Hoe mengen?

Ik heb even een vraagje.



Amy is bijna 1 jr, en we willen graag overstappen op gewone melk.

Ik heb dit al meerdere keren geprobeerd.

Maar na 2 dgn vertikt ze eht om de gewone melk opgewarmd te drinken.

Dus toch maar haar gewone omneo warm gemaakt, en madam dronk hem binnen no-time op en viel daarna een stuk relaxter in slaap.



Ik geef haar alleen smiddags gewone melk(althans dat is de bedoeling)



Ik heb even terug gelezen in een ander topic.

Waarin geadviseerd werd om het te mengen.

Maar hoe meng ik de opvolgmelk met gewone melk dan? :oops:

Ik heb 1pak gekregen, dus na dit pak ben ik van plan op alleen mell over te stappen.

Maar ik maak het pak wel eerst op, vind het anders zo zonde…



Dus nogmaals mijn vraag, hoe meng ik het dan?

bv 180 cc water normaal, dus nu 90 water en 90 melk?



Sorry voor de onzekere vraag… :oops: :?



Alvast bedankt voro de reacties…



Grt bri

Hier dachten wij ook over te stappen met 1 jaar, maar madam moest het echt niet!

Nou dan niet :wink: !

En dus toch weer 1 pak nummer 3 gekocht! Tegen de tijd dat die op raakte weer gewone melk (niet gemengd!) geprobeerd en zowaar ze dronk het gewoon net als de opvolgmelk!



Mijn advies dus aan de hand van mijn ervaring!

Dank je wel…

Als je wil mengen zou ik inderdaad 90 water +3 schepjes voeding en dan de rest gewone melk doen. Maar goed, als ze echt niet wil, dan misschien nog maar even de melk die ze nu krijgt. Zoals Sneeze ook zegt, dan gewoon later weer proberen.

Elize houdt niet van opvolgmelk en ook niet van gewone melk. dat is al zo sinds ze 6 maanden is .alleen door de pap vind ze het ok. het cb raadde toen karnemelk aan omdat ze toen nog geen gewone melk mocht maar kwark enzo wel erg lekker vond. sindsdien drinkt smiddags een beker karnemelk en sochtends eet ze nu pap met gewone melk dat werkt prima zo. misschien kun je de melk koud aanbieden, misschien vind ze dat wel lekker of probeer ook eens karnemelk.



succes

Elk kind is echt anders :lol:

Ik had hetzelfde bij de overstap.

Ik heb toen eerst de pap veranderd in gewone melk (in 1 keer)

De melk voor het middagdutje heb ik gemengd. Gedeelte aangemaakt en rest gewone melk bijgegooid. En dat geminderd :think: Geloof ik, plots twijfel ik of het zo ging, eigenlijk deed ik maar wat :lol:



Ik weet eigenlijk ook niet meer of Tejo toen 's avonds nog een fles kreeg :think: Misschien eerst nog wel en zal ik deze ook wel gemengd hebben.



Uiteindelijk dronk Tejo in elk geval de “gewone” melk. Wel nog steeds lauw, ff de kou eraf. Koud wil hij het nog steeds niet.



Mijn buurjongen daarintegen is gelijk overgestapt en volgens de buurvrouw omdat het zomer was (heet buiten) dronk hij het vrij snel ook gewoon koud.



:think: Tejo drinkt zijn sap overigens ook het liefste een beetje lauw. :roll: Dan drinkt hij hem in 1 keer leeg :drool:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Dan je wel voro alle reacties.

Ik heb Amy gisteren een middagflesje opvolgmelk gegeven, aangemaakt met water.

Nu is ze een beetje ziek dus zal deze dagen alleen de middagfles veranderen, en als ze weer beter is dan de ochtend fles ook.

De avond fles blijf ik haar gewoon het pyamapapje geven.



nogmaals bedankt.

En fijn oud en nieuw toegewenst…



:-*

Lenn vindt warme “gewone” melk errug vies :lol: maar lust het wel koud! Dan drinkt ie het zó op.

Pap pikt hij wel met warme koemelk… gewoon kwestie van proberen :slight_smile:

Wat een eigenwijze dingen toch hé die kids :roll: :mrgreen:

Hier zitten we te medderen met soja melk ipv opvolgmelk. Hij moet het écht niet. Warm, lauw, koud…met een smaakje…met een ander smaakje…Maar hij is zeer vasthoudend, hij blieft het niet.

Zucht… :?



Misschien es proberen om er pap van te maken zoals ik hier ergens las. Hoop dat dat de truuk is. :pray:

ik geef eerst het pak opvolgmelk. en daarna stap ik over op gewone melk.

Althans dat is de bedoelding…

Vanaf morgen krijgt ze de ochtendfles ook opvolgmelk…

En dan in de aaf alleen de Pyamapapje nog…



Dus we zien wel…