Hoe maak ik drinken leuk en gezellig?! update; dagmenu

Tja het onderwerp zegt het eigenlijk al, hoe maak ik het drinken voor Demi zo aantrekkelijk dat ze het leuk vind om te drinken?



Ze is een hele slechte drinker. Ze moet bij ontbijt lunch en diner atijd drinken en bij fruit (ochtend) en koekje (middag). Voor het slapen gaan krijgt ze nog een fles met ‘pyamapapje’



Als ze dit allemaal op drinkt heeft ze het minimale wat ze in ieder geval nodig heeft. Maar met het warme weer MOET ze gewoon nog meer drinken.



Ik zet haar dan ook wel wat vaker in bad, in bad heeft ze altijd een dopje war ze water mee opvangt uit de kraan. Dit drinkt ze zo weg.



Demi heeft zoveeel aansporing nodig met drinken. Vaak moeten er iets tegenover staan om haar het drinken op te laten drinken. en dan nog moeten we haar steeds helpen herrineren om een slokje te nemen.



Rietje hebben we al geprobeert, tuit beker, gewone beker. Ik heb zelfs de fles er met het warme weer weer bijgepakt.



Iemand nog tips??

misschien pakjes drinken geven??



een bidon waar papa of mama ook uit drinkt. Daarin gewoon water, en vaak is dat dan erg interresant…



SUCCES

Waarom moet ze zoveel drinken eigenlijk? Als ik zie wat je allemaal opschrijft, vind ik het veel. Mijn dochter krijgt 's ochtends een beker roosvicee die er echt niet helemaal ingaat, tussen de middag een beker melk bij de lunch, als ze 's middags uit bed komt ook een beker roosvicee die vaak ook niet helemaal opgaat en 's avonds bij het eten naar behoefte. Ter vergelijking schrijf ik het even op. Ik weet natuurlijk niet of Demi vanwege medische of andere redenen veel moet drinken.

Jeetje dan krijgt jou dochter inderdaad minder dan Demi.



Als Demi drinkt wat ik allemaal op heb geschreven dan gaat het goed met haar ontlasting. Zodra ze minder drinkt ( en dat gebeurt helaas nogal eens) of als het warm weer is, dan is haar onntlasting zo hard. Ook heeft ze al een aantal keer schrale plekken in haar kruis gehad van de geconsentreerde urine.

Vandaar dus dat ik vind dat ze goed moet drinken.



Ik wil zo graag dat ze goed drinkt dat het juist averechts gaat :S





misschien ook wel handig om te vertellen dat mijn vader een paar jaar terug is flauwgevallen tijdens het hardlopen omdat ie te weinig had gedronken.

Pakjes met zo’n pakjeshouder heeft bij ons goed geholpen op momenten dat hij minder dronk.

En hij vindt het heel interessant om te drinken wat wij ook drinken.

Dus ik geef hem bijv. zelfde sapjes of zelfde beker als wij.



En een bidon is inderdaad ook bijzonder interessant.



V.w.b. de intake:

Ik wil ongeveer ook wel dat hij drinkt zoals jij aanneemt voor je kind hoor.

Volgens mij moeten ze wel zo’n 700-800 cc per dag binnenkrijgen.



Succes!

Hier doet een zo’n flesje spa met een drinkttuut erop wonderen. Het is niet van spa geloof ik, maar van aquarius. Ik vul het flesje met limonade en het gaat helemaal op.



Zomaar wat ideetjes die bij mij opkomen hoor. Misschien dat het helpt als je afstapt van het aanbieden van drinken op vaste tijden. Maar gewoon de hele dag door drinken voor haar neer zet op de salontafel bijvoorbeeld. Dan kan ze het zelf pakken wanneer ze wil.

Dan ben je er zelf ook niet de hele tijd mee bezig en kan zij drinken wanneer ze dorst heeft.

En misschien dat het helpt om kleine beetjes per keer neer te zetten. Dan drinkt ze het wel helemaal op. Is voor haar ook leuk, net als je bord leegeten zeg maar :wink:



Succes ermee.

groetjes Myrella

Ik heb eigenlijk altijd al standaard een glaasje drinken op de salontafel staan… maar ze denkt er niet over na om te drinken.

Ja inderdaad als ze mijn flesje water bij het bed ziet staan wil ze drinken. En dat mag dan natuurlijk :slight_smile:



Vandaag de bidon geprobeerd en dat vond ze bere intresant. Hier dus zonder mijn aansporing van gedronken.



Demi kan ren wil al een hele poos zelf uit een glas drinken net als ons, maar omdat het drinken vaak zo slechtht gaat ehb ik de fles er weer bijgepakt. Afwisseling lijkt zo nu en an ook wle te helpen.



Voor de harde ontlasting heb ik nu maar weer roosvicee laxo gehaald… misschien dat dat ook wat helpt…



In ieder geval bedankt voor de tips… meer zijn natuurlijk altijd welkom :smiley:

Heb je ook al meer vezels in het eten geprobeerd, zoals volkorenbrood of volkorenontbijkoek…bijv, vaak gaat het dan ook wel goed met de ontlasting,

sterkte

Ja, ik maak zeker met warm weer altijd zelf ijsjes (met diksap of limonade) in ijsblokvormpjes (even laten bevriezen en dan als het ijs al een beetje hard wordt er -halve- ijstokjes in stoppen) en dan mogen ze er zoveel als ze willen :thumbup: !

Hier is ‘proosten’ echt de hit. Dat doet ie zeker 10x achter elkaar waardoor hij zo z’n bekertje op heeft. Daarnaast staat hier dus idd altijd een beker water klaar en zo nu en dan vraag ik hem of hij niet een slokje wil drinken. Vaak is dat nee, maar soms drinkt hij dan toch, net of ie anders vergeten was dat ie dorst heeft… Of hij maakt er gewoon geen tijd voor :wink:



Oh en zelf inschenken werkt ook altijd… Gewoon zo’n melamine kan en de bijpassende bekers van de HEMA, kan iig niet stuk :wink: en dan niet te veel water erin doen. En mocht er toch gemorst worden: 't is maar water :wink:

@Heleen wrote:

Heb je ook al meer vezels in het eten geprobeerd, zoals volkorenbrood of volkorenontbijkoek…bijv, vaak gaat het dan ook wel goed met de ontlasting,

sterkte




Dat is wel iets om over na te denken! Als hier al word gezegd dat ze (als ze alles opdrinkt) wel genoeg zou moeten hebben wat het vocht betrefd, dan zou het ook wel eens wat anders kunnen zijn wardoor haar ontlasting zo hard is.



Dagmenu van Demi;


  • 1 boterham (zonder korstjes) met appelstroop en beker yogi (ong 120 ml)
  • drinken (vaak roosvicee of ander sapje) en een koekje
  • 1 boterham met chocolade muisjes en weer een beker yogi
  • vruchtenthee (denk wel 200 ongeveer) en een stuk fruit
  • halve aardappel,drie roosjes broccolie en halve kipschnitzel
  • 240 ml pyamapap



    Wat zeggen jullie hiervan??

Met de warmte: waterijsjes!! Die kan je gemakkelijk zelf maken van roosvicee met water. En zo krijgt je dochter toch het vocht binnen wat ze nodig heeft.



Kan ik haar niet wat dorst van Stijn geven, als het aan hem ligt drinkt hij heel de dag door, we moeten hem echt afremmen, thee, water, roosvicee, melk en als hij de kans krijgt slobbert hij de koffie van manlief ook op (die heeft de gewoonte om een bodempje over te laten in zijn mok).



Groetjes van Marloes