Vraagje…
Onze dochter (net 3) is zindelijk, zowel overdag als 's nachts.
Althans, voor wat betreft het plassen. Mevrouw wenst al niet meer op een potje geplaatst te worden, neen, zij is klaar voor het echte werk. Een heus toilet, iets anders is haar toch echt te min.
Maar dan de grote boodschap… Het wil maar niet lukken.
Sterker nog, ze houdt de hele boel op. Ze doet het niet op de wc, niet op het potje en zelfs niet in de luier. Dat is allemaal begonnen toen ze wél zindelijk was voor het plasje.
We proberen er geen druk op te leggen, heel af en toe te vragen of ze moet poepen, maar daar blijft het dan ook bij.
Omdat het natuurlijk niet slim is om er veel aandacht op te vestigen (want dan maak je het beladen), hebben we haar er eens gewoon mee laten lopen.
Gevolg: een week geen ontlasting, maar na 7 dagen (toen pas!) hevige krampen en lichte verhoging. Microlax gegeven, dan schenkt zij het leven aan een heuse kanonskogel (eentje die een Dikke Bertha niet zou misstaan), gevolgd door wat munitie van kleiner formaat.
De volgende dag spontaan een ietwat knoertige keutel. En daar stopt ons verhaal weer.
Nu alweer bijna drie dagen niks. Ze lijkt er geen last van te hebben maar ik maak me toch wel zorgen. Gezond kan het niet zijn toch?
Ik vertrouw erop dat ook zij uiteindelijk op de plee zal leren poepen, geen enkel gezond kind poept tot zijn 18e ‘klismatig’ of in een luier.
Dus modderen we maar weer verder tot de volgende shoot Microlax.
Vezelrijke voeding, fruit, groente, sapjes etc: niks helpt.
De tijd heelt alle wonden (hopelijk ook kringspieren :shock: ), maar ik wil dit mijn kleine meisje zo graag besparen, het is een afschuwelijk gezicht en ook een vreselijk gevoel om haar na een Microlax te zien steunen, huilen en zweten.
Wie heeft de gouden tip?
hallo,
vervelend dat je dochtertje haar ontlasting op blijft houden!
wie weet helpt een stickersysteem of kleine ingepakte cadeautje die ze bij het naar de toilet gaan ziet liggen (deze wilt ze graag uitpakken).
zo doen wij het bij ons zoontje :thumbup: :thumbup:
succes ermee en hopelijk gaat het voorspoedig beter met d’r ontlasting :-*
Ik ga heel hard meelezen op zoek naar de gouden tip!
Hier nog een die het op dezelfde manier doet! En ook hier wil het maar niet lukken, wat we ook proberen! :?
Het enige wat bij haar helpt is: een luier omdoen 's nachts, dan doet ze het dus wel bijna elke dag! :wall: :wall: :wall:
Silvia, dat beloningssysteem hebben we ook geprobeerd, ik had een hele zak met kleine cadeautjes die ik onder haar neus hield als ze op de plee zat… maar niks hoor.
En 's nachts poepen wil ook al niet mamy… helaas.
Moet zeggen dat ze vandaag wel flink wat derrie eruit gegooid heeft (in haar luier). Eerste sinds zaterdag…
Nu heb ik alleen weer het idee dat de doorgang wordt versperd door zo’n kanonskogel.
Hoe leg ik dit nou netjes uit…?
Nou ja, het is zeg maar lichtbruine smeuïige derrie. Het lijkt of het niet ‘af’ is… Volgt u mij nog?
Ondanks het feit dat het calvé pindakaas is, doet ze wel heel veel moeite om het eruit te kunnen krijgen… met traantjes en hulpgeroep en al…
Zó zielig…
(ook voor ons, het STINKT echt gruwelijk)
Morgen maar kijken wat de dag ons nu weer brengt, anders wordt het weer een Microlax maar ik hoop dat we dat kunnen voorkomen.
(ik zei al: ik geef d’r koffie en een sigaret , moet je kijken hoe het dan gaat!.. works for me!) :sick:
Ooo ik herkjen het helemaal!
Brigitte net zo.
Zij heeft al haar hele leventje problemen met de ontlasting.
Ze is voor het plassen overdag zindelijk , maar de ontlasting het wil niet. En nu ook alweer 3 dagen niet.
Ze zit al structureel aan de lactulose, dus het zal wel komen maar ik vind dit voor haar zo zielig. Het is echt een klein trauma…
Ik doe haar nu als ze moet poepen een luier om en ga er van uit dat ze binnenkort wel op de pot of wc gaat poepen.
Maar ik blijf hier lezen misschien komt de tip wel voorbij!
Ik hoop het wel, want zien dat je kindje zoveel moeite en pijn met poepen heeft gaat mij wel aan mijn hart eigenlijk.
Ja pesies, Ingrid. Ik vind het een afschuwelijk gezicht… En voel me echt een loeder, dat ik haar dat aan doe, als ik die Microlax geef (“Mamaaa, geen spuitje, geen spuitje!”).
Het lijkt nu weer wat beter te gaan, na gisteren maar weer eens een microlaxje te hebben gegeven, vandaag voor het eerst weer een spontane drol.
Heb nu roosvicee laxo gehaald, hopelijk smeert dat de boel een beetje.
Ik heb helemaal geen zin om met haar naar de zogenaamde poep-poli te gaan, als dat niet per se nodig is. Want dan wordt het ook weer beladen he, dat gnoompje heeft perfect in de gaten wat er aan de hand is.
In ieder geval troost het al een beetje dat ik niet de enige ben met een probleem-poeperd… Hoe jammer dat ook is.
Microlax? Is dat een klisma-achtig iets?
Ik doe nu direct een luier om als zij zegt dat ze moet poepen.
En dan is het al drama, arm kind. Ze is zo angstig wat dat betreft.
Maar goed, het plassen doet ze prima en het poepen komt ook wel voordat ze 4 is!
Hoe gaat nu bij jullie?
Ha die ingrid,
Ja microlax is een klisma-achtig spuitje. Je krijgt ze bij de drogist, is niet duur. Je knijpt die dan leeg in de anus, binnen 5 minuten komt de hele boel naar buiten.
Waarschuwing vooraf: het is een heel zielige vertoning… gaat niet in de koude kleren zitten!
Vandaag alwéér 2 spontane drollen. We boeken vooruitgang:
ze loopt zonder luier, maar zij en ik hebben nu afgesproken dat ze me roept als ze moet poepen, en dan doe ik haar vlug een luier om.
Het lijkt te werken!!! :dance: