Onze Lara kan op het KDV goed alleen en samen spelen, maar op de momenten dat ze thuis is bij ons vraagt ze echt continu aandacht.
Dan vraag ik of ze buiten in de zandbak wil spelen en dat wil ze dan, ik leg uit dat ik dan even geen tijd heb om mee te spelen en vervolgens zit ze dan te huilen en helemaal hysterisch zoals een 2-jarige dat kan.
We krijgen straks een tweede kindje en dan kan ik haar ook niet telkens bezig houden.
Wie heeft voor mij tips om haar zelfstandig te leren spelen, en ze hoeft van mij echt niet de hele dag alleen te spelen maar toch af en toe wel even.
Groetjes en alvast bedankt.
Dijanka
Misschien iets leuks in het verschiet zeggen? Dus: Ik ga nu even afwassen, jij mag even alleen spelen met… en dan nemen we zo een kopje thee met een koekje.
Zelf heb ik er nl altijd voor gezorgd dat ik ook bezig ben, en soms doe je iets, waar je niet echt ‘hulp’ bij kan gebruiken. Dus je laat zien dat je zelf iets alleen doet, en dat zij iets alleen kan doen.
En dan vooral complimenteren als ze even alleen heeft gespeeld, op den duur wordt die tijd dat ze alleen gaat spelen, ook veel langer.
Ik zou dus vooral benadrukken dat jÃj even alleen iets moet doen…
ik heb Yannick dat een beetje geleerd door hem steeds een tijdsduur voor te stellen. en dan een wekkertje laten aflopen om hem te laten zien hoe lang het duurde.
Dus 10 minuten dit doen, dan gaat mama mee koekjes eten. of 5 minuten boekje lezen, dan gaat mama mee naar de eendjes.
En geloof het of niet; zodra ze 3 zijn kunnen ze het veel beter .
Dus dat komt wel goed als die tweede er is .
Hier mag ze mama helpen met was opvouwen, vaatwasser uitruimen, stofzuigen enz. En dan heeft ze er meestal snel genoeg van en besluit dat ze zelf wil spelen :mrgreen: .
En ik zeg ook altijd dat ik dat en dat even moet doen en dan erbij kom zitten ofzo.
Ja inderdaad, Jayden is al 3.5 jaar, dus dat scheelt. Maar toen zijn broertje werd gebroren, was hij nog geen twee, en hij begreep toch heel snel dat mama niet altijd alleen tijd voor hem had.
Bedankt voor de tips meiden, inderdaad laat ik haar wel mee helpen met de was enzo en dan heeft ze er gauw genoeg van.
En dan gaat ze wel zelf spelen.
Maar goed de tips van als je nu even alleen gaat spelen dan komt mama daarna wat drinken vind ik een goeie. Dat zal ik eens gaan uitproberen.
Groetjes van Dijanka
Wat hier ook wel werkte was eerst met haar iets opstarten, samen kleuren bijvoorbeeld en als ze bezig was, zei ik “mama gaat even stofzuigen, kom ik zo weer bij jou kijken”
Halverwege stofzuigen idd even stofzuiger uit, complimentje over haar kleuren, mama maakt het af en dan kom ik weer helpen.
Hielp hier ook goed.
Succes :thumbup:
dank jullie wel, momenteel gaat het er goed.
Dus hopelijk blijft het zo.
Groetjes van Dijanka
ik denk dat het ook heel erg de l;eeftijd is.
onze zoon had dat ook, is vanzelf weer over gegaan