Ik heb het de laatste tijd wat laten versloffen maar ik ben eigenlijk al maanden bezig om Niels te leren drinken uit een anti-lek beker of gewone beker. Geen succes… Als ik het tuitbekertje vasthoudt voor hem (zonder anti-lek) drinkt hij wel (telkens een paar slokjes, dus schiet niet echt op maar goed). Anti lek (allerlei soorten geprobeerd, ook rietjesbeker) snapt hij niet of hij zuigt niet hard genoeg.
Het probleem is ook dat hij bijna nooit op zijn billen zit (hij kan nog steeds niet uit zichzelf zitten) hij ligt het liefst op zijn buik en dan is met twee handen een tuitbeker vasthouden wel erg lastig. Ik heb tijden de anti-lek bekers gewoon in zijn box gelegd zodat hij het zelf maar uitzoekt maar hij gooit en smijt ermee, gevolg: beker leeg en boxkleed zeiknat. :wall: Hij drinkt soms wel uit een pakje met rietje maar ik moet het vasthouden want anders vliegt het door de lucht.
Omdat Niels regelmatig erg slecht zijn flessen drinkt (komt op slechte dagen dan maar aan 300cc vocht totaal) zou het fijn zijn als hij zelfstandig uit een flseje of beker kan drinken. Het lijkt wel of hij er gewoon totaal geen interesse in heeft. Ik lees overal: drinken uit een bekertje vinden ze vaak interessant, nou die van mij vindt er geen bal aan!
Heel lastig hé…
Vriendin van mij heeft hetzelfde hij snapt niet hoe hij uit een antilek moet drinken en een rietjesbeker is helemaal gek. Zij laat hem altijd uit een oefenbeker drinken…
Maar als Niels daar ook niks aan vind… Lastig hoor. Zal er nog eens even over denken voor je!
Je zegt dat hij wel uit een rietje kan drinken, dan zou ik gewoon blijven proberen met een rietjesbeker, doe er iets lekkers in, ze moeten gewoon 1 x doorhebben dat ze eraan moeten zuigen.
Ik heb zelf de rietjesbeker van nuby, maar heb vaker gehoord dat de rietjesbeker van de kruitvak (weet niet meer welk merk, maar hebben een gat onderin de rietjesbeker, en in zachte kleuren paars groen etc) ook heel erg fijn zijn, drinken ze nog makkelijker uit dan de nuby beker.
Gewoon in de box laten liggen, en verder aan tafel uit een normale beker laten drinken, ook hier weer het verhaal als ze eenmaal doorhebben hoe het moet gaat het goed.
Je kunt een beker van difrax kopen met een uitsparing, en een opstaande rand dan gaat het drinken uit een beker beter.
Lekker laten oefenen met gewone plastic bekers zonder tuit of rietje. Klein beetje water erin, of zelfs helemaal niks. Rosa en Giulian vonden dat fantastisch.
Als Niels nog niet goed kan zitten, dan is het ook wat vroeg om dit soort dingen uit te proberen, denk ik. Niet dat ie dan niet zo zou kunnen drinken, maar je blijft het idd niet oefenen, omdat ie anders steeds onder zit.
Als je zo’n kleintje iets hebt geleerd (of als ze t zelf geleerd hebben), zijn ze het met een paar dagen al -dat je niet aan t oefenen bent geweest- vaak verleerd.
Ik zou het lekker nog ff zn beloop laten en zo nu en dan een gewone beker geven waar ie lekker mee kan spelen.
Wanneer ie er zelf aantoe is, dan pakt ie het zo op.
moeilijk idd. hier drink Joey nog steeds uit de avent fles heb daar de handvaten aangedaan van de avent anti-lek beker die niet antilek is maar goed.
Joey drink niet eens uit een anti-lek beker gooi en smijt ook overal mee als meneer geen dorst heb.
drink ook veels te weinig volgens mij maar blijf aanbieden en meer kan ik niet doen.
Zat zelf te denken om wat dikkers in een gewone beker te doen zoals yoghurt of vla maar ben nu bezig met half volle melk te geven (uit de fles met handvaten) kijken of tie nou wel of niet tegen melk kan dus wacht ik nog met vla of yoghurt geven uit een gewone beker maar dat wil ik straks wel proberen.
Misschien heb je er wat aan?
Is idd. lastig.
Sjonne kan ook alleen nog maar ‘normaal’ drinken uit het tuitbekertje met zacht tuitje… alle andere bekers is huilen (en dit is Sjonne die nooit huilt kun je nagaan…) normale bekers nog niet geprobeerd, hij smijt er ook nog te graag mee :roll: Zo van ‘op’ en dan ongecontroleerd het ding door de kamer smijten. Dat probeer ik nu eerst af te leren … :wall:
Dus misschien heb je er wat aan te weten dat dit bij meer een ietwat langere weg is !! Misschien houdt jouw kindje ook niet zo van veranderingen… daar is Sjonne ook wel gevoelig voor. Misschien speelt dat ook mee… ?!
x sukses meid, gewoon over een tijdje weer es wat proberen… geef het de tijd. (en soms kunnen ze het op de opvang ineens wel en thuis niet, zit daar ook niet teveel over in, ze associëren het dan gewoon met een bepaalde setting, maar dan weet je wel dat ze het kunnen ! Dit was bij Su zo en toen na de vakantie ineens andersom, verbazing daar en blijdschap hier haha).
Bedankt voor jullie reacties! Normaal gesproken zou ik me niet zo druk maken (daarom laat ik het af en toe ook zo sloffen) maar Niels begint steeds slechter te drinken uit de fles (vadaag ook weer erg slecht). Als hij dan op andere manieren ook niets drinkt wordt het wel lastig om genoeg vocht binnen te krijgen. Om nog maar te zwijgen over de keren dat hij de fles gewoon weigert voor een week…
hier had ik de rietjesbeker van nuby! fijne beker!!
sinds een week of drie was ik een tuitbeker voro ahar vergetn voor de melk, dus maar mijn glas gegeven, ging prima, sindsdien krijgt ze aan tafel een glas, van de tafle, dus uit de kinderstoel de tuitbeker!
overigens is onze uk dat ze richting de twee gaat, en ik heb nooooit eerder haar drinken uit een glas oid gegeven! dus komt vanzelf wel!
Ook kun je als je bang bent dat ze te weinig vocht binnen krijgen, bij de boterham wat pap geven, zit tenslotte ook melk in en krijgt ie toch wat vocht binnen.
Tim drink regelmatig uit een rietjesbeker. Hij snapte eerst ook niet hoe het werkte. Ik heb toen in het rietje geblazen, dan komt het drinken omhoog… en toen ineens had hij het door.
Alleen laat hij de helft weer uit z’n mond lopen. Een tuitbeker begin ik nog niet eens aan. Nicky was hier ook heeeeel laat mee en die drinkt nog maar net uit een gewoon bekertje/glas.
Leontien, heel herkenbaar…ik laat het dus ook regelmatig versloffen omdat het gewoon nog absoluut geen succes is. Merijn laat het gewoon langs zijn mondje lopen, Ã ls ik de beker al aan zijn krijg. Meestal draait hij zijn hoofd weg.
Heel soms gaat het wel goed, dan drinkt hij en paar slokken uit een gewone beker. Dat blijf ik nu dus proberen bij het brood eten.
Verder zou ik de zachte antilektuit al lang op zijn Aventfles moeten doen. Heb ik ook al wel gedaan, maat hij snapt er geen fluit van. Tja en dan is mama gemakzuchtig :shifty:
Ik ga het gelijk morgen weer proberen
Ik herken het dus wel. Al snap ik wel dat bij jou de hoeveelheid vocht van Niels ook meespeelt.
Succes meid :-*
Blijven proberen. Duncan deed het eerst ook alleen maar zonder anti-lek. Maar ineens had hij het door. Misschien een tipje…laat het flesje op tafel staan met anti-lek zodat hij deze zelf kan pakken en dan ineens zie je hem het zelf doen.
Of voordoen met zijn beker helpt ook soms.
Bij Duncan duurde het ook even maar nu heeft hij het door
Nou jullie zullen het niet geloven maar hij heeft 't door!!!
Gistermiddag toch weer zitten proberen: voordoen etc. etc. Vanochtend weer en ineens dronk hij uit een rietjesbeker. Voordeel is dat hij de beker niet helemaal op hoeft te tillen. Nu steunt hij dus op de salontafel en met wat hulp van mij pakt hij de beker en drinkt!!! Ik ben helemaal trots op mijn ventje, volgens mij vindt hij het nu ook wel interessant. Gek zeg dat ineens het kwartje dan valt…
Hey Leontien, supper zeg! Ik me jouw trots helemaal voorstellen. Zal ook wel een opluchting zijn hè!
Bij Merijn heb ik vanmorgen de antilek tuitbeker van Avent maar weer geprobeerd, alleen heb ik het antilekrubberjte eruit gehaald. Tja, dan lukt het wel, want het drinken loopt gewoon in zijn ond :?
Hoop dat ie het ook snel doorkrijgt.
Is zo’n rietjesbeker echt fijn? Misschien moet ik dat eens proberen.
Ik vond die rietjesbeker eerst niets, maar ja het was dan ook de zoveelste beker zonder succes. Nu ben ik er erg blij mee uiteraard! Ik ga morgen even een tweede voor de opvang kopen. Ik vind 'm trouwens wel erg groot maar misschien zijn er ook kleinere maatjes en hij lekt wel: als hij het rietje uit zijn mond haalt schiet er een straaltje uit, mijn vloer plakt nu lekker dus (ik had als extra aanmoediging een flinke scheut diksap erbij gedaan )
Ben trouwens niet zeker van het merk, zal straks eens kijken.
Edit: dit is 'm van Nuby:
Hmm, misschien ga ik 'm toch eens proberen. Hoewel ik Merijn een gewoon rietje liet rpoberen, maar hij moest ervan lachen :think: :roll:
Ik ga deze week nog even flink oefenen met de Avent en anders die Nuby eens preoberen.
Thnx :-*
Geweldig dat Niels nu wel drinkt :dance:
Ik heb hier ook een verzameling aan tuitbekers, antilekbekers en ga zo maar door. Ze pakt het rietje hier ook, ga ook maar een Nuby halen. Geef haar nu gewoon uit een glas met een ikea rietje :lol:
Geef hem ook vaak een plastic beker om mee te spelen, op een gegeven moment krijgt ie het door. En gaat zogenaamd drinken. Zo heb ik het hier ook gedaan, nog wel maar twee slokjes. maar het begin is er