Noëlle vindt het helemaal leuk om op de bank te gaan staan en het liefst nog te springen. Levensgevaarlijk, want ze kan er zo vanaf kukelen! Ze luistert natuurljk voor geen meter als ik zeg dat het niet mag…
Ze doet het ook als ik even gauw naar het toilet ga…
Iemand een goede tip om het af te leren?
ik lees mee, want hier ook een die dat doet
Hier ook één die dat doet, al is het af en toe.
Als ze het doet, zet ik haar op haar billen en zeg dat ze op de bank moet zitten. En als ze dan weer gaat staan, dan gaat ze van de bank af (en eventueel in de kinderstoel als ze het steeds blijft doen). Als ik naar het toilet ga en ze is in de stemming dat ze zo iets zou kunnen gaan doen, dan gaat ze mee.
Maar Jinthe is natuurlijk nog wat jonger dan Noëlle…wie weet werkt het over een paar maanden ook niet meer…
Het enige wat je kunt doen is consequent blijven, haar idd meenemen als ze het doet als jij even de kamer uitbent. Casper wilde ook overal op springen (hij is zelfs af en toe zo maf dat ie een kussen uit de bank pakt en daarop gaat springen :shifty: ) maar op de bank is voor de billen zeg ik hem altijd. En het lijkt alsof hij het begint te begrijpen! Ik straf hem niet in de zin dat hij op het matje moet oid maar hij krijgt van mij 1 x de kans om te laten zien dat hij kan zitten op de bank. Luistert hij niet is het hoppa van de bank af!
Wij hebben dat probleem wonder boven wonder (nog) niet. Ze doet het wel eens, maar als ik dan zegt dat ze moet gaan zitten dan gaat ze zitten.
Mocht ik in jullie situatie zitten dan zou ik ze 2 keer waarschuwen en bij een derde keer ook van de bank halen. Klimt ze er dan nog steeds op dan zou ik ze een poosje in de box zetten.
Lastig!!
Wij hebben dat probleem niet, maar wel aan ander; ons ventje GOOIT namelijk werkelijk waar alles door de kamer. :?
Ook niet echt de bedoeling…
Ik denk dat of je dreumes nu het een doet of het ander… iets als “straf” bedenken en daar gewoon heel consequent in zijn… hoe vermoeiend dat ook af en toe is… :shifty:
“straf” kan natuurlijk van alles zijn: in de box, op een stoeltje, van de bank afhalen etc.
Succes!
Misschien even Cas z’n buil tonen?
Ook van uit de zetel te vallen, hij lag bovenop zijn broer en is er zo overgetuimeld… :roll:
Verder geen tips, buiten blijven boos zijn en wie niet horen wil moet voelen zeker, eigen schuld, dikke bult dan maar… :mrgreen:
Hier proberen we overal heel consequent te zijn in wat we wel en niet willen.
“Op de billen” kennen ze al uit de douche en het bad. Daar mogen ze van ons niet staan, vind het gewoon te gevaarlijk, helemaal gezien ze bijna altijd met z’n tweetjes gewassen worden. Daar hebben we ook volgehouden dat elke keer als er 1 ging staan, op de billen zetten en ook erbij zeggen “op de billen”
Ik merk dat het makkelijker gaat als ik zeg wat ik wel wil, dan als ik blijf zeggen wat ik niet wil. Op de billen zeggen begrepen ze veel sneller, dan toen we in het begin “nee” zeiden als ze gingen staan.
Op de bank werkt het ook. Alleen zijn ze daar wat hardnekkiger. Denk ook omdat vooral bij familie het erg leuk gevonden wordt als ze op de bank staan… Toch blijven we consequent “op de billen” zeggen en ze neerzetten.
concequent blijven…
niet springen is niet springen… ook niet als papa/ mama op de bank erbij zit…
hier is het 2 x waarschuwing… bij een derde x op de gang…klaar!
mogen ze weer terug in dekamer komen en weer zo’n nieging niet kunnen weerstaan dan is het direkt terug de gang op…
de aanhouder wint…
dit is weer een fase waarin de grenzen getest worden… dus weer eventjes de teugeltjes strak houden zeg maar.
maar goed, als ze netjes op de bank zit zonder rare fratsen, mag je dit ook tegen haar zeggen.
Jeetje meis, wat zit je netjes op de bank, wat goed van je… dit vind mama heel goed van je…
(hetzelfde geldt voor de mama waarvan haar kindje van alles gooit…)
ikheb (lijkt) de oplossing
zodra ze het doet, van de bank af en pak maar je stoeltje en dan ga je daar maar op zitten, de hele dag niet meer op de bank, dat vind ze heel erg, dus hoop dat het werkt.
Hoe herkenbaar Jet :roll:
Hier vraag ik dr te gaan zitten, vaak luistert ze niet…na een aantal keer vriendelijk waarschuwen (afhankelijk van mn geduld op dat moment…) Gaat ze ‘in de hoek’, wel altijd na aankondiging “als je weer gaat staan ga je in de hoek”.
Laatst had ik een keer geen zin om ‘politieagent’ te spelen dus ik deed of ik het niet zag en ging koken…Komt ze naar me toe; ‘kijke mama, Jaja bankie taan. Ma niet’ Toen ik ook daar niet op reageerde ( :oops: )…Zegt ze ‘jaja hoek’ ging ze in de hoek zitten nephuilen :lol: …stond daarna op en ging weer spelen…
eh heb zo’n geen foto voorhanden, maar anders zou je die samen met die van Cas kunnen laten zien.
Onze middelste is ook een keer over de achterkant van de bank gevlogen en een massief houten vloer… geeft niet mee?!! Lag ook nog wat achter de bank dus in de blauwe bult een diep zwarte plek in de vorm van een snoer :shifty:
Onze jongste heeft het met vlagen en dan elke keer weer gaat meneer eraf al dan niet met een beetje hulp van mama, want zijn favo woordje is natuurlijk NEEEEEEEEE
Tja herkenbaar. Ik blijf ook consequent. Het mag gewoon niet. :naughty: Soms zeg ik dat ik tot 3 tel en dat als hij dan nog niet is gaan zitten dat ik hem eraf haal of op de kruk (straf) zet: ''een, tw…"
Meestal hoef ik niet verder te tellen dan 2… :roll: en gaat hij zelf weer zitten. Zo niet dan op de kruk en na een minuut of zo kom ik bij hem om te benoemen waarom hij op de kruk zat. Dan wil ik sorry horen (hij zegt sossos :inlove: ) en een kus en dan rent hij vaak snel weer richting iets anders dan de bank.
Succes!