Hoe moet ik dit zien?

Ergens vind ik het ook wel prettig dat ik heb gemaild en dat ze niet beschikbaar was om aan de telefoon te komen.



Dat is toch iets minder persoonlijk.

Want zoals Puk al zegt, het blijft een pijnlijke situatie omdat je duidelijk niet uitgekozen bent.



Ik had de sollicitatie trouwens ook gemaild, er stond speciaal een adres vermeld waar je naartoe kon mailen.

Brief sturen kon ook, maar ik was aan de late kant (sluitingsdatum) dat ik bang was dat ze hem misschien niet meer op tijd zouden krijgen.

Er zat een weekend tussen, en op maandag krijgen wij normaal gesproken geen post, dus misschien daar ook niet.

De sluitingsdatum was op dinsdag, vandaar.

Ik denk dat het gewoon is om je opleiding hoor! Ws valt de baan nl op den duur wel weer te combineren met groepswerk, en dan vinden ze iemand met SPW (en evt ervaring) ws aantrekkelijker.

Ik zou het me dus niet teveel aantrekken hoor! :-*

ziet er netjes uit Anneke.



Hoeft natuurlijk niet aan jou te liggen. Wie weet heben ze zoveel reacties gekregen dat er veel kandidten waren die kunnen passen op de functie.



Misschien handig om de volgende keer een leesbevestiging op je email te zetten. Dan weet je zeker en heb je “bewijs” dat je mail gelezen is.

Per mail solliciteren is heel normaal in deze tijd hoor :mrgreen:

Het is sneller en bespaart een hoop papier en postzegels.



succes met met solliciteren,



Petri

Thanks. :-*





Ja, die leesbevestiging, daar dacht ik eigenlijk ook aan na het lezen van alle reacties hier.

Die hebben wij niet standaard ingesteld, en ben het helemaal vergeten.

En net ook eigenlijk… :oops:



Nouja, ik zie wel.

Als ik weer geen reactie krijg, dan is het misschien maar goed ook dat ik daar niet ga werken.

Erg leuke collega’s heb ik dan niet geloof ik. :angel:

Oja, en dat het niet aan mij zou liggen.

Had het eigenlijk wel verwacht hoor.



Ik heb gewoon een hele andere achtergrond.

Maar het lijkt me een hele leuke functie, en ik ben ook wel geinteresseerd in het administratieve.

En 9 van de 10 keer word daar (terecht) een passende opleiding voor gevraagd.

Deze was voor het aantal uur dat ik nu werk (en wil blijven werken), en ze vroegen verder geen eisen.



En dacht eigenlijk een beetje, niet geschoten is altijd mis.

Maar het blijft jammer.

Ben eigenlijk wel benieuwd of je al een reactie op je mailtje hebt gehad.

Nou, ik heb dus helemaal geen reactie gekregen.



Heb even overwogen om nog een keertje te bellen, maar bedacht me dat het ergens ook wel ophoud.

Ik ben het duidelijk niet geworden, en ik vind het behoorlijk laks overkomen dat zij zo met sollicitanten omgaan.



Kan dan wel weer opnieuw gaan bellen, maar wil niet als een stalker overkomen, en denk dat ik eigenlijk ook geen boodschap meer heb aan die mensen.



Maar blijf het echt ontzettend asociaal vinden.





Ergens heb ik wel de neiging om te bellen en even flink uit te vallen, maar ik hou liever de eer aan mezelf…
:slight_smile:

Nog steeds niets gehoord… :snooty:

Even een vraagje.



Staat er “sluitingsdatum” in de vacature of staat er echt dat vandaag (gisteren) de gesprekken gehouden worden?



Want een slutingsdatum is gewoon de uiterste inzenddatum van een sollicitatiebrief. Daarna worden de sollicitatiebrieven uitgezocht en gesorteerd en dan pas wordt er een brief verzonden naar de mensen die zijn afgewezen of op gesprek mogen komen.

Oh, ik lees weer eens met mijn neus :oops:



Sluitingsdatum en gespreksdatum :oops:



Maar wanneer was de sluitingsdatum dan eigenlijk?

De sluitingsdatum was 14 oktober, en de gesprekken werden een week later, op 21 oktober gehouden.



De vacature is nog online, heb een stukje gecopieërd:



Overige informatie:

Uw schriftelijke sollicitatie met c.v. kunt u sturen naar het centrale kantoor of per mail naar ****

Sluitingsdatum is 14 oktober 2008.

De sollicitatie gesprekken zijn gepland op dinsdag 21oktober 2008.

Vind het trouwens raar dat er zo’n korte tijd tussen de sluitingsdatum en de gesprekken zit eigenlijk :shifty: Of ben ik daar nu de enige in die dat raar vind?



Maar goed, blijkbaar hebben ze je niet uitgenodigd en ook niet bericht dat dat wel of niet zou gebeuren. Erg slordig van het bedrijf. Ikzelf heb dan al zoiets van, nou dan hoeft het al niet meer van mij.



Succes iig!

@Debbie & Lana wrote:

Vind het trouwens raar dat er zo’n korte tijd tussen de sluitingsdatum en de gesprekken zit eigenlijk :shifty: Of ben ik daar nu de enige in die dat raar vind?







nou soms is er gewoon heel veel haast bij een sollicitatie he, dan is het niet handig daar weken tussen te laten zitten. wslk is het feit dat het alle maal zo korte termijn is, ook de reden dat ze de datum voor de gesprekken alvast noemen, kun je het een beetje vrij houden of zo…

Ik vind het ook niet zo heel kort hoor, in een weekje kunnen ze best brieven selecteren, dan relevante brieven lezen en een eerste keuze maken.

Wij sturen altijd een brief dat de sollicitatiebrief ontvangen is en mochten ze niet door zijn voor de sollicitatieronde dan krijgen ze daar ook netjes een brief van. Dan weet je ook waar je aan toe bent vind ik.

Oké, nu word ie mooi… :doh:





Krijg net een brief binnen van die BSO.

Ik dacht, nou héhé eindelijk dan een reactie…





Is het een ontvangstbevestiging voor mijn sollicitatie die op 15 oktober ontvangen is.

Heb hem dágen eerder verzonden, maar oke. (Sluitingsdatum was ook 14 oktober… :roll: ).



En dat als ze me willen uitnodigen voor een gesprek ik daar zsm bericht voor ontvang, en anders bedanken ze me voor de moeite.

De brief is aan de datum af te lezen gisteren opgesteld.





Nou, nu word ik in ieder geval niet meer uitgenodigd, mocht dat in eerste instantie wel de bedoeling zijn geweest… En van die data die ze opgaven klopt ook niet veel.

Die gesprekken zouden al gehouden zijn volgens hun eigen vacature, dus ik denk eigenlijk dat ze me misschien zo afpoeieren…



De persoon die ondertekend heeft is ook niet de persoon aan wie ik de brief moest richten.





Ben er nu wel van genezen geloof ik.

Nou, kan weer een update melden…



Ik werd net gebeld door de betreffende BSO.

Ik schrok er eigenlijk van, en voelde zowaar ineens toch een sprankje hoop.



Ze belde om te zeggen (was overigens weer een ander persoon dan de brief en waar de sollicitatie aan gericht moest worden), dat ze heel erg veel sollicitaties hadden ontvangen en dat daardoor de data die zij opgegeven hadden wat uitgelopen waren.

Heel vriendelijk mens overigens.



En toen vertelde ik dus waarom ik had gemaild, en dat vond ze ook heel netjes.

En toen zei ze ineens ‘maar waarom jij dus niet uitgenodigd bent…’

En die had ik niet helemaal aan zien komen, omdat ik dus eigenlijk dacht dat ze belde om te zeggen dat ik op gesprek mocht komen… :oops: :oops:

Omdat ik dus die middag die brief had gehad en dat ik zsm gebeld zou worden… :oops:



Maargoed, ze vond mijn brief en CV erg netjes (vooral de CV omdat ik veel info en referenties had gegeven wat niet iedereen altijd doet). Vond ook de mail erg netjes waarin ik aangaf dat het me wellicht in de toekomst zou kunnen helpen, maar er zaten kandidaten tussen die een opleiding hadden die beter aansloot bij de functie.

En dat is natuurlijk ook heel begrijpelijk.



Ze vertelde ook dat ze geen opleiding hadden gevraagd, maar als er kandidaten bijzitten met een adminstratieve of commerciële functie, die dan toch de voorkeur hebben.



Over een week zouden de gesprekken die momenteel bezig waren afgelopen zijn, en dat ontving ik definitief bericht of ik zou worden afgewezen, of dat ze toch nieuwe kandidaten op gesprek lieten komen.



Dus al met al, heb ik me druk gemaakt om niks, en vind ik het netjes dat ze toch nog even bellen.

En baal ik nu harder dat ik het niet geworden ben… :shifty:

:hug: jammer joh!



:-* Gismo