Hoe motiveer je jezelf?

Ik heb nu eindelijk vakantie voor 2 weken en ik was zoveel van plan, maar tot nu toe is er nog niet veel gebeurd :think:

Ik wil namelijk Nancy’s kamer gaan verven (heb nog geen verf dus dat wordt lastig), haar speelgoedkist en nachtkastje (verf al wel aanwezig) de keuken (ook al verf voor).

De schuur opruimen, de zolder opruimen, alles op marktplaats zetten en zorgen dat het snel weg is. De voortuin bijwerken.



Gistermiddag een poging gewaagd om de voortuin te doen, maar na een half uur ermee gestopt omdat het begon te regenen. (ondertussen zitten kletsen met een achterbuur dus is er nog niet veel onkruid weg).



Om 1 of andere reden zie ik al het eindresultaat al voor me en krijg ik zin in al die taken, maar krijg ik me niet gemotiveerd om ermee te beginnen. Bang voor mislukking of ik zie beren op de weg (verven met Nancy erbij…ojee, straks wordt de keukenvloer ook zilver).



Help wat doen jullie aan dit soort dingen?! :doh:

1 like

tja dat is een goeie… een dagje oppas regelen voor je meisje dat jij rustig je gang kan gaan ( en je kindje het ook gezellig heeft bij de oppas).



Ik heb altijd hetzelfde hoor haha…



Toevallig van de week mijn keuken even omgegooid… wilde het al maanden maar kon me er niet toe zetten en nu heeft het lot me een handje geholpen… er viel een open pak couscous door de keuken ( stond bovenop een rek)…

Nou dan kun je je wel voorstellen hoe het eruit zag en dat alles toch wel van zijn plek moest hahah…



En evt kun je haar ook een beetje laten helpen…

Geef je haar een kliederschort en wat vingerverf en een stuk canvas ( heel goedkoop bij action of xenos) en vraag je haar ondertussen een mooi schilderij voor de keuken te maken…of voor haar eigen kamer of opa en oma ofzo…

En met haar kamertje kun je haar laten helpen met de spulletjes aan de kant halen en weer inruimen.En met de schuur kun je haar de kleine lichte dingen naar buiten laten tillen ( vinden ze zichzelf vaak echt heel stoer van haha)



Succes

Ik heb maar 1 oppas en die is op vakantie (vandaar dat ik ook vakantie heb :wink: ), maar volgende week is ze terug en dan was ik dat ook zeker van plan!

Ga het gewoon maar proberen met Nancy erbij en hopen dat het niet een rommel wordt :pray:

Wat jij met coucous hebt gehad, heb ik pas geleden met de macaroni gehad (zo’n groot voordeelpak) dus de voorraadkast is in ieder geval al wel op orde :mrgreen:

Ipv al die opgeruimde spullen op MP zetten ze naar de kringloopwinkel brengen. Scheelt veel tijd en engergie. En dat het in 1 klap weg is motiveert je weer tot de andere klussen!

Maaike, het enige wat hier helpt en motiveert is; kleine stapjes.

Ik plan helemaal niets ‘groots’ meer op 1 dag. Keukenkastjes bv doe ik om en om. Soms krijg ik er zo wel 3 op een dag af hoor, maar het komt ook voor dat ik er maar 1 doe. En omdat ik me die dag niet meer had voorgenomen voel ik niet die teleurstelling. Want ik heb me aan mijn ‘plan’ gehouden. :thumbup:

Het ergste vind en vond ik nl altijd dat ik bv alle keukenkastjes had uitgepakt…dan zag ik die giga berg op de tafel, op het aanrecht etc en hoppa weg motivatie…hallo giga berg opruimwerk. :oops: :wall:

ooow hoe vreselijk herkenbaar.



ik heb echt duizend plannen, misschien wel 1100…maar ik voer er nul uit, of 100 voor de helft…een ramp is het. er zijn hele boeken over geschreven maar die hebben altijd zo’n naar toontje dat ik daar ook maar niet aan begin…



kan je neit helpen dus, is eigenlijk de conclusie.

Ik merk dat ik alleen echt iets doe als de kinderen niet bij mij zijn…



Dus misschien een paar uurtjes naar oma/oppas/tante?

:lol: :lol: Tsja ik krijg ook alleen een hoop gedaan zonder kinderen zoals vandaag!

Mijn echte laatse dag vakantie voor ik ga werken na mijn verlof.

Net de hele bovenverdieping gedaan (heb nu pauze :wink: ) en zo verder op zolder…



1x in de zoveel tijd moet het gewoon, muziekje lekker aan en gaan!

Maar ook mét Merel erbij kan ik aan de gang hoor, zij gaat lekker spelen op haar kamertje of ik laat haar helpen met dingetjes wegbrengen, naar haar kamer brengen in de vuilniszak doen, met schoonmaken, geef ik haar een droog schoonoekje en zij volgt mij, is het gelijk droog :lol: :lol:

Verven daar en tegen zou ik idd doen als je alleen bent voordat je overal leuke handafdrukjes hebt :wink:

Vaak doe ik de ochtend wat en dan de middag lekker ‘niets’…



Succes, en een begin maken motiveert vaak tot meer, idd eerst eens alle ‘rommel’ weggooien dat geeft ruimte en motiveerd weer :mrgreen:

ik ken het, dat ontbreken aan motivatie…



weet ik dat ik alleen beneden hoef te stofzuigen bv. maar dan kom ik 's ochtends uit bed, ga ik eerst de hele ochtend kokken, dan pas douchen, dan weer kokken, en dan pas om half 4 beginnen met zuigen… terwijl ik dan weet dat ik óók nog even naar de winkel moet. en dan gaat het hier altijd regenen als ik naar de winkel ga… ofwel, als ik gewoon de motivatie heb om 's ochtends meteen te beginnen, dan komt alles veel beter uit :eh:



zo moet ik ook al 2,5 week de zoom van de gordijnen maken, maar komt er ook niet van :eh:

Hahaha Amy jij werkt ook gewoon het beste met een krappe deadline 8)

Helemaal niet herkenbaar of zo :liar:

Heb nav dit topic mezelf vandaag maar nuttig gemaakt door een geaard stopcontact te fixen in de badkamer. En toevallig ook een klusje wat ik ditmaal niet heel lang heb laten liggen! Gisteren het stopcontact gekocht en manlief zou het eig dit weekend erop zetten. Maar nu is het dus al klaar!

Kan ik lekker nog even kokken en daarna een broodje eten en een middagdutje doen voor de was (eindelijk zonder snoer over de overloop!!) is uitgedraait en opgehangen kan worden. :dance:

Wat herkenbare verhalen :mrgreen: Ben ik toch niet de enige!



En idd. met opruimen wordt het altijd eerst erger voordat het beter wordt, dan krijg ik ook altijd zo’n motivatiedip.



Kringloopwinkel vind ik een beetje zonde, want dan verdien ik er niks aan en dat is nou juist wel de planning. :shifty:



Heb net wel de overloop een likje verf gegeven (zo’n stukje tussen 2 kamers in) en dat is goed verlopen met Nancy erbij. Ook vast de deurkozijnen van de keuken geschuurd en dan ga ik vanmiddag een poging wagen als Nancy op de psz is.



Dat is alvast iets toch?!

go maaike!! :dance: er komt iig schot in de zaak :wink:



rhiannon; ja maar elke keer neem ik me wel weer aan om 's ochtends al eea te doen zodat ik 's middags lekker rustig aan kan doen… maar dat werkt niet blijkbaar hier :mrgreen:



net als nu, had nu al heeeeeeeeeeeel mooi de zoom van gordijn kunnen maken, maar blijf maar msnen/kokken :shifty:

Herkenbaar met een hoofdletter H!



Ik ben nu maar echt met een briefje begonnen op het memo bord.Alles wat ik af wil krijgen staat erop en dat moet ik afmaken…

Maar owee als die pc roept…dan zit ik zo weer een half uur andere dingen te doen, verlies dan ook veel tijd met computeren :oops:



Als de kinderen slapen doe ik een poging om ook even te gaan liggen (heb pfeiffer) maar dat lukt meestal niet omdat dat zo’n geschikt uur is om van alles te gaan doen :roll:



Nouja, de briefjes helpen enigzins, en ik zet soms bewust de boel op de kop, zodat ik geen keus heb dan opruimen hihi.

@Maaike79 wrote:



Kringloopwinkel vind ik een beetje zonde, want dan verdien ik er niks aan en dat is nou juist wel de planning. :shifty:


Je moet het anders bekijken.
Hoeveel geld is het je waard dat de zooi in 1 keer weg is en jij verder kan met je andere taken?

jullie raden noooooooooooooooooooooooooooooooooooit wat ik zojuist heb gedaan!!! :shock: :mrgreen:

@Amy82 wrote:

jullie raden noooooooooooooooooooooooooooooooooooit wat ik zojuist heb gedaan!!! :shock: :mrgreen:




Gordijnzomen gemaakt? :mrgreen:

@Kaar wrote:

@Amy82 wrote:
jullie raden noooooooooooooooooooooooooooooooooooit wat ik zojuist heb gedaan!!! :shock: :mrgreen:




Gordijnzomen gemaakt? :mrgreen:




jaaaaaaaaaaaaaaaaa!! :mrgreen:



nou ja, alleen de linker. toen werd ik gebeld. ga zo de rechter even inspecteren :angel:

@Mint wrote:

@Maaike79 wrote:


Kringloopwinkel vind ik een beetje zonde, want dan verdien ik er niks aan en dat is nou juist wel de planning. :shifty:


Je moet het anders bekijken.
Hoeveel geld is het je waard dat de zooi in 1 keer weg is en jij verder kan met je andere taken?


Ja zo kan je het ook bekijken :mrgreen: Maar ik verdien er toch graag wat aan (al zijn het maar een paar euro's) want dan kan ik sinterklaas/kerstcadeautjes van kopen voor Nancy. Overigens heb ik ook geen vervoer en komen ze het hier niet halen (uithoek).

Wat goed van jou Amy!! Ik ga ook snel verder want ik zit alweer een half uur te niksen :oops:

zo allebei de gordijnen zijn klaar!! :dance:



nu volgende week alleen nog in de wasmachine gooien, en dan mag beeb komen :mrgreen: nu ook al hoor :angel: maar de gordijnen maken was een van de dingen die ik nog tijdens mijn verlof vóór de baby komt wilde doen :mrgreen:



dit topic heeft me gewoon gemotiveerd jeetje zeg! :dance:

Dit is echt zooooo herkenbaar :mrgreen:



Ik heb nu al verlof en had mezelf voor genomen om een heel hoop te doen waar ik normaal geen tijd voor had. Maar er komt echt niets uit mijn vingers. In mijn hoofd heb ik de hele administratie opgeruimd en in mappen gedaan en heb ik alle foto’s in boeken geplakt. Maar de realiteit is toch echt anders :eh:



Hopelijk komt er verandering in zodra ik bevallen ben :mrgreen: Wil toch echt graag die dingen hebben gedaan voor ik weer moet werken.