Hoe maken jullie vers fruit klaar???
Ik kan het haar niet zo in stukjes geven want dan moet ze het niet…maar als ik het door de staafmixer haal wordt het zo dun.
Heb nu 2 x een liga erdoorheen gedaan.
Hoe doen jullie dit???
sneeuwitje
je kan bv ook raspen.
of als het echt rijp is gewoon prakken :think:
Ik doe het in de keukenmachine maar dat wordt niet heel dun ofzo. Misschien net wat korter pureren?
of niet teveel sap(appelsien ) indoen?
als ik het te kort met de staafmixer doe zitten er allemaal stukken in nog.
en ik doe er verder geen appelsien bij…is puur het fruit.
maar manderijnen en meloen is al sappig van zichzelf…vandaar dat het ook zo dun is…doe er dan nog een banaan door maar dan nog druipt het zo van de lepel af.
Vandaar de liga erbij…dan is het nog te doen.
sneeuwitje
Wil ze helemaal geen stukjes? :think:
Misschien kun je zo’n ouderwetse koffiefilter in een zeef doen en het fruit na het pureren even laten uitlekken :think:
hele kleine stukjes is volgens mij geen probleem.
want ze eet nu ook eindelijk brood.
Maar echt kauwen doet ze niet…ze sabbelt en slikt het door :lol:
sneeuwitje
Ik prak alles :lol:
Ook fruit wat nog niet superrijp is hoor.
Gewoon eerst met een grote vork prakken en dan als de stukjes toch nog te groot zijn met een klein vork. Alleen appel rasp ik.
Ik doe er ook geen sap bij. Waarom is dat eigenlijk :think:
Banaan hoeft ze niet echt te kauwen en zou wellicht een goed begin zijn om ook stukjes te eten. Gewoon een stuk gepelde banaan in de hand en haar er lekker mee laten spelen. Krijgt ze wat binnen :thumbup: zo niet dan heeft ze er in ieder geval een leuke tijd mee gehad.
Ben met Lotte indertijd ook begonnen met banaan en ze eet nu werkelijk alle soorten fruit zo uit de hand: Peer, meloen, banaan, manderijntjes, pruim, sinaasappel, aardbeien, noem maar op (ze had van de week zelfs een appel klokhuis weten te bemachtigen waar ze heftig op zat te kluiven met haar 3 tandjes :mrgreen: )
Als je toch gaat pureren, dan zou ik er inderdaad wat liga doorheen doen. Vinden ze vaak ook erg lekker.
Sap doen we erbij om appelsiensap mee binnen te krijgen, geeft ook een aparte smaak. Maar Mea lust het dus niet, geef het wel apart uit een beker, dat lukt wel :roll:
Onze “traditionele” fruitpap bestaat uit appel-banaan-appelsiensap-koek.
Met alleen appel en banaan en koek is het niet lopend.
Met meloen en zo wacht ik nog even tot ze het zo eet.
Maar waarom moet het perse helemaal vloeibaar zijn? Mijn zoontje eet het gewoon met stukjes, hij zit er wat op te sabbelen en kauwbewegingen te maken en slikt het toch door. Dat is toch helemaal niet erg! Hier geen supervloeibaar spul hoor, ben allang blij dat hij de stukjes pikt.
Een liga eerste stapkan heel goed hoor, die zijn ervoor gemaakt he…
En sinasappelsap door de fruithap bij appel en banaan schijnt te helpen tegen de eventuele verstoppende of laxerende werking had ik begrepen.
Maar dat is al weer een hele tijd geleden…
Meer tips kun je vinden op http://www.keukenkikker.nl
erg leuke site en erg handig… staan ook goede bewaarsdviezen op…
gewoon prakken met een vork
ik maakte er met rijstebloem een papje van
prakken met je vork of
soms kauw ik t voor en geeft t dan aan hem ik vind dat geweldig :inlove: