn tepels, hihihiihhihihiih)…



Ik ging ook altijd met mijn vader douchen, kan me dat nog goed herrinneren… Is toch niks mis mee???



gr patricia




haha dat doen annemeindert hier ook! pijnlijk zeg…



ik weet dat hubbie het in het begin heel moeilijk vond als AM in het bad ging ging kijken naar wat papa daar beneden had zitten. maar goed, uiteindelijk benoem je alles maar en is het ook goed zo.



ik verwacht ook dat AM vanzelf zoiets gaat krijgen van ‘nou dat badderen doe ik wel lekker in mn up’ maar ik hoop dat het nog lang door kan gaan!

het is zo gezellig met zn allen in bad!

ik denk ook gewoon totdat ze zelf aangeven dat ze het niet meer willen hoor…het is toch heerlijk…Iris van mijn man is 10 en soms gaan ze met z,n drieen in bad…Iris ,Sanne en Papa…niks mis mee hoor…is gewoon altijd gezellig idd met drinken erbij en snoeppies…ik vind het ook heerlijk om met Sanne of Sem in bad te gaan hoor… :inlove:

Ze gaan het vanzelf beginnen aangeven wanneer ze het niet meer fijn vinden en dat begint dus bij de puberteit! :wink:

Wij lopen ook gewoon naakt rond (nou ja, in de badkamer dan wel te verstaan hé! :lol: ) en doen er heel normaal over.

Papa heeft gewoon een piemel en mama heeft borstjes! :angel:

Ja hoor, zolang jullie het allebei leuk vinden. Het zou toch niet best zijn als het wettelijk strafbaar zou zijn om met je kleine kind samen in bad te gaan :think: Wij gaan hier geregeld met zijn viertjes badderen en douchen. Yoni vindt het nog altijd erg leuk. Ze is nu net op het punt aangekomen dat ze de deur dicht doet als ze naar de wc gaat. Vinden wij soms ook wel zo prettig :mrgreen:

ik geloof er ook in dat het onbevangen kind gewoon zal aangeven als ie niet meer wil. En dan is het zaak dit serieus te nemen en niet te dwingen of op te dringen omdat je het zelf leuk vind.



Dussuh… volgens mij kun je voorlopig nog lekker badderen met Tom

Ik ben ook jarenlang leiding geweest bij een scoutinggroep, en toen kregen we in ene cursussen hoe je wel en niet met kinderen mocht knuffelen, dat je nooit meer 1 op 1 alleen met een kind in een ruimte kon zijn, dat je als mannelijke leiding niet met de meisjes (7 tot 11 jaar) gewoon kon knuffelen en zo… Toen was voor mij de lol er wel af.



Als Emma in bad gaat, sta ik of Purpled erbij, onder de douche! Zo kunnen we het nuttige met het aangename verenigen! :mrgreen: En Emma is dol op waterstraaltjes. Mocht ze, als ze wat ouder is, nog steeds lekker met Paps om Mams onder de douche willen, ben ik de laatste die dat verbied!

Mijn oudste van 10 wil het al zeker een paar jaar niet meer. Maar dat is ook nooit een knuffelkind geweest. Daarbij worden meisjes steeds sneller groot lijkt wel tegenwoordig, dus ik begrijp dat prima.

De middelste van 5 vindt het heerlijk om nog samen in bad te gaan, maar ik ben geen baddermens. De jongste vindt het helemaal een feest, maar die is ook pas twee. Volgens mij was de oudste een jaar of 6 dat ze zoiets had van, doei dat doe ik zelf wel. Dan is het genoeg toch. heeft ze het heel goed zelf aangegeven.

@Guusje wrote:

de vraag lijkt moeilijk maar is simpel:



hoe oud is het niet ethisch meer om met je kind in bad te gaan?



en andere manieren van lichamelijk contact?



wanneer wordt het wettelijk strafbaar zeg maar?



ik vind het zooo leuk met hem in bad :inlove: :oops: en wil dat eigenlijk nog heel lang doen…maar ja… :shifty:




Nog laaaaang niet…

Ik zou zeggen dat het onwenselijjk wordt als één van de twee het niet meer wenst. Of dat nu met 2 jaar is of met 12 of nooit.