Hoihoi, even een paar vraagjes betreft kleine Merel,
Ze heeft nu het volgende schema:
7u flesje 210+7 met 2eetlepels Nutrix, nu Bambix
10u fruithapje met liga
12.30 flesje 210+7
16u/16.30 groentepotje
19u flesje 210+7
Nu ze begonnen is aan tandjes is het een drama met eten. Ze drinkt haar flessen niet leeg, wil geen hapje meer fruit gaat matig word er een beetje moedeloos van soms.
**Is het handig om de ochtend fles even geen bambix toe te voegen zodat ze misschien meer trek heeft en het fruit beter eet?
**Kan ik de fles van 12.30 beter 180+6 doen zodat ook 's middags het eten misschien beter gaat?
*De avondfles laat ik zo gezien zij echt 12u slaapt.
Iemand nog een andere tip, aanvulling?
Enne… als Mw iets niet hoeft kan je proberen wat je wil, maareh dat werkt niet, ik ga dus de strijd ook niet met haar aan, maar vind het wel sneu dat ze dus zo ‘weinig’ binnen krijgt.
Over de hele dag drinkt ze zo’n 450 cc flesvoeding met wat hapjes hier en daar. Meestal nog zo’n 40/60cc water tussendoor…
Poepen doet ze ook regelmatig en plasluiers genoeg…
Maak me voor niets zorgen :think: of ben ik te ongeduldig nu ze in haar tandjesfase zit??
Thx voor jullie reactie alvast :-
ik heb helaas geen tip voor je.
ik zit nu met het zelfde probleem met levi waarschijnlijk ook tandjes.
hij heeft de afgelopen dagen weinig gedronken halve flessen en helemaal geen vast voedsel willen eten.
en bij levi kan je ook proberen wat je wilt maar komt er echt niet in als hij het niet wilt.
het enige wat ik doe is over de hele dag wat vaker aan bieden. meer kan ik niet doen.
nu lijkt hij wel weer wat meer te drinken na 2dagen en hij heeft een half potje groente op.
tja hij zal wel honger krijgen :mrgreen:
levi is op het moment ook erg verkouden dus misschien dat dat ook meespeelt :think:
sterkte met je meisie komt goed met een dosis geduld
hoi
echt ff uitzitten…tom wilde alleen ijskoud eten in die dagen… dus alles in koelkast en vaak aanbieden…3 happen hier…5 happen daar…
groentes alleen die koud konden…
heeft een week of wat geduurd…en drinken deed hij ook heel weinig voor mn gevoel…maar hij is keurig op schema gegroeid en zelfs meer in de lengte…
ze weten dondersgoed wat ze nodig hebben en “halen” dat binnen :inlove:
sterkte :-*
Thx Meiden :mrgreen: , ik zit het wel uit, maar soms heb je zo’n twijfel moment.
Dus dacht ff de experts hier raadplegen :lol: :lol:
grappig, jullie schema is bijna hetzelfde als ons alleen beginnen en eindigen wij met een fles op 19.30.
wat de tanden betreft, marit wil soms ook geen papfles gaat dan gigantisch op die speen bijten, ik geef haar daarom nu af en toe 's ochtends een broodje (advies cb) en daarna 180+6 scheppen en 's middags om 12.30 hetzelfde.
ik was ook benieuwd hoeveel vocht ze moeten hebben, ik las net dat dat tussen de 6 en 12 maanden 0.5 tot 1 liter per dag is. Dat is dus genoeg hoor.
Het is wat met die tanden, wat marit wel weer lekker vind is koud water drinken (niet zo goed voor haar buikje alleen denk ik).
Die ellendige tanden, hoop dat je er wat een hebt. suc6
Hier op dit moment precies hetzelfde verhaal. Noa heeft sinds vanmorgen twee tandjes en wilde vandaag niks eten en drinken. Een beetje ging er iedere keer in en de rest liet ze uit haar mond lopen of vallen.
Wel fijn dat dit dan toch normaal blijkt te zijn. Ik bedenk me nu dat ze het misschien lekkerder vindt om de melk koud te drinken. Morgen eens proberen.
Nog gelukt met de melk koud Sensje? Merel krijgt al maanden koude melk als het iets lauw is hoeft ze het al niet
Ik heb nu een paar keer na weigeren warm eten, yoghrt gegeven of danoontje of een potje appelmoes (zelf gemaakt) en dat gaat helemaal naar binnen, liga en idd sapje, dat wil zeggen water met een kleurtje en net een ander smaakje.
Volgende week ga ik weer proberen warm eten te geven…
Maar ze doet het prima, ze is vrolijk en heeft kennelijk genoeg :mrgreen:
Melk koud was eenmalig, ze eet nog steeds niet als een week geleden, maar het gaat de goede kant op denk ik.
Net heeft ze weer een boterham op en vanmorgen om 5 uur al wakker van de honger. Best raar, want ze heeft de hele week maar 70 gedronken van de laatste fles en daarna vervolgens de hele nacht geslapen en gisteren dronk ze weer een fles van 150 en dan wordt ze weer wakker!
We zien het wel, het zal er wel bij horen en als ze honger krijgt gaat ze vanzelf weer eten.
Tja dat is helemaal waar Sensje, wij zijn hier weer opnieuw begonnen aan het huiltandendrama :? :?
Succes met je meissie :-*