hoe moet ik hier mee omgaan?

Luna kwam vanmorgen weer met het idee dat ze op het potje wou plassen

dus ik luier uitgedaan en zij gelijk op dat potje gaan zitten :thumbup:

niet geplast overigens maar vind al heel wat dat ze er op gaat zitten (ze heeft ook dagen dat als ik alleen naar het potje wijst ze gaat gillen alsof ik haar ik weet niet wat doe :eh: )

ze wou ook totaal haar luier niet meer aan dus heb ik haar in d’r blote kont mee naar beneden genomen (wilde ook niet aangekleed worden…)

ze heeft verder wel paar keer op het potje gezeten maar niks op het potje gedaan

staat ze ineens moeilijk te doen dus ik zeggen Luna als je moet plassen moet je op het potje gaan zitten he. zij jahaaa

en toen kwam de straal niet op het potje dus

ze schrok zich rot :frowning: en toen was het gelijk luier aan luier aan

nu ben ik er niet zo erg mee bezig dat ze zindelijk moet worden (ok af en toe geef ik wel aan dat ze een potje heeft maar daar blijft het eigenlijk bij)

en ze gaat vaak gezellig mee als ik naar de wc ga :lol:

moet ik nu gewoon elke keer proberen haar zonder luier te gaan laten lopen of gewoon wachten tot ze het zelf weer aangeeft omdat ze zo is geschrokken?

Tja, ik vind haar nog een beetje jong om er echt bewust mee bezig te zijn…

Ik zou gewoon wachten tot Luna dingen aangeeft endaar in mee gaan.

:thumbup:

oh dacht dat het vanaf nu elk moment kon komen eigenlijk :think:

maar ik ben er ook niet bewust mee bezig hoor :wink:

ik zou het lekker op zijn beloop laten gaan en als ze weer aandacht geeft aan het potje, haar ook dr gang laten gaan. niets forceren en steeds aandacht erop vestigen

Zo hebben we het bij Merijn ook gedaan, puur zijn ding gevolgd zeg maar.

En nu is hij al een aantal weken zindelijk, is heel natuurlijk gegaan

@Angel & Luna wrote:

oh dacht dat het vanaf nu elk moment kon komen eigenlijk :think:

maar ik ben er ook niet bewust mee bezig hoor :wink:

nee dacht ik ook wel…

Toen M. 2,5 was (in de zomer) wilde hij ook steeds op het potje en ik was helemaal enthousiast…Mijn enthousiame was te snel 8)

Hij heeft toen weer een hele tijd luiers gedragen. Sinds 2 maanden is hij overdag zindelijk. In een week :dance:

Hij gaf het zelf aan en had het gevoel dat hij er klaar voor was. De eerste 2 dagen veeeeeeeeeel ongelukjes en nu gaat het perfect…

ik heb ook een beetje m’n hoop gevestigd op de zomer :shifty:

als ze dan lekker in d’r blote kont rondhobbelt in de tuin :lol:

ik heb Jesper vorige week gewoon lekker binnen in zijn blote kont laten lopen. Hij had het gelijk door, plassen op de grote wc! Wel 20x op een dag…vanaf die dag gaat het super!!

Jeetje, onze kleine meid van 2 jaar en drie maanden is nu toch echt ook al zo goed als zindelijk (net als haar twee maanden oudere vriendinnetje) en echt omdat ze het zelf zo leuk vond/vindt. Ze zag dat een ander vriendinnetje een ‘echte’ onderbroek aan had en stickers kreeg voor het potje/wc-plassen en dat wilde zij ook wel :thumbup:

Ik zou - gebaseerd op die ervaring - dus juist zeggen leuk in meegaan nu zij het interessant vindt. Het kost je misschien wat extra wasjes maar het scheelt wel een boel luiers :mrgreen:

@chrissy wrote:

Jeetje, onze kleine meid van 2 jaar en drie maanden is nu toch echt ook al zo goed als zindelijk (net als haar twee maanden oudere vriendinnetje) en echt omdat ze het zelf zo leuk vond/vindt. Ze zag dat een ander vriendinnetje een ‘echte’ onderbroek aan had en stickers kreeg voor het potje/wc-plassen en dat wilde zij ook wel :thumbup:

Ik zou - gebaseerd op die ervaring - dus juist zeggen leuk in meegaan nu zij het interessant vindt. Het kost je misschien wat extra wasjes maar het scheelt wel een boel luiers :mrgreen:

Hier ben ik het helemaal mee eens. Mijn jongens waren 2 jaar 4 maanden en 2 jaar 3 maanden toen ze zindelijk waren. En mijn dochter geeft nu ook soms aan dat ze moet plassen. Dan gaat ze ook op de wc of het potje. Ok er komt niets of een paar druppeltjes, maar het begin is er. En zij is van 14 februari 2006.

Ik ben het er ook mee eens… gewoon erin meegaan, zoals ik hierboven al schreef en het komt vanzefl goed…

Ik zou niet pushen… wil ze niet, dan niet… maar ook niet afremmen zeg maar… Het heeft hier de eerste dagen ook meerdere broeken per dag gekost, maar dat is maar even en dan heb je geen luiers meer nodig :dance:

Stein gaf aan met 2.5 dat ie geen luier aan wilde en zo heb ik de luier afgelaten.

Sindsdien heeft hij er geen 1 meer om.

Maar ik heb het pas gedaan toen hij het zelf aangaf. Zou hij gillen had ik het niet gedaan

net nadat ze in bad was geweest wilde ze weer geen luier aan en wilde ze weer op het potje plassen

ik dacht ja zal wel weer :shifty:

potje neergezet ze gaat zitten en jawel ze doet een plasje op het potje :dance: :dance: :dance:

samen het plasje weggegooid en zij mocht doortrekken en daarna een sticker uitgezocht :lol: ze wilde nog meer stickers :inlove: dus heb ik haar verteld als ze morgen weer op potje zou plassen ze weer een sticker mocht hebben :wink: (op hoop van zegen dat ze het nu door gaat zetten :pray: ) en anders van de zomer

Wat goed! Het begin is er :dance:

Hier had ik expres even gewacht omdat Jayden net besneden is (en misschien anders een verband zou leggen met potje plassen en pijn?) Maar het gaat zo goed dat ik ook het potje weer heb geïntroduceerd! En vanmiddag had ik net zijn luier omgedaan, zitten we op de grond om zijn teennagels te knippen, en kijkt hij me aan en zegt: “plasse…” ten teken dat hij aan het plassen was :mrgreen:

Dus wij gaan ook weer verder met het potje/wc! Veel succes verder, en die stickers zijn ook wel een idee :thumbup:

ja over die stickers had ik al een aantal keer gelezen dus had ik ook al tijd geleden ingeslagen :lol:

ik hoop dat het werkt die stickers dat het extra stimulans is

:dance: het potje plassen gaat goed

toen ze opstond had ik haar gevraagd of ze op het potje wilde plassen of een luier aan wilde hebben en toen heeft ze voor het potje gekozen en er nog een paar druppels uit gekregen :lol: ze had natuurlijk ook s’nachts wat in de luier gedaan dus erg veel had ze niet meer

en net na het bad voor ze naar bed ging heeft ze weer op het potje geplast :dance:

ze heeft alleen wel wat nieuws ik moet ook naar de wc haha en wel met m’n broek uit ik denk ok dan ga ik op de wc zitten maar dat was niet goed genoeg broek uit zei ze toen :lol: (ach als dat haar helpt :wink: )

en vandaag wilde ze haar luier niet aan toen we naar beneden gingen en toen had ik haar wel een onderbroek en broek aan gedaan maar toen had ze in d’r broek geplast

en later had ze op de grond geplast gelukkig schrok ze er dit keer niet van

Luna wat goed van je meisss :inlove: