hoe maakt je de beste zeepsop voor bellenblazen .....?????

hallo ik wil graag eens dat super goede recept hier voor iets met dreft en groene zeep of zo weet iemand het ???/

IK doe er idd een scheutje dreft en water in en dan maar blazen!

Inderdaad Dreft, ja… Dat gebruikte mijn moeder vroeger bij ons al met bellenblazen… Kun je nagaan hoe oud dat spul al is… :mrgreen:



:lol:

Recept voor bellenblazen

1 liter warm water

10 to 12 eetlepels afwasmiddel

1 theelepel suiker

4 theelepels glycerine (drogist)

4 theelepels plaksel (poedervormig plaksel, zoals glutofix)



Meng alle ingrediënten door elkaar en laat het mengsel een dag staan.

Roer het dan nog enige malen voorzichtig door elkaar





of



2 liter water

100 gram suiker (opgelost)

150 ml dreft (groene)

5 a 10 gram behangselplaksel

Alles goed door elkaar roeren, 24 uur laten staan en steeds even

roeren.

Dit recept geeft de perfecte zeepbellen!



GOOGLE :mrgreen:



maar dit zijn wel grote hoeveelheden…dus een beetje rekenen voor de juiste verhoudingen…



succes

ja via google heb ik ook het een en ander gevonden maar was benieuwd wat jullie er voor gebruiken



heb nu 1 recept gemaakt namelijk 250 heet water met 8 eetlepels dreft met 1 eetlepel suiker en 2 druppels glycerine …toevallig had ik die glycerine ook in huis …hahahaha ben benieuw hoe het bubbeld …



ik ga net zo lang door tot dat ik de goede oplossing heb gevonden .

Dreft deed mijn ma vroeger ook :mrgreen: en het ging goed :lol:

dreft werkt ook goed hoor…maar die andere recepten zijn voor grote en sterkere bellen…



heb ik een sop mijn werk gemaakt…wel erg leuk!! die kinderen keken hun oogjes uit :inlove:

@colle ik werk ook op een kdv en het is altijd zo leuk om er wat mee te doen /…

ja he :mrgreen: wij hebben altijd bellenblazen in huis.



die kleine van mij is er ook gek op…probeert het zelf ook…maar hij blaast nog uit zijn neus :lol: :lol: :lol: echt geweldig :inlove:

Shampoo!!! Echt perfect!

jah shampoo met water…

wij kregen gewoon goedkope afwasmiddel met water en dat ging prima…

shampoo//??? Die ken ik niet,kan ik ook wel eens proberen idd!

ik haal elk jaar zo’n 2 liter superbubbels op bij de speelgoedwinkel, en dan vul ik gewoon de kleine potjes mee bij …ik ben een beetje lui in dat opzicht en er is niks wat zo goed werkt als dat spul…

nouuuuu die ik heb gemaakt is echt nog beter …

Voor 29 cent bij Zeeman, tuincentrum etc etc heb je geweldige

bellenblazen…veel makkelijker dan zelf maken. :mrgreen:

Ik koop ook vaak bij Action en Zeeman van die goedkope bellenblaaspotjes. Ik heb ook die grote fles superbellenblaas (deze week bij Deen Supermarkten voor 2 euro) maar die maken wel flinke vlekken (moest een shirtje 4x wassen voordat het minder zichtbaar was!).



Met Dreft lukt het me nooit op de juiste verhouding te vinden. Zal het een keer met shampoo proberen, dan waarschijnlijk wel met babyshampoo?

hier gebruik ik zelf altijd een beetje afwasmiddel gemengt met water…

dat kreeg ik vroeger thuis ookaltijd :mrgreen:



maar ik zal de volgende keer ook eens schampoo proberen… :thumbup:

heb nu 250 ml kokend water met 8 eetlepels dreft gedaan met 1 druppel glycerine werk super goed voor de normale bellen