Hoe moeilijk zou dat gaan?

Mijn schoonouders willen graag dat Tiemen paasweekend met hun meegaat voor een weekendje weg. Ze gaan dan naar Terschelling, hartstikke leuk natuurlijk voor Tiemen en voo rhun!!



Maar nu komen ze pas de dinsdag na pasen terug en dan moet Tiemen naar school toe. Tiemen is 5, dus leerplichtig. Hij is er altijd, ziek is hij tot nu toe nog niet geweest van school (knap he :smiley: ). Lijkt mij dat ze om een dagje niet te moeilijk moeten doen.



Hoe moeizaam zou het zijn?

Ik denk niet zo gemakkelijk. Ze kunnen niet steeds voor ieder kindje een uitzondering maken.

Maar goed, als het voor een dagje is, zouden ze daar mss wel wat makkelijker mee omgaan…



Gewoon op de man/vrouw af vragen en niet erover bellen…gewoon even langswippen morgen.

ik dnek dat je het gewoon kan zeggen hoor.

kijk, als het nu de eerste schooldag zou zijn, hebben ze het liever niet.

maar meestal doen ze er niet zo moeilijk over .

als je dit tegen mij (als juf) zou zeggen, en je bent altijd een redelijke ouder :wink: , dan zou ik zeggen: doe maar. Maar dan moet je dat niet tegen iedereen zeggen, want ik meld je kind gewoon ziek. Ouders die dit vaker doen, moeten doorgegeven worden aan de leerplichtambtenaar, die gaat het uitzoeken en eventueel boetes uitdelen. :roll:

Als je het vraagt, zeggen ze waarschijnlijk nee, want zo zijn de regels helaas, GEEN dag vrij voor/na een vakantie als verlenging. Je kunt hem dan ook niet meer ziek melden, want dan val je door de boot. Dus zou niet weten wat je nu kunt/moet doen. Vragen of gewoon ziekmelden die ene dag. :think:

Ik had het er met mijn buurvrouwtje over en die riep meteen “oooo gewoon ziekmelden hoor!!” Maar dat doe ik dus echt niet! Ik werk verdikkie zelfs bij een arbodienst, ziekmelden, dat doe je pas als je ECHT ziek bent en niet eerder dan dat, dat geld ook voor schoolkinderen mijn inziens.

Dus ik vraag morgen aan juf meteen. Kan het niet, dan gaan wij op paasmaandag gewoon lekker dagje naar Terschelling en dan halen we zoonlief op :inlove:

Nou de school waar ik werk, doet daar echt niet moeilijk over. Wanneer je kind heel vaak afwezig is, dan is het een ander verhaal. Ik zou het wel gewoon melden, aangezien je kind vast wel erg enthousiast zal zijn na het weekendje en dan ben je als ouder niet meer geloofwaardig. Na een lange vakantie, is het inderdaad moeilijker om vrij te krijgen, maar dat ene dagje…ik zou het raar vinden als ze er heel erg moeilijk om doen.

Nou ik heb het gevraagd aan juf!! En het is geen enkel probleem, ze zal het nog nagaan bij de schooldirekteur, misschien nog een formuliertje invullen, maar die dinsdag is niet erg :dance:

Hee :dance: Nou leuk !!!

Meevallertje !!

Kijk zie je wel vragen is het beste, mooi zo dat het gelukt is.



Gefeliiiiiiiiiii :dance: