Lotte is nu 14/ 15 maanden en loopt sinds een maandje echt goed. Ook buiten. ze vind het ook geweldig om naast de buggy mee te lopen, zelf naar de schommel en glijbaan te lopen etc. gelukkig kan dat bij ons ook, aangezien de speeltuintjes langs een voet/ fietspad lopen. Helmaal geen auto’s op dat stuk, geen probleem om haar daar te laten gaan.
Maaaaarrrrr, als we doorwillen lopen, of van de schommels naar de glijbaan willen, of richting huis willen, of… nou ja, noem maar een scenario dan krijgen we haar met de beste wil van de wereld niet mee :mrgreen: Madam draait zich om, zwaait naar ons en loopt de andere kant op. Nix geen angst om papa of mama uit het zicht te laten. Ze trekt gewoon haar eigen plan. Een ander scenario, is het op de stoep blijven of gewoon naast je blijven lopen :think:
Ik verwacht niet van een 1 jarige die net loopt, dat ze naast me blijft lopen (de wereld is er om ontdekt te worden nietwaar?!?!) en snap ook wel dat de schommels veeeeel leuker zijn dan papa of mama ;-), maar het zette mij wel aan het denken: “hoe kunnen we haar leren dat je op de stoep moet lopen?”, “Hoe leren we haar dat er niet onbeperkt gespeeld wordt en dat het soms toch echt tijd is om door te lopen?”, “Hoe maken we het luisteren naar papa en mama interessant?”
Hoe pakken jullie dit aan en wat zijn de tips & tricks???
Hahaha, die van mij is ruim een jaar ouder en doet nog precies hetzelfde hoor!
Het verschil is alleen wel dat ze weet dat ze op de stoep moet blijven en op
een parkeerterrein netjes een handje moet geven.
Dus sorry ik kan je niet helpen met tips…
het hoort bij de leeftijd en kinderen moeten leren dat er ook een eind komt aan elk spel.
wat hier werkt is “nog 1x laatste keer en dan is het klaar”. ik gebruik zelfs nog gebaren bij door 1 vinger op te steken en klaar: handen voor je gekruisd hen en weer halen.
dus nog 1x op de glijbaan en dan ook gaan en dit concuquent doen.
ik denk niet dat je al kan verwachten dat ze netjes mee loopt want ook mijn jongste kan nog wel eens uit het niets weg lopen er een spelletje van maken.
We verwachten ook juist nog niet dat ze het nu doet… maar het houdt me wel bezig HOE je een kleine dame kan leren om op de stoep te blijven lopen, mee te lopen met papa en mama en ook, hoe anderen het aanpakken als het speelkwartier om is en het tijd is om naar huis te gaan. Hoe hebben anderen dit aangepakt en wat werkte wel… en ook wat werkte niet
Ik ben met onze kinderen afgelopen maandag voor het eerst een stukje zonder kinderwagen gaan wandelen. Gewoon een rondje in de buurt, lekker wat herfstbladeren verzamelen om te gaan knutselen. Het ging eigenlijk best goed, ik had verwacht dat ik meer achter onze bink had moeten aanrennen .
Tips en tricks, ik wou dat ik ze had! Wat ik hier doe is beginnen met kleine stukjes los wandelen, en wil meneer niet luisteren dan wordt hij opgetild of in de buggy gezet. Ik zeg elke keer duidelijk wat ik verwacht van de kinderen, dus netjes op de stoep blijven lopen en een handje geven met oversteken. Luistert meneer niet dan waarschuw ik 1 keer en luistert hij dan nog niet dan is het dus optillen of in de buggy. Hij is weliswaar pas 17 maanden maar hij begrijpt me donders goed hoor! Ik neem er wel de tijd voor, als we haast hebben dan gaat meneer gewoon in de buggy.
Het is alleen wel raar, toen ik nog alleen ons prinsesje had luisterde zij volgens mij veel beter en sneller :?