Hoe oud kwamen de eerste woordjes???

Hallo allemaal,

Finley was 5,5 maanden toen hij met wat woordjes begon.

Met verschonen zei hij telkens poep.

Tegen oma OWA en tegen mij MAMA.

Erst waren de woordjes af en toe maar nu kijkt hij ons ook aan.Ondertussenzegt hij ook al TEIN = stein en OPA en PAPA.

Vind het allemaal wel snel gaan hoor!!!

Hoe oud waren jullie kinderen toen ze met woordjes begonnen???

Wauw Lenie, Finley gaat wel erg snel zeg !!

Jana zegt als ze gepoept heeft af en toe poep, en als ze Lo’an aanit aawe ( aaie)

En heel af en toe komt er per ongeluk mama of papa uit.

Zow das echt snel zeg! Ik denk dat Sam nu ong. op hetzelfde nivo zit :mrgreen:

Daarnet moest ik zo lachen. Zegt hij poep tegen mijn vriend. Dus hij zegt : nee papa. Ga ik kijken heeft de kleine een poepbroek…

Zijn neefje stein was ook wel snel.

Damian heeft er nog geen zin in,

hij roept alleen maar jajajajajaja dadadadadada papapapapapa en heel soms mamamama.

Hij is veel ste druk met andere dingen, boefje :inlove:

Hier ook een vlugge dame, anne praat nu vaak zinnetjes van 3 a 4 woorden. soms wel meer :mrgreen:

Mijn dochter maakt deze klanken:

dadadadada

mamamamama

jajajajaja

Maar die klanken maken ze onbewust ze weten echt niet wat ze zeggen !!

Onze Nathalie was ook zo rond de 5,5 maand toen ze met woordjes begon.

huuuuh… zo vroeg…

hier met een jaar duidelijk mama en papa… maar verder eigenlijk alles nog onverstaanbaar wel kwaakkwaak… etc…

ow… het allereerste was mmmmmm dat doet ze als een koe zag!

Jayden is een paar dagen geleden begonnen met heel veel a-klanken. Ja hij vertelde al een poos hele verhalen, onverstaanbare brabbelpraatjes :mrgreen: Maar nu zegt ie mamamamamapapapapapa, en af en toe alleen papa, maar dat zegt ie ook tegen de hond en de kat. Heeft nog geen idee waar ie het over heeft dus. Hij probeert mij alleen wat te imiteren geloof ik. Op deze leeftijd weten ze toch ook nog niet wat ze zeggen??

floris zei met 4en een halve maand voor het eerst mama…heeft die nu 5x gedaan :inlove: gisteravond zei hij voor het eerst papa en vanmorgen in de auto op weg naar oma zei hij omaaaaaaaaaaaa :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Of hij weet wat hij zegt… hmmmmmm dan zegt hij alles wel toevallig op het hele goede moment.