Riley is al 2 dagen huilerig en kwijlt heel erg, ook heeft hij diarree en slaapt gewoon amper, hazeslaapjes varierend van 20 min tot een uur.
Snachts gaat hij wel gewoon slapen, na zijn ritueeltje daar word hij erg rustig van om daarna heel hard op zijn speentje te kauwen, ik krijg zijn mondje nu niet echt open hij draait onwijs weg met zijn hoofdje .
Hij is pas 2 maanden, maar het kan wel heb ik gehoord
zelfs bij de geboorte kon er een tandje zitten.
Klinkt idd alsof er een tandje door komt. Zijn wel zo’n beetje de symptomen: diarreeluiers en dus ook luieruitslag (want de diarree is zurig), huilerig, kwijlen, sabbelen, kauwen (voor zover dat gaat bij baby van 2 mnd hihi), koorts…
Maar kan ook een cyste zijn. Heeft m’n zoontje Jens (nu 2) ook gehad rond 4 mnd. Ik noemde het “houdini-tandjes”. Ik zag een wit puntje en de volgende dag was 't weer weg. Was ook niet een hard, scherp puntje ofzo, gewoon zacht en glad.
Niks om zorgen over te maken hoor, kan niks geen kwaad.
Misschien eens Dentinox op z’n tandvlees smeren? Misschien nemen de ergste klachten (de pijn dus vooral) wat af. Of anders Chamodent van VSM.
Groetjes.
Ok dank je ik schrijf het op ga morgen halen, mocht het niet zo te zijn met zijn tandjes (wel erg vroeg maar ja.) dan heb ik het wel in huis!
Kleine baas had met 5 maanden 2 tandjes… Heeft ook eerste maanden gekwijlt en met periodes gejammerd… Je kan even kijken of je bobbeltjes in zijn mondje ziet… Je zou het ook even kunnen masseren vinden ze ook prettig…
En inderdaad er eventueel iets opsmeren…
Mijn zoontje heeft er helemaal geen last van gehad qua pijn ofzo. Maar hij kwijlt zich wel naar al 2 maanden lang, en al 2 maanden met zijn handen in zijn mondje en sinds een week of 2 of 3 zijn tong uit zijn mond steeds. Maar pas sinds maandag heeft hij echt twee tandjes. Daarvoor nog niet eens puntjes. Dus het kan best even duren, maar wel een voorbode van tandjes zijn.
Kwijlen en op z’n handjes sabbelen hoort ook gewoon bij zijn leeftijd. En onrustig zijn, hij kan ook gewoon een sprongetje hebben.
Ik zeg niet dat het geen tandjes kunnen zijn, maar het kan ook gewoon wat anders zijn.
kan het mss komen omdat je weer op bv overgestapt bent?
J.asmijn heeft nl. sinds haar geboorte 2 harde plekjes op haar onderkaak, die (gelukkig :P) nog niet doorgekomen zijn!
Ook zij had veel last van kwijl en diarree.
Maar tot nu toe nog geen tandjes! :dance: