Hoe omgaan met weigering BV uit fles

Hallo allemaal,

Ons meisje (3 maanden) heeft wel eens BV uit een flesje gedronken, ook wel eens KV uit een flesje, maar nu we wat frequenter willen oefenen omdat ik binnenkort ga werken, weigert ze ineens pertinent!

We proberen alles:

Mijn vriend geeft fles, ik zelf ook geprobeerd, grote/kleine speen, avent/medela speen, op een hongerig moment, op een voldaan en blij moment.

We proberen het een paar minuten en als ze blijft huilen, leggen we haar weer aan. De strategie “laat maar brullen, ze gaat vanzelf drinken als ze maar genoeg honger heeft” ga ik niet toepassen, dat voelt niet goed.

Heeft hier iemand ook een klein weigeraartje gehad en hoe lang duurde het totdat het lukte (als het lukte…)?

Hiero een flesweigeraar gehad!

Frusterend zeg :frowning:

Heb je de kans dat als je aan het werk bent je zelf kan gaan voeden?

Hier heeft het vanaf maand 3 tot maand 6/7 geduurt.

Tip van de LK (na vele geprobeert tehebben)

Steeds een en de zelfde fles proberen. Niet gaan wisselen, want een fles kan nooit de borst nabootsen, ze weten toch wel dat de lekkerste melk uit de borst komt. ookal zit er BV in de fles. Drinken uit een fles is namelijk ook een andere techniek als uit de borst…

Leg wat van dezelfde flessendoppen met spenen in de box om te spelen. Probeer meerdere keren per dag dezelfde fles met BV te geven op moment dat ze voldaan is.

En misschien drinkt ze het uit de fles als ze slaapt??

Hier een mannetje wat het niet deed hoor :wink: maar sommige kinderen doen het wel in hun slaap :slight_smile:

Wellicht kun je uit de voeten met het volgende artikel op het borstvoedingsforum? klik

Hopelijk zit daar de gouden tip voor jullie bij, succes!

Hier ook een weigeraar, of beter gezegd ze beheerst de techniek gewoon niet. Ze wil best een flessespeen in haar mond, maar heeft geen idee wat ze ermee moet.

Ik heb hier de mogelijkheid gehad om de eerst keren dat ik weg moest, haar te kunnen laten brengen. Maar wat bleek: ze deed het zo 4-5 uur zonder mij en dus zonder melk :eh: . Vanaf ong 6 mnd zijn wij gaan oefenen met een bekertje. Het gaat niet supermakkelijk, maar zo kan ze wel drinken als ik er niet ben. Ze drinkt niet erg veel (vandaag zo’n 120 cc van 9-5 uur), maar tankt daarna even flink bij.

De fles proberen wij eigenlijk niet eens meer, met het bekertje gaat t aardig en ze redt het zo prima.