hmm jullie kunnen schrikken van AMK bellen, maar ik ken een in en in triest verhaal van een meisje van 5 wat ook heel de dag buiten moest spelen. Ik heb daar melding van gemaakt bij de cb-verpleegkundige (die onze toenmalige wijk had) en bleek dat daar al heel wat hulpverlening omheen zat en zorgen hadden. Mijn ‘melding’ was toen reden tot actie daar.
Nu speelde dat meisje in de stromende regen nog buiten hoor, en hoorde ik ( via de babyfoon) roepen dat ze binnen wilde, en moeder deed de deur niet open, terwijl ze wel thuis was.
maar dat vind ik idd wel een heel ander geval als kinderen die met goed weer zichzelf amper de tijd gunnen om een beker drinken te halen… als het iets koeler is als nu kan ik mijn oudste ook de hele dag kwijt zijn.
Dus met hem spreek ik ook echt af : over 1/1,5/2 uur (lang leve het feit dat hij kan klokkijken) wil ik graag dat je even thuiskomt, dan kunnen we even wat drinken/ krijg je fruit/ gaat we brood eten etc.
Een kindje dat in de stromende regen buiten staat of dat voor de deur staat te roepen dat ze naar binnen wil .
hmm jullie kunnen schrikken van AMK bellen, maar ik ken een in en in triest verhaal van een meisje van 5 wat ook heel de dag buiten moest spelen. Ik heb daar melding van gemaakt bij de cb-verpleegkundige (die onze toenmalige wijk had) en bleek dat daar al heel wat hulpverlening omheen zat en zorgen hadden. Mijn ‘melding’ was toen reden tot actie daar.
Nu speelde dat meisje in de stromende regen nog buiten hoor, en hoorde ik ( via de babyfoon) roepen dat ze binnen wilde, en moeder deed de deur niet open, terwijl ze wel thuis was.
Triest verhaal inderdaad.
Als je iets signaleert dan moet je daar zeker melding van maken, maar we hebben nu alleen een verhaal van een jongetje van 6 en heel wat aannames.
En zoals het geschreven wordt door TS vind ik het wel een zorgelijk verhaal. Bovendien is het altijd de bedoeling dat mensen eerst met de moeder gaan praten.
Ik vind ook dat in het eerste bericht een heel ander plaatje van het gezin naar voren komt, dan later is genuanceerd.
‘Jongen mag niet naar binnen’ is op meerdere manieren op te vatten en helaas zijn er op de wereld gevallen zoals Chantal beschrijft en in dat laatste geval is een AMK melding / advies vragen natuurlijk wel op zijn plaats.
ik ga ergens volgende week een keer langs bij de moeder en nodig haar uit voor een gesprek. Ik vind het ERG moeilijk iemand aan te spreken over het gedrag van haar kind,maar vanmiddag haalde hij weer iets uit hier in de brandgang dat ik echt denk van : doe eens even normaaaaaaaaal !