hoe op een makkelijke manier warm maken?

Hoi,

De titel zegt het al…

Hoe kan ik op een makkelijke en snelle manier een flesje borstvoeding opwarmen? En dat het niet te warm wordt.



Bij Veron deed ik het in de magnetron maar dat is eigenlijk niet zo goed natuurlijk…



grts patricia

Het kan wel in de magnetron, maar niet snel :wink:



Ik ken geen enkele snelle manier, het is volgens mij ook niet de bedoeling om bv snel te verwarmen :think:

oke… vind het altijd zo jammer dat je dan met een honger en dus huilend kind zit :thumbdown: terwijl een groot voordeel van bv is dat het zo makkelijk is omdat je het altijd bij de hand hebt en op de juiste temperatuur :wink: :mrgreen:

in een zon kan heet water bewaren en dan in een bak met heet water zette ? maar dat duurt wel even



ik weet wel dat je van advent een flessenwarmer hebt, en die vond ik wel redelijk snel

Veel moeders vinden het gemakkelijk om een flesje mm in een (maat)beker met warm (zeker niet heter dan 40 graden, wanneer je je vingers er nog net in kunt houden, is het niet te heet) kraanwater te zetten en zo te verwarmen. Het is niet de snelste manier, maar wel de meest veilige :slight_smile:

Ik kan me voorstellen dat het niet fijn voelt om je baby te moeten laten wachten. Misschien lukt het om, net als met live voeden, de eerste hongersignalen op te pikken en in reactie daarop een flesje klaar te maken?

denk inderdaad dat ze dan af en toe eventjes moet wachten…

Van die maatbeker is weer wel een goeie inderdaad, ik zat net met een pan moeilijk te doen… (en ik denk ook altijd dat de melk warm moet zijn maar net dronk ze hem voor mijn gevoel ook niet erg warm, op mijn pols was een druppel zelfs nog aan de koude kant… moeder is kieskeuriger als dochter :mrgreen: )…



Vind het gewoon niet zo leuk om te oefenen met die flesjes, vind live veel makkelijker maar ja over 6 weken moet ik weer full-time werken (al heb ik nog veel vakantiedagen die ik verspreid opneem) en zal ze toch uit een flesje moeten drinken bij papa (huisvader)…



Maar het is gelukt, ze heeft 70cc uit een flesje op en daarna nog een paar goede slokken uit de borst…

Elke dag een flesje oefenen en dan moet het goed komen…



Bedankt voor jullie antwoorden…



grts patricia

Ik vond de flessenwarmer het makkelijkste. Op een gegeven moment weet je precies (nouja, in mijn geval de oppas) hoe lang het flesje erin moet staan om de juiste drinktemperatuur te hebben :thumbup:

Wij deden het ook met de flessenwarmer van avent.

Hier ook de avent flessenwarmer, maar vond dat niet snel gaan hoor… geen 30 seconden en dan poeder erbij tenminste, of niet hub borst eruit en aanleggen maar… het duurt toch even voor de fles warm is :?

Ik deed het inderdaad in warm water, heb ook een flessenwarmer, maar die alleen bij de eerste gebruikt. Vindt een maatbekertje in heet water net zo snel gaan, en dan een beetje heen en weer bewegen met het bekertje zodat het geleidelijk aan overal warm wordt.

Hoe warm is de melk uit je borst :wink:

Ik heb het altijd lauw gegeven, au bain marie langzaam opgewarmd tot lauwig. Geen commentaar van baby :mrgreen:

De melk zal in de borst wel net zo warm zijn als jezelf bent, dus zo’n 37C.

Als je melk afkolft, dan is het ook op lichaamstemperatuur. Dus als je weet hoe warm dat aanvoelt, dan weet je hoe warm het na het opwarmen ongeveer aan moet voelen.



En inderdaad drinkt niet elk kind de melk op lichaamstemp. kouder is ook prima, als ze er toch niet moeilijk over doen.