Hoe leren ze boven water te blijven?

Met dat mooie weer zijn we naar een leuke plas water geweest.

Maarrrr Maaike blijft niet boven water en dat lijkt haar zelf ook niet uit te maken!

Ze zwemt met zwembandjes en dan nog een kleine zwemband om haar middel. Zo blijft ze nog het beste boven water. Maar ze hangt zo over die band heen dat ze eigenlijk de hele tijd half in het water hangt en voordurend het water opdrinkt (en bij thuiskomst dus overgeven… :? ).

Ik heb ook al een zwemvest (zo’n opblaasbare) geprobeert maar dan gaat ze helemaal koppie onder.

En alleen zwemvleugeltjes is echt een ramp dan blijft ze geen 2 seconden boven water maar zaakt meteen naar onderen.

Hoe doen jullie kinderen dat?

Ze vind het wel heeeeelemaal geweldig; nam een duik en verdween al trappelend meteen naar open vaarwater :mrgreen: dus ik kon erachteraan. Misschien is ze dus gewoon te driest? Ik weet het niet… jullie?

:shock: :think: vaaaaag …

ik snap werkelijk eerlijk gezegd niet hoe ze het uberhaubt al voor elkaar krijgt om te zinken met vleugeltjes :mrgreen:

sil springt het water in en hij dobbert gewoon weer naar de oppervakte :mrgreen: :think:

dus vanaf hier geen tips alleen een tikkie verbijsterd :eh: :mrgreen:

Met de juiste opblaasbandjes om haar armen zou ze niet naar beneden moeten zakken. Ze moet enkel leren om haar balans te houden, en zo dus haar mond uit het water. Ik heb met die bandjes nooit problemen gehad of gezien op het zwemmen van Anne. Anne zwemt vanaf 10 maanden met die blaasbandjes om en vanaf 20 maanden met kurkjes. Ik ken het probleem dus niet, misschien heb je de bandjes niet helemaal goed zitten of zo?

Misschien vind ze het zelf wel gewoon super zo, want die van mij WILLEN gewoon niet met de kop te water en dus houden de zwemvleugels alleen ze al boven hoor. Geen punt hier.

Peter duikt ook rustig van een glijbaan af, maar hup is zo weer boven en dan hebben ze niets eens iets om hun middel.

Dus denk dat jou meisje het zelf erg lollig vind om te water te gaan met kop en al :shifty:

Hier ook nog nooit problemen gehad met zwemvleugeltjes :? Kes dobbert meteen weer naar boven als hij van de kant springt.

Wanneer ze haar armen omhoog doet, gaat ze steeds dieper in het water met de zwemvleugeltjes.

Ik denk dat je haar dan het beste kunt leren om haar armen naar beneden te duwen om boven water te komen zeg maar.

En dan oefenen met balans houden.

't Is nog een hele kunst dat zwemmen :wink: .

Bij zwemles doen ze vleugeltjes én kurkjes.

Misschien kun je dat proberen.

Bij zwemles bouwen ze het af door lucht uit de vleugeltjes te halen en er gaat steeds een kurk af.

Ik heb nog wel een soort van kurkjes hier leggen volgens mij… Moet ik even kijken.

Laat haar eens happen naar Peijnenburg? :mrgreen:

haha die paynenburg is goed :thumbup: :lol:

Hier ook 1 tje hor deie duikt en gek doet in het water, niet er van spuugt maar soms behoorlijk verlsikt.

Ze doet het zelf, we zeggen wel dat komt er van dat je steeds water hapt… als ze niet zou durven zou ze niet doen lijkt me?>

En hier heeft ze ( 2,7 jaar) ook bandjes om, springt dan ook graag van de kant af in het water.

Echt een waterrat is het

Wel vervelend dat die van jou steeds moet spugen hoor, lijkt me geen pretje, zeker als je achteraf het kan verwachten

succes er mee

@lydia wrote:

Bij zwemles doen ze vleugeltjes én kurkjes.

Misschien kun je dat proberen.

Bij zwemles bouwen ze het af door lucht uit de vleugeltjes te halen en er gaat steeds een kurk af.

Ik heb nog wel een soort van kurkjes hier leggen volgens mij… Moet ik even kijken.

Hier niet, hier ook kurkjes om de armen, dus meteen over van vleugels naar kurken. Dan de armkurken uit, dan 1 buikkurk en dan de laatste buikkurk. Ach zo doen ze het overal anders :smiley:

Hier een ervaren zwemjuf… Tycho heeft idd ook armbandjes om en een kurkje om zijn middel…zo kan hij beter zijn evenwicht bewaren…

Tegen de tijd dat hij steeds vrijer wordt in het water en beter kan drijven gaan straks de armbandjes af…

bedankt voor jullie antwoorden!

Ik denk dat ze inderdaad haar armen meer naar beneden moet duwen en dat niet doorheeft. Hoe leer je ze dat hè… :think:

We hebben ook nog maar 3 keer gezwommen in haar hele leventje.

En ze is heel driest dus het maakt haar niet uit :wink: .

Kurkjes waar koop je die?

Ze hoeft niks met haar armpjes te doen hoor, als ze ze gewoon laat liggen op het water hoort ze al te blijven drijven. Iets wat ik me wel kan indenken is: je schreef dat ze een band om haar buik had of zoiets? Als ze daar voor over gaat hangen dan komt ze natuurlijk met haar gezicht in het water. De LUCHT bandjes om haar armen moeten voldoende zijn om haar boven te houden. O ja, geen idee waar je krukjes kan kopen, hier verkopen ze ze bij het zwembad waar Anne zwemt.

Hier ook een meisje dat als een baksteen naar de bodem zakt mét bandjes om. Speciaal gekocht in het zwembad, hard opgeblazen, maar mevrouw blijft niet drijven…

Of wij hebben speciale kindjes, of jullie :mrgreen:

Misschien bij slechter weer wat vaker in een zwembad gaana zwemmen om te oefenen. Wij zwemmen met enige regelmaat (heeft wel eens een paar maanden tussen gezeten) sinds Stan 8 maanden was, en vanaf dat ie kon lopen heeft ie armbandjes om en hij springt en duikt en spettert erop los. Hij komt altijd weer boven (hou 'm wel in de gaten natuurlijk :wink:

Toevallig hoorde ik vandaag van mijn nichtje dat de Marko kurkjes verkoopt.

Wij gaan ook zwemmen morgen maar bij ons in het zwembad mag je ze van de badmeester lenen :mrgreen: