Hallo,
Op 15 november en 16 november had ik een druppel oud bloed. Op 24 nov testte de ovulatietest positief. 12 december moet ik pas ongesteld worden, maar nu al twee dagen erg misselijk, overgeven en pijnlijke borsten.
Bij de 1e zwangerschap was ik ook in de 3e week misselijk, maar veel minder dan nu.
Ondanks dat het pas de 23e dag van de cyclus is (normaal 28 dagen) heb ik toch net getest en positief!!
Hij kleurde meteen heel sterk positief.
Dus nu vraag ik me af, ben ik al verder dan 3 weken of kan het zijn dat het een tweeling is en je daarom meer HCG hebt. (komen veel tweelingen in de familie voor)
Als ik verder ben, baal ik wel. heb nog carpaccio op en vorige week een avondje doorgezakt met een vriendin en alcohol op.
Maar toch ben ik erg blij!!!
Groetjes
Volgens mij ben je gewoon 3 wkn zwanger
Hoe sterk je test positief opkleurt zegt niets over zwanger zijn van een tweeling.
Hier komen tweelingen ook veel voor en mijn test kleurde echt mega positief. Bij mij stond te teststreep als eerste vol in kleur en daarnaast kwam langzaam de controle streep op.
Ook een bloedtest in het ziekenhuis liet een behoorlijk hoge waarde van HCG zien.
Vele hier op KOK waren er van overtuigd dat ik een tweeling zou krijgen.
Toch was ik gewoon zwanger van 1 kindje.
Volgens de gyn maakt de ene vrouw nou eenmaal meer HCG aan dan de ander.
Er zijn zat vrouwen die zwanger waren van een tweeling waarbij de test nauwlijk positief oplichte.
Dat je nog carpaccio hebt gegeten maakt niets uithoor, ik was opvakantie toen het bleek dat ik zwanger was en ik heb bijna elke dag carpaccio gegeten toen. En ons kindje doet het nog steeds perfect.
Gefeliciteerd zou ik zeggen en lekker gaan genieten
15/16 nov alleen een druppel oud bloed? vind ik wel raar hoor. Dat is toch geen menstruatie? Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je nog maar 3 weken bent dan…kan een ovulatietest ook niet positief testen als je zwanger bent? :think: Nouja, de echo zal het wel uitwijzen he? In elk geval: gefeliciteerd!
1 druppel oud bloed lijkt me idd geen menstruatie ik zou een afspraak maken ws ben je al wat langer 7 a 8 week
En wat ik weet is dat een Ovulatietest ook reageert op HCG.
In elk geval dat heb ik gehoord…
Een echo zal idd aangeven hoever je bent en of het er 1 of 2 is.
Dat je nog carpaccio op hebt en een avondje hebt doorgezakt, maakt ook niet zoveel uit.
De reden dat je het beter niet kan doen is dat er eventueel een bacterie in de carpaccio (rauw en rood vlees) kan zitten waar jij niets van merkt, maar je baby wel.
Je weet het niet, dus daarom voor de zekerheid eten we het gewoon niet.
Mocht het fout gaan (mk) dan wil dat ook niet zeggen dat het door de carpaccio of de alcohol komt.
Vanaf een week of 6/7 is er pas een bloedbaan met de baby. Dus dat je alcohol op hebt is ook geen ramp.
Uit principe drink ik geen alcohol (ik baalde stiekem zelfs dat ik op vrijdag teste en niet pas na het weekend :lol: ), echter is sommige buurlanden mag je best een glaasje alcohol hebben de gehele zwangerschap door.
:evil: En dan heb je ook nog vrouwen die de gehele zwangerschap roken en drinken en gezonde kindjes krijgen.
Het laatste is absoluut geen aanrader, wat ik eigenlijk wil zeggen (dus waarom zo’n lang verhaal :think: ) Je wist niet dat je zwanger was, anders had je het vast anders gedaan.
Ik hoop vooral dat je ervan genoten hebt, want het was voorlopig de laatste keer :lol:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
@Zonneschijn wrote:
Ik hoop vooral dat je ervan genoten hebt, want het was voorlopig de laatste keer :lol:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Dat zeker! :lol:
Je hebt gelijk als ik het had geweten had ik het niet gedaan.
Ik ga morgen de verloskundige bellen, hoop dat ze snel een echo wil laten maken. Denk inderdaad dat ik verder ben, al googlend vind ik niemand die al op de 22e dag van de cyclus een positieve test had met een gewone zwangerschapstest, dus geen hele gevoelige.
Over die bloedband hoor je ook steeds wisselende geluiden. Ik dacht steeds dat het tot 4 weken was en daarna ging alles door na het kind. Als het inderdaad langer is, maakt het bij niet uit.
Ik houd jullie op de hoogte,
groetjes