Misschien een beetje stom maar ik weet het niet meer :oops:
Als ik zit en ik sta te snel op, of als ik iets van de grond pak of uit bed stap of te lang loop, dan voel ik zo’n scherpe pijn onder in mijn buik.
Dat duurt dan een minuut of 10 en dan is het wel weer over.
Maar dat soort bewegingen maak je continu (ik zit zelfs met een laptop op schoot nauwelijks stil…) dus ik voel die pijn nou net niet de hele dag.
Is dat nou bandenpijn of niet?
Ik weet niet waar jij bandenpijn hebt, maar ik had het bij Jasper vooral in mijn onderrug :evil: En dat ging vaak alleen weg als ik met een hete kruik in mijn rug op de bank zat(tot ik bij de osteopaat kwam en sindsdien heb ik nergens meer last van-ook deze zwangerschap niet :dance: ).
Harde buiken voel ik vooral omdat alles dan aanspant. Maar in het begin voelden ze ook echt meer als krampen/voorween. Nu al een tijdje geen pijnlijke harde buiken meer, maar dan groeit mijn buik nu ook weer minder hard :mrgreen: Harde buiken duren bij mij ook nooit zo lang, overigens.
Heb je hier wat aan :think:
Heel maf maar ik had al het gevoel dat jij als eerste ging reageren :think:
Het zit ehm… op blaashoogte denk ik. Meestal moet ik daarna ook plassen maar goed dat gaat toch al de hele dag door :mrgreen:
Een harde buik voelde bij mij ook echt als een harde buik (logisch zul je zeggen :shifty: :mrgreen: ). Wat ik bedoel is als de spieren gewoon strak trekken als het ware. Lang niet (altijd) pijnlijk. Je kan het ook wel een beetje vergelijken met als je kindje aan het schuiven is in de buik. Dan kan de hele boel ook op spanning komen als je eenmaal wat verder bent ind e zwangerschap.
Bandenpijn is echt venijnig. Voel je als je bijvoorbeeld een verkeerde of te snelle beweging hebt gemaakt. Deze pijn zakt inderdaad als je je rustig houdt. Maar eigenlijk geldt dat laatste ook voor een harde buik :think: . Als je je ontspant trekt ie vanzelf weg.
Ennuh :think: Als je het niet vertrouwt… gewoon de VK of gyn bellen!
Oh… bandenpijn voelde ik trouwens voornamelijk in mijn liezen richting blaas… dus dat zou aardig overeen komen.
Telepathie :mrgreen:
Nee, zit gewoon net mijn tandjes te poetsen en kom jouw posts overal tegen waar ik wil reageren
Het lastige is natuurlijk dat dit soort dingen bij iedereen anders aanvoelen. Heb je het idee dat je te druk bent en daardoor harde buiken krijgt? Of wordt je gewoon gek van de pijn? :think:
In het eerste geval kun je morgen misschien eens extra rustig aan doen en kijken of je er dan nog last van hebt. Zo ja heb je’t dus niet in de hand. Zo nee, weet je ook meteen wat je moet doen
Anders maandag ff de vk bellen? Of net als ik langs de osteopaat? Wie weet heb je d’r wat aan
dat gevoel zoals jij je het omschrijft voel ik ook regelmatig…net alsof eern band/spier verkrampt en ineens ontzettend veel pijn doet…
Bij ene harde buik,doe echter mijn hele buik pijn…Staat strak en is zo hard als een voetbal…Bij voeld het dus totaal anders aan als bij bovenstaande…
Wellicht dus toch een vorm van bandenpijn?
Ik heb het ook heel erg nu de laatse weken, en hoe jij het omschrijft denk ik dat het bandenpijn is.
Een harde buik voelt bij mij in ieder geval meer boven in de buik ofdat ik een skippybal heb ingeslikt
En de bandenpijn is aan de onderkant, richting liezen en blaas.
Heb je het ook in bed als je eruit moet of je wilt omdraaien?
Zo ja dan zijn het zeker je banden.
Het klinkt als bandenpijn, dat schiet er als het ware in als je een verkeerde of te snelle beweging maakt: omdraaien in bed, te snel gaan staan, lachen of niezen. Het is wel vergelijkbaar met als er spierkramp in je kuit schiet, alleen dan in je buik. Een harde buik voelt anders, dan is je hele buik gespannen en hard.