Hoe nu verder ??

We zitten nu een dikke week op 4 flessen van 180cc, de laatste paar dagen zit ze echt te jammeren als het flesje op is.

Eerder kreeg ze 5x 165cc.

Ze krijgt nu dus 105cc minder, volgens de richtlijnen (al ben ik meer van mijn gevoel volgen) zou ze 1050cc melk mogen krijgen ons meisje is al dik 7 kilo. Maar ik vind het nogal wat om 200cc in zo’n klein maagje te stoppen :think: . Terug gaan naar 5 flessen is gewoon geen optie, want ze wil in de avond gewoon slapen, anders ligt ze alleen maar te brullen…

Ze krijgt trouwens pepti vanwege KMA

Jullie advies graag…

Waarom jammert ze als het flesje op is? Omdat het nu al teveel voor haar maagje is, of omdat ze meer wil?

Is het trouwens een idee om over te stappen op voeding voor hongerige kinderen. Deze heb je van Nutrilon.

Ik weet niet of je dan minder hoef te geven, omdat de melk dan meer voedingswaarde heeft… ik heb mij er verder niet in hoevente verdiepen (gelukkig)

Aan de andere kant is het natuurlijk ook van belang dat ze genoeg voch binnenkrijgt…

Moeilijk hoor…

Anders overdag met kortere tussenposes voeding geven zodat je alsnog aan de juiste hoeveelheid komt? Geef je nachtvoeding?

Lastig, helemaal omdat je pepti geeft.

Heb je al eens geprobeerd na een fles wat water aan te bieden, het kan natuurlijk zo zijn dat gewoon nog dorst heeft maar wel al genoeg voeding binnen heeft.

zie dat ze nu tegen de 4 maanden aanloopt, weet niet hoe je er tegen over staat maar anders misschien een klein beetje rijstebloem door de fles heen.

Happy mommy: Ze ligt echt te jammeren dat het flesje op is, en niet dat het teveel is voor haar maagje. Heb het idee dat ze meer wil. Maar meteen een speentje in haar mondje stoppen wil ook vaak helpen moet ik zeggen.

Voeding voor hongerige baby’s kan ik helaas niet geven i.v.m KMA.

Kimmygirl: Dorst zonder honger te hebben geloof ik niet echt in nu ze nog zo klein is. Zou 10cc extra water kunnen toevoegen aan het flesje, maar dan stuit ik nog op het probleem dat ze zoveel binnen krijgt bij zo’n jong beebje… Vind 200cc nogal wat voor zo’n klein buikje…

Vandaag kwamen we toevallig op 5 flesjes, maar ik ga morgen even met de voedingslijn van Thebe bellen. Kijken wat voor advies ze me geven.

Bijvoeden daar moeten we met wachten i.v.m KMA en eczeem.

Zowiezo ‘moet’ ze onder de 1000ml blijven.

Misschien doe je verstandig aan 1 flesje wel wat meer te geven, en de rest gewoon 180?

Achteraf wat water geven, hoeft niet in 1x, gewoon even voeding, en daarna even speen en dan water?

Maar als ze met een speen tevreden is, lijkt het geen honger.

Sweet-love: onder de 1 liter blijven hoeft tegenwoordig niet meer. Cb geeft aan dat het niet meer hoeft en voedingslijn geeft ook aan dat het niet hoeft. Maakt niet uit als je 200cc extra ofzo geeft…

Gisteren heeft ze 5 flessen gehad omdat ze eerder wakker was, en slaapt dan een stuk langer door als ze op de dag meer cc heeft binnen gekregen. Als ze 4 flessen krijgt dan word ze eerder wakker van de honger…

Heb net de voedingslijn aan de tel gehad, en vrouwtje wist ook niet wat en moest ff overleggen met een collega. Maar gaven het advies om 200cc te geven, maar vind 200cc echt heel wat om in zo’n klein maagje te stoppen. Ga denk ik alleen de laatste fles 200cc geven en de rest van de flessen 180.

Vrouw kon me geen antwoord geven als ik iets erbij mocht doen voor hongerige baby’s. Dat moest ik maar overleggen met het CB. Maar wilde alleen weten of ik zoiets kan gebruiken omdat ze pepti drinkt, en volgende week Nutramigen.

Iemand van jullie een idee ??

Wesley jammert ook weleens als de fles al leeg is, ik had hem in het begin weleens iets extra gegeven omdat ik dacht dat ie nog honger had, maar dat kwam er vaak meteen weer uit, ik geef nu gelijk de speen en dan is het goed :smiley:

ik geef nu 3x 180 en 1x 210

soms heeft hij eerder honger en dan geef ik 90cc water met 1 ruime schep voeding (dat doe ik als hij ruim een uur eerder komt en dan stel ik de volgende vaak de laatste fles nog een uurtje uit)

voor je laatste vraag heb ik geen antwoord helaas

@romata wrote:

Sweet-love: onder de 1 liter blijven hoeft tegenwoordig niet meer. Cb geeft aan dat het niet meer hoeft en voedingslijn geeft ook aan dat het niet hoeft. Maakt niet uit als je 200cc extra ofzo geeft…

Klopt, zij mijn kinderarts destijds ook.

Is het niet gewoon nog zuigbehoefte die ze heeft?

Rond die leeftijd gaf ik Justin als laatste fles ook meer (ik geloof 210)

. De overige flesjes gewoon 180 en 4 flesjes totaal.

Heb je ook wat aan zon voedings lijn… :?

Je moet gewoon je gevoel volgen en doen wat jij denk dat goed is…

Misschien is de voedingslijn van de Nutricia of kruidvat nog een optie??

Ben je er al uit wat te doen?

Noortje krijgt nu:

210 + 7 schepjes

180 + 6 schepjes

180 + 6 schepjes

210 + 7 schepjes

Er zit 4,5 tot 5 uur tussen de flesjes.

Die “grotere” flesjes gaan prima hoor.

Oja, er zit altijd ook Nutriton in, dus ik doe er vaak wel 10 cc extra water in, omdat het anders zo dik wordt. Verder laat ze het dikste gedeelte aan het einde van het voeden, vaak staan (zo’n 20 cc).

Hoe lang doet ze over een flesje?

Een baby heeft een zuigbehoefte, en na ongeveer 20 min (tijdens een flesje) is die zuigbehoefte klaar en schijnen de hersenen een seintje te krijgen dat het vol zit.