Uitrekenen hoeveel je nodig hebt per voeding als je een keertje weggaat, ik wil van de week een keertje weg gaan en dan moet ik 1 voeding hebben staan voor Finnley, ik voed hem zelf nog een keer voordat ik ga en blijf ongeveer een uurtje of 2 / 3 weg, hoeveel moet ik dan klaar hebben staan??
Volgens mij heb je aan 120 cc meer dan genoeg. Als je vlak voor die tijd voedt, en er zit ongeveer 3 uur tussen, dan is de kans groot dat hij nog op je gaat wachten ook
Gewoon een klein flesje voor het geval dat, en lekker voeden als je weer terug komt.
O maar nu ga ik een avondje weg en weet niet hoelaat ik terug ben, ik ga hem nog voeden voordat we gaan, zal rond een uur of 6 zijn, hoeveel moet ik dan hebben staan???
Vind het maar eng, stel dat ie niet uit de fles wil drinken :shifty: :shifty: :shifty:
gewoon ff van te voren kolven en dan oefenen met het flesje! Ga je iets geruster weg! Hier was het totaal geen enkele moeite met het flesje (tommee tippee)
ja en als je eerst oefend weet je hoeveel hij ongeveer per keer drinkt
en als je uit gaat van ongeveer om de 3 uur dan reken je uit vanaf het moment dat je weg gaat tot dat je ongeveer thuis komt hoeveel flesjes je nodig hebt
en als je niet zeker weet doe je er 1 extra
beter teveel als te weinig zou ik zeggen
dit schemaatje heb ik uit een boek:
70ml per pond lichaamsgewicht
dus weegt je kindje 3500 = 7pond
7x 70 = 490 afgerond 500ml per dag
500 ml / 7 (aantal voedingen per dag) = 70cc per voeding
ik zou dan nog wat extra achter laten.
115-150 ml x gewicht in kilo’s : aantal voedingen per dag = hoeveelheid in ml nodig per voeding