Hoe merk je het als je te weinig vruchtwater hebt?

Ik maak me een heel klein beetje zorgen…



Ik merk de laatse anderhave week dat ik mijn kindje wat minder voel, het voelt ook anders: minder geschop en meer gedraai: veel subtieler zeg maar.

Kindje ligt nog niet met zijn koppie naar beneden.

Als ik aan mijn buik voel dan voel ik meestal echt het kindje zitten terwijl mijn placenta aan de buikkant ligt. Ik voel echt het hoofdje, beentjes ed. net alsof 'ie ‘droog ligt’. Heb ook niet echt het idee dat ik de laatste tijd gegroeid ben.



Ik vraag me af wat de tekenen kunnen zijn van te weinig vruchtwater hebben, of dat je dat alleen kunt vaststellen met een echo. Ik moet dinsdag weer naar de vk maar zit nu met deze vraag…

Volgens mij kun je dat zelf niet zo merken.



Je bent nog maar 5 weken verwijderd van de termijn waarop ze zeggen… vanaf Nu mag het komen.



Die kleine vult je buik gewoon meer en dan kan het idd zijn dat je het kindje meer aan contouren kan voelen dan voorheen.



Hier ook, ik kan echt billen en rug onderscheiden en zou idd denken dat ie droog in mijn buik zit. Bij mij is dat al zo vanaf week 34.

Maar ik heb toch echt nog genoeg vruchtwater.



Dat de kleine minder beweegt is op zich ook wel logisch, het heeft zo langzamerhand gewoon minder ruimte. Zeker als je smal en tenger gebouwd bent kan dat extra meewegen.

Maar als je je zorgen maakt, altijd bellen, ook nu op zondag hoor.



Ik voelde purk gisteren ook heel de dag niet zo als normaal. Mijn buik was erg gespannen en voelde raar branderig aan en ik had het benauwd.

Ondanks mijn nuchtere aard heb ik s’avonds toch maar gebeld, ik wilde zo de nacht niet in.

Ze zijn gewoon gekomen, daar zijn ze voor.

Ik was gerustgesteld en kon gaan slapen en ze hebben me op het hart gedrukt om meteen te bellen als ik me ook maar even niet super voel of wat ook.

Je gaat jezelf slaan he als er toch iets niet goed gaat nu je zo dicht bij de eindstreep bent.



Dus niet zozeer het contouren voelen, maar wel dat je de kleine uberhaupt minder voelt… ja, ik zou dat wel aangeven denk ik :think:

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist even met de Angelsounds geluisterd en hoorde meteen een mooie hartslag van 145 pm. Gevolgt door een paar trapjes! Nog niet erg uitbundig maar ik ben weer even gerustgesteld…



Zal het dinsdag wel aangeven bij de vk. 't Is zo jammer dat je laatste echo met 20 weken is, zou het erg fijn vinden er nu dus mooi tussenin er ook nog een te krijgen…