hoe live is live???

ik ben overgeschakelt naar 1 en heb vooral geluisterd en zelf vertaald want kwa ondertiteteling was het een stuk minder.



ik was eerst naar rtl 4 aan het kijken maar werd moe van dat gepraat er doorheen wilde graag weten wat idereen te zeggen had zonder dat rick nieman er steeds doorheen zat.



heb gisteravond nog naar cnn gekeken toen ze vanuit het capitool naar het witte huis liepen

Ik hoorde vanmorgen ook inderdaad dat de rechter de tekst iets anders zei en dat Obama daardoor in de war was.

ik hoorde ook dat hij vandaag de eed opnieuw moest doen

http://www.nu.nl/algemeen/1903690/obama-op-herkansing-voor-eed.html

@kimmetje23 wrote:

http://www.nu.nl/algemeen/1903690/obama-op-herkansing-voor-eed.html




amerika op en top he… :roll:

voor de zekerheid? omdat anders iemand hem gaat aanklagen dat ie niet de echte president is…? wat een raar land is het toch.

@kimmetje23 wrote:

ik zit nu net in te schakelen op rtl 4, de neiuwe president van amerika



al weet de gene die de tekst vertaald, precies wat hij gaat zeggen :eh:



dus hoe live is live???



ik snap het niet, alles wat ik hoor, kan ik nooit zo snel omzetten in het nederlands en ook nog wat hij nog moet zeggen is al vertaald



of ben ik nou gewoon heel erg dom???




Hahahaha, dat vroeg ik me ook al af???

@rhode wrote:

Er wordt wel erg slecht vertaald hoor :think: Hele stukken tekst worden niet vertaald, of woorden (die best belangrijk zijn) worden niet vertaald…

Vind dat erg raar, en zo komt het lijkt mij erg slecht over bij degene die niet goed engels kunnen verstaan.




Eigenlijk wel slecht want een foutje hierin kan cruciaal zijn toch :think:

@Anne-marie wrote:

@rhode wrote:
Er wordt wel erg slecht vertaald hoor :think: Hele stukken tekst worden niet vertaald, of woorden (die best belangrijk zijn) worden niet vertaald…

Vind dat erg raar, en zo komt het lijkt mij erg slecht over bij degene die niet goed engels kunnen verstaan.




Eigenlijk wel slecht want een foutje hierin kan cruciaal zijn toch :think:




dat is denk ik gewoon de prijs die je betaalt om het semi-live te kunnen volgen. die avond zelf werd er in meerdere actualiteitenrubrieken dezelfde ondertitelingen gebruikt, maar wslk is er nadien wel een rustig/foutloos ondertitelde versie gemaakt.

overigens wordt er in elke ondertiteling dingen weggelaten, simpelweg omdat je minder snel kan lezen dan kan horen.

. en cruciaal? in welke zin?

Ik dacht dat het express 5 minuten later uitgezonden wordt, ivm een eventuele aanslag…zodat betreffende beelden nooit op Tv uitgezonden zouden worden…

@fiep klophout wrote:



. en cruciaal? in welke zin?




Als er iets wat Obama zegt verkeerd word vertaald, en op een verkeerde manier overkomt. Anders dan hij zou bedoelen. Op die manier bedoel ik…



Maar ik weet het niet hoor, misschien valt dat reuze mee…

@~Claudia28~ wrote:

Ik dacht dat het express 5 minuten later uitgezonden wordt, ivm een eventuele aanslag…zodat betreffende beelden nooit op Tv uitgezonden zouden worden…


cnn zond wél live uit, of in ieder geval liepen ze voor op ons, dus ik denk niet dat dat klopt :think: