hoe lang wakker na elke voeding

Ola,

Hoe lang zijn jullie beebs wakker (indien ze wakker zijn) na elke voeding?

Onze baby is een maandje oud en valt vaak in slaap (wegdoezelen) tijdens de voeding. Even tegen me aan en dan terug in bed. Ze wordt dan wakker en gaat huilen.

Nu vroeg ik me af of er nu een periode is aangebroken dat ze niet meer continu slapen maar ook vaker wakker zijn. Zoja, hoe lang zijn de beebs dan gemiddled wakker tot de volgende voeding, uitgaande van BV om de 3 uur?

Ik ben bang dat ze nu al ‘verleerd’ is om zelfstandig in slaap te vallen… en het ging zoooo goed de eerste 3-4 weken!!

is een sprongetje…komt echt wel weer goed!

Rond de 5 weken komt er idd een periode dat ze onrustiger zijn… een sprongetje… Er komt idd een tijdje dat ze langer wakker blijven.

Joyce viel ook steeds bij mij is slaap en daarna legde ik haar weg… maar ook rond die tijd veranderde dat…

Kijk even wat ze doet als je je kindje iets langer bij je houdt… of je kindje dan ook even wakker wordt…en dan is de meest bekende routine… even bij papa/mama even alleen in de box en dan als je ziet dat je kindje moe wordt naar bed…

Wacht het even af het wordt als het goed is over een paar daagjes weer beter…

Liefs

Ik vroeg me een paar weken hetzelfde af en toen zeiden ze op het Cb dat een baby gemiddeld vanaf het moment dat ie wakker is een uurtje wakker is .

Dus wakker , voeden , verschonen en dan bijna alweer slapen .

Ik deed op een gegeven moment na t voeden knuffelen en dan even spelen in de box tot het jengelen en dan naar bed dat werkte hier heel goed!

En idd de sprongetjes :mrgreen:

Djenno zit nu waarschijnlijk ook midden in zijn sprongetje want hij is soms tussen twee voedingen wakker. We hebben het dan over 4 uur wakker zijn! Djenno is nu iets meer dan 5 weken oud.

Ook ik herken het in slaap vallen tijdens flesje, slapen bij papa of mama op de buik en zodra we hem in zijn wiegje of box leggen brult meneer het uit en is hij klaarwakker.

Nu ik weet dat het een sprong is in zijn ontwikkeling kan ik er meer vrede mee hebben en mag hij lekker bij mama of papa in de armen slapen tot hij weer in zijn wiegje wil.

Wat is dan gemiddeld de tijd van wakker worden, voeden, verschonen, knuffelen, alleen spelen in de box tot de eerste signaen van moe zijn om vervolgens als de beebs nog wakker zijn in bed te liggen.

Onze kleine komt nu nog om de 3-3,5 uur. Is die tijd een half uur, of meer ricjting de 1,5 uur, zodat de beeb nog een uurtje slaapt voor de volgende voeding?

Hoe is dat gemiddeld bij jullie?

dat is per kindje verschillend…

meestal is het idd een uurtje… maar als jij een slapertje hebt zal het minder zijn en heb je een wakker kindje is het meer…

Joyce heeft nu een periode dat ze na de fles en even spelen naar bed gaat een uurtje slaapt en dan weer wakker wordt… en dan speelt ze even in de box of bij mama tot ze weer moe is en dan nog even slapen of ze blijft wakker tot na de volgende fles…Lijkt wel of ze haar ritme weer even zoekt…

Heb bij Tessa ervaren dat meestal als je het ritme doorhebt je kindje het weer omgooit haha… dus lekker laten gaan en kijk wat je kindje aangeeft…

Bij Joyce was het de laatste 2 dagen steed moeilijker met de fles… net een groter speen gegeven en nu dronk ze meteen weer iets beter… ook weer opgelost… nu even kijken of het idd blijvend is haha…

Bij Djenno is het per dag verschillend. De ene dag slaapt hij tussen de voedingen door heel veel en is hij ongeveer 1/2 uur tot een uurtje wakker en de andere dag komt het zelfs wel voor dat hij helemaal niet slaapt tussen de voedingen door! Hij heeft waarschijnlijk nog niet echt een vast ritme gevonden hierin.

Hij begint nu zo langzaamaan de dingen om zich heen te ontdekken en ik merk dat hij daardoor ook meer wakker is. Hij is dan heel erg bezig met alles te observeren.

Bij zulke ukkies is het eerder korter dan een uur dan naar de 1,5 uur. Met een maand of 4 zijn de ‘‘gemiddelde’’ kindjes zo’n 1,5 uur wakker. Nikkie is nu 8 maanden en is meestal ca. 2 uur wakker.