Hoe op te lossen?

Als mijn dochter van 5 maanden op haar rug ligt, en ze nog wakker in bed ligt. Zet ze zich af met haar hielen en kruipt zo op haar rug omhoog, met het gevolg dat ze mt haar hoofd tegen de spijlen aan komt! Dus als ze dan in slaap is gevallen met haar hoofdje tegen de spijlen, word ze na korte tijd natuurlijk al wakker omdat dat pijn gaat doen.



Iemand een idee hoe op te lossen?



Alvast bedankt!

Ik heb geen idee, Luna ligt als ze wakker naar bed gaat ook zo, die ligt overdwars, helemaal boven in enz. Heel vervelend…!

Nu laat ik haar even spelen, en ga dan naar minuut of 5 terug, en leg haar goed met haar knuffel en dan slaapt ze rustig in.

Mijn meisje ligt altijd tegen de spijlen. Sinds ze onder het dekentje vandaan kroop heb ik de dekentjes uit bed gehaald. En slaapt ze nu alleen met een slaapzakje aan. En ligt vaak altijd dwars in bed, hoofdje tegen de spijlen en voetjes ingetrokken of omhoog tegen de spijlen.

Onze meid deed dat ook, dus toen hebben we haar een slaapzakje aangetrokken. Daarmee lukte het niet meer.



Ik denk dat het qua pijn wel meevalt. Kindjes slapen het liefst met hun hoofd ergens tegen aan, omdat dat herinneringen en de geborgenheid van de baarmoeder terug brengt. Ze voelen een begrenzing en dat geeft een veilig gevoel. Onze meid slaapt nog steeds het liefst met haar hoofd op of tegen de rand van het hoofdeinde.