Hoe leer je een neus snuiten??

Hallo,

Mijn zoontje van 3,5 jaar is regelmatig verkouden. Zn neusamandelen zijn al geknipt, maar hij heeft nog regelmatig behoorlijk last van zn verkoudheid… al is t wel minder sinds de operatie bijna een jaar geleden.

Ik denk dat het veel beter en makkelijker voor hem is als hij zn neus kan snuiten. Nu blijft hij het maar ophalen en gevolg is dat hij dus ook erg veel hoest.

Heeft iemand een goede tip hoe ik kan leren zn neus te snuiten…

Groetjes,

Mariska

ik kijk ff mee!

tyg heeft het wel gedaan een paar maanden geleden,

dan moest ik een beetje in zijn neusje knijpen, een paar keer achter elkaar

en dan snoot ie

maar op de een of andere manier snapt ie het niet meer :roll:

Anne snuit al heel lang, die kan pas sinds kort optrekken (wat wel gezonder zou zijn dan snuiten). Ik geloof dat we het haar gewoon een paar keer voor hadden gedaan en ze het toen is gaan doen. Wel makkelijk, want ze is nu af en aan van begin december verkouden. Dus af en toe trekt ze op en als het te erg wordt pakt ze een zakdoek om te snuiten, of we helpen even.

Ja net als zuigen en blazen …

Proberen voor te doen, kijken wat ze doen, en blijven herhalen!!

Succes :thumbup:

Sebastiaan kan het sinds kort. We hebben gewoon voor gedaan wat hij met z’n neus moest doen. Bij z’n opa’s en oma’s en tante deed hij het al wel een tijdje, maar bij ons vertikte hij het steeds.

Gelukkig wil hij nu wel, komt denk ik ook doordat we steeds vol enthousiasme het resultaat in het zakdoekje lieten zien.

Groetjes,

Heleen

“Blaas maar hard door je neus” zo heb ik dat haar geleerd.

@lydia wrote:

“Blaas maar hard door je neus” zo heb ik dat haar geleerd.

Precies en dan duidelijk laten zien dat je je mond dicht houdt :wink: .

Ja hoe leer je zoiets :think:

Mariano snuit al een tijdje zijn neus,ik denk dat wij ook hebben gezegt dat hij moet gaan blazen met zijn neus.

Wij zeggen ook altijd door je neus blazen…zelfs Jasmijn kan het :thumbup: .

Ze pakken zelf een zakdoekje en gooien deze in de prullenbak na gebruik (ook papa’s "gewone"zakdoeken zijn zo verdwenen is gebleken ha ha).

Succes!

yep… blazen door je neus…

hier geleerd door een stukje tissue op tafel te leggen… Mondje dicht en dan snuiven… dan dwarrelt dat stukje weg… En dat IS toch leuk!!! :lol: :lol: :lol: maar zo leert ie wel wat de bedoeling is…

Genoeg tips? :wink:

Wist je dat ophalen beter voor je holtes is dan snuiten?

Wij hebben het Tycho gewoon voor gedaan…hij was nog maar 1,5 ofzo en kon toen al neus snuiten als de beste…

Ook romay heeft er weinig problemen mee…

Hier lukt het ook nog niet (bijna 2,5 jaar). Pfff … en maar voordoen. Net zoals adem inhouden als je onder water gaat … ook geen benul van. Ogen dicht, mond dicht … en dan gewoon door de neus verder ademen :roll:

Ons meiske kon het ook met 1,5 al. Voorgedaan en gezegd dat ze haar lipjes op elkaar moest doen en dan hard blazen. Had ze snel door. Tip: (werkt op m’n werk -KDV- ook goed) Laat zien wat er uit komt. Klinkt raar, maar kindjes vinden dat zóó interessant dat ze heel geduldig worden. Zo ook met snoet poetsen en billen afvegen.

nou … hij heeft het door hoor … weet alleen van geen ophouden, dus alles zit eronder :? Schaven we ook wel weer bij :wink:

Hij had het echt in één keer door wat “blazen door je neus” is en vond het prachtig.

Haha! Nou gefeliciteerd. Ach, een beetje techniek bijschaven gaat vanzelf. Hij verfijnd het wel op den duur.